stel, je vind een envelop op straat met 50.000€ in...

Discussie in 'De lounge' gestart door Moedertjevj, 22 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.351
    97
    48
    Bediende
    wat zouden jullie doen?

het houden of ermee naar de politie stappen?

ik heb het zelf niet meegemaakt, ik las het ergens op internet.

nu vraag ik me af wat jullie zouden doen! :)

2. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Shoppen! :D

Nee, zou het naar de politie brengen.

3. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

naar de politie brengen zeker weten.

Ben zelf een keer me portomonee verloren met ruim 700 euro erin, en ben er toch wel erg verdrietig om geweest. Had er hard voor moeten sparen. En iedereen kon zien dat het van een jonge moeder was met jonge kinderen.

Daarom zal ik ten aller tijde geld of portomonees naar de politie brengen of zelf bij het huisadres afleveren waar het bij hoort als je dat kan zien! Want iets wat je vind mag je niet altijd houden vind ik..

4. Lyst

Lyst Bekend lid

29 aug 2007
    580
    0
    0
    Utreg
    Naar de politie, zeker te weten!!

5. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ik zou er 10.000 uithalen ( vindersloon ) en de rest naar de politie brengen :p

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik zou het naar de politie brengen.

Ik heb als tiener ooit ik dacht 300 gulden op straat gevonden. Dat heb ik ook aangegeven bij de politie. Ik mocht het in beheer houden en als binnen een jaar niemand het zou claimen, was het van mij. En niemand heeft het geclaimd :D

7. Lepeltje

Lepeltje Niet meer actief

Oei, dat is wel een moeilijke! Als het in een portomonee zat waar je dus uit kon opmaken wie de eigenaar was had ik het wel naar de politie gebracht. Maar gewoon in een envelop, zonder gegevens o.i.d....??:) Wel heel verleidelijk om het dan te houden.

8. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    enveloppe? welke enveloppe?? :D

ik zou het echt wel zelf houden! ik ben een x met portomonee kwijt geraakt (zat maar 90 euro in) maar nooit meer gezien, dus 90 euro kwijt en ook nog eens geld moeten betalen voor nieuw paspoort bus abbonnement,....

mijn fiets een x gejat, nooit terug gezien... en nog zo veel meer! ik zou het echt wel zelf houden! niemand die weet dat ik het gevonden heb... mss gemeen, maar als er al zoveel van je ontnomen is loop je niet meer zo snel naar de politie om dingen aan te geven denk ik!

9. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Denk inderdaad dat het in een enveloppe zit het al een stuk onpersoonlijker maakt dan dat het bijv. in een portemonnee zit dus de keuze om wat te houden groter is .. zou als ik een portemonnee zou vinden hem wel terugbrengen met inhoud want ik weet wat voor gezeik het is om alle pasjes opnieuw aan te vragen en rekeningen te blokkeren e.d .

10. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Maar 50.000 in contante kan nooit eerlijk verdiend zijn wie loopt er nu met zoveel geld over straat?Als je iets koopt van dat bedrag dan maak je dat toch over denk ik dan?
    Stel je voor dat er iemand voor dat geld is vermoord of dat het gestolen is,of iets anders crimineels?
    Ik zou het niet houden alleen al omdat ik me dan al vanalles ga afvragen waar het vandaan komt.Ik heb wel eens gehoord als je het afgeeft bij de politie en er na een bepaalde tijd geen eiegnaar is langs geweest je het dan mag houden.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik zou het ook zelf houden! Ervan uitgaande dat er dus geen verdere gegevens bij zitten.

Zo heb ik ooit een portemonnaie gevonden met als enige inhoud 220 gulden, een bonnetje van een supermarkt en een strip paracetamol. Als er een pasje of rijbewijs oid in had gezeten had ik het teruggebracht..

12. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hihi daar zou ik niet op wachten hoor. als ze het wel komen ophalen heb je niets :D btw, gevonden is gevonden zegt mijn mama altijd hihi :D je hebt het zelf niet gepikt he....

13. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.087
    1.069
    113
    Bij de politie aangeven dat je het hebt gevonden,
    maar niet aan de politie géven.

Als niemand het dan komt opeisen, dan kan je het houden,
    anders houdt de politie het. ;)

14. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Nou ik denk dat ik echt wel geld hou hoor!
    Misschien niet alles, want dan valt het zo op.. Maar toch zeker wel 20.000 euro hoor! En de rest gewoon naar politie brengen.
    Mij veelste verleidelijk om het allemaal weg te brengen hoor!
    :D

Bovendien stop ik geld wat ik op straat vind ook gewoon in mn zak hoor. Als ik het niet oppak is er wel een ander die het in zijn zak stopt. Nog nooit een portomonnee gevonden, maar die zou ik dus wel naar het bureau brengen! heb nix aan ander mans pasjes.

15. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik zou persoonlijk ook verder denken misschien was het wel voor een operatie of behandeling van een erg ziek kind? (ja ik weet dat het ziekenfonds dat vergoed) maar in bijv Turkije komt dat voor. En misschien was het wel voor iets heel belangrijks dus ik zou hetnaar de politie brengen. (en natuurlijk niet zomaar aan de agenten geven, maar er zeker van zijn dat de persoon het krijgt die het verloren heeft.

16. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    aangeven bij de politie dat ik het gevonden heb,maar de envelop houd ik zelf in beheer.

en dan maar hopen dat niemand hem komt halen haha

17. Wonder 1980

Wonder 1980 VIP lid

18 okt 2007
    12.598
    1.244
    113
    Gelderland
    Ik zou er mee naar de politie gaan!!

18. Aisha010

Aisha010 Actief lid

20 mrt 2009
    117
    0
    0
    nou dat is wel heel erg verleidelijk hoor. Zijn nog genoeg dingen die ik zou willen doen ermee. Lastig lastig lastig

19. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hm de antwoorden verbazen mij echt. Normen en waarden noemen ze dat toch?

20. miss spider

miss spider Actief lid

30 jun 2009
    164
    0
    0
    NULL
    NULL
    tja Merijn,dat dacht ik ook.....

maar goed tis natuurlijk heel verleidelijk als je zelf niet zoveel hebt!Kan de andere meiden ook wel snappen als ze zeggen het te houden!Maakt je leven wel een stukje makkelijker...

Deel Deze Pagina