Zelf een stevige zoutoplossing(neusspray)maken

Discussie in 'De lounge' gestart door Mams136, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hoi meiden,

De titel zegt het eigelijk al.
    Ik zoek naar DE manier om zoutoplossing te maken, hoeveel zout en water enzo.
    Wel een stevige zoutoplossing omdat het voor mezelf is.
    Ik gebruik nu al ruim 2 jaar xylometazoline neusspray maar ik merk gewoon dat ik er niet vanaf kom.
    En om nou lukraak allerlei neussprays te gaan proberen van rond de 5 euro is me ook een beetje te gek.
    Mijn moeder had dus zoutoplossing voor me gemaakt en dat werkt best redelijk.
    Misschien dat ik het daarmee een weekje uithou om zo van de andere spray af te komen?
    Dus wie heeft voor mij het "recept" voor een goede stevige zoutoplossing???

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Volgens mij werken neussprays na zo een lange tijd gebruiken ook niet meer.
    Misschien de dokter even bellen voor advies?

3. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Nou dat is het hem juist...ik merk dus dat de neusspray minder begin te werken.
    Zoutoplossing lijkt me dus erg onschuldig en ik heb gewoon afgelopen nacht geen verstopte neus gehad terwijl ik dat normaal ELKE nacht heb.
    Ik wil het dus graag proberen, als laatste poging voordat ik de dokter ga bellen...

4. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.245
    4.478
    113
    Toevallig laatst gevraagd aan mijn huisarts en je die zei dat je het zo moest aanmaken dat het smaakte als een traan.

Groetjes Anita

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    recept voor fysiologische zoutoplossing:
    9gram zout op 1 liter (gekookt) water

7. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Een koffie kopje met 1 theelepel zout en gekookt water. Dat doe ik altijd en het werkt prima je kant het het beste met zo'n drukspuitje doen je hoofd naar achteren en zo lang mogenlijk binnen laten zetten en dan flink snuiten....

8. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Niet met een spray dan?
    Want ik het zo'n spray flesje bij de apotheek gehaald.

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ik lees hier ff mee, want ook ik gebruik die spray nu al zoooo lang..... Kom er niet vanaf, als ik die niet gebruik dan zit ik echt
    potjedicht.....:S Maar idd, de werking word wel minder.

10. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Een spray helpt bij mij een stuk minder. een druk spuitje van 10m werkt voor mij het beste.

11. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    nou ik was dus aan het afbouwen, van de 1,0 naar 0,5 en de 0,25 maar het heeft geen zin...
    Als ik snachts verstopt zit moet ik zelfs de 1,0mg 4x in 1 neusgat spuiten voordat de boel open gaat.
    Het is mooi geweest zo!
    Dit is mijn laatste redmiddel, en anders door naar de huisarts

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    10m??????En dat allemaal in je neus????????????:$

13. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Jah het weekt gelijk allemaal los! hihi en wel umh het naar binnen snuiven hihi werkt prima je neus is zo leeg.

14. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    En al geprobeerd?

15. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik heb het in een spray gedaan want heb niet zo'n spuitje maar het gaat eigelijk best heel erg goed!! :D

Gisteravond in 1 neusgat 1x xylometazoline gesprayd omdat ik die niet open kreeg en de zoutoplossing begon te irriteren maar vannacht/vandaag alleen zoutoplossing gedaan.

16. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
    Je moet wel uitkijken met die troep van xylometazoline is namelijk erg verslavend probeer maar er zoveel mogenlijk ervanaf te blijven! als je aan je sluimvliezen gehecht ben ;)

Sterkte met je verstopte neusie

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Dat is het probleem ook..
    Zit er al 2 jaar aan :(
    Probeer er dus af te komen.
    Eerst van de HA advies gehad om te minderen, dus eerst van 1,0 naar 0,5 en dan naar 0,25 en dan frequentie afbouwen.
    Maar het heeft niks geen zin.
    Dat duurt zooo ontzettend lang dat ik alleen weer verkouden ben en weer van vooraf aan kan beginnen.
    Vandaar dus nu met stevige zoutoplossing proberen.
    En anders word het weer een bezoekje aan de HA

18. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ohh wat vervelend zeg.
    Ik had al eens gehoord dat je hier verslaafd aan kan raken.
    Ik vraag me alleen af hoe?! ben je dan 2 jaar geleden zooo verkouden uit jezelf geweest dat je tevaak hebt gesprayd ofzo?
    Misschien een domme vraag... Maar heb dr geen verstand van..Heb zelfs nog nooit een neusspray gehad, ben dr namelijk bang voor.. Wel eens zo een ding gekocht toen ik potdicht zat, maar zodra ik hem in mn neus stop durf ik niet te drukken :p Maar ja, das weer een ander probleem...

Heel veel succes ermee! kan je helaas niet helpen!

19. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Een neusspray is al verslavend als je het langer dan een week gebruikt. Dus echt stoppen na maximaal 1 week. En vaak ben je dan al niet verkouden meer en is het alleen een idee dat je het bent. Gewoon op je rug gaan liggen in bed en proberen in slaap te vallen. Zoutoplossing helpt idd wel wat maar het is gewoon een paar nachten afzien en dan is het over. Dan zijn je slijmvliezen weer hersteld. De dokter kan toch niets voor je betekenen want er is geen ander middel. Succes!

20. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik heb nu al 2 nachten volgehouden op zoutoplossing.

Nou mijn probleem is dus, ik word panisch als ik niet door mn neus kan ademen(vroeger toen ik een keer ging snorkelen is het eens misgegaan met de duikbril en snorkel en sindsdien ben ik doodsbang/benauwd als mn neus dicht is)
    Ik kan niet op mn rug gaan liggen met dichte neus, dan zittie nog dichter.
    Kan alleen maar lopen dan.

Maargoed, terug op het onderwerp.
    De zoutoplossing werkt super!

Deel Deze Pagina