Na dit topic heb ik toch besloten om het ook te gaan doen!!!Eerst een workshop met mijn schoonzus! Ik heb nog heel veel kinderverjaardagen voor de boeg en het lijkt me leuk!!!
hai meis, als je de workshop plant in de buurt van de verjaardag op je vriest de taart in, kun je hem daarvoor gebruiken
hihi mijn moeder en haar zus gingen gisteren ook een taart maken! een hele zware taart voor bij de koffie, na 1 stukje zat je vol... dus na 2uur taart beetje afgekoeld en wij eten. mijn vriend zei, nou die plakt wel... tante zei hoe kan dat nu? zelf proeven... ja... en ik heb toch alles goed gedaan?? ik zeg ja, geen eieren erin zeker (ik ben totaal geen kok dus hoe ik erop kwam weet ik niet) waarop ze kei hard begon te lachen die lagen dus nog op het aanrecht... njah hij smaakte wel gewoon hoor
Wat wil je er halen? Marsepein is ook bij de bakker te krijgen, al raad ik je dan wel aan vantevoren al langs te gaan. Het kan zijn dat ze het niet op voorraad hebben en moeten maken. Kleurstof kan je vaak bij de toko krijgen. Andere decoratie weet ik niet, wij haalden gewoon snoepjes enzo en maakten ze zelf.
@zustertje: ik koop veel bij deleukstetaartenshop.nl verder heb ik ook deze hobby sinds een paar jaar. in mijn profiel - fotoalbum staan foto's. ik bak niet alleen voor eigen gebruik maar ook voor anderen
En lekker dat ze zijn!! (haha wat grappig om je hier te zien, maar ik ben dus de gene die een bruidstaart bij je hebt besteld voor as vrijdag en van de week de proeftaartjes bij je heeft opgehaald!)
Hoi, zo zit me er steeds meer in te verdiepen hoor hihi en nu ik al die prachtige foto's ook zie wil ik het toch wel gaan proberen! Meteen maar weer een vraag: als je marsepein uitrolt zeggen ze dat je poedersuiker nodig hebt als het gaat plakken. Maareuh, dan krijg je toch juist vlekken ervan op je marsepein? Groetjes!
als je gaat uitrollen zit de poedersuiker aan de onderkant. Als je het vervolgens voorzichtig op je taart legt krijg je geen vlekken. Ik niet iig!
@sas: als je poedersuiker gebruikt, voorzichtig uitrollen en steeds de roller schoonmaken als er poedersuiker op terecht komt. Ik gebruik net als bakmama crisco om m'n werkblad in te vetten. @B en N: he wat toevallig zeg leuk !!! en dank je wel natuurlijk Ben nu druk bezig met voorbereidingen dus geniet jij nog even van jouw voorbereidingen en met de taart komt het in orde!
heb er nog meer en mooiere gemaakt, ook stapeltaarten van nijntje, maar de bestanden zijn te groot om hier te plaatsen. taarten maken is heel leuk, maar wel tijdrovend. en zo duur is het niet. ik maak ze ook in opdracht en je bent goedkoper dan wanneer je ze bij de bakker maakt. ook snijd je meer stukken uit een taart, want het is zo machtig dat je beter plakjes snijden kan
Wauw mooie taarten voorbij zien komen zeg.. Een vriendin van mij maakt ook zelf taarten, bij haar kan iedereen ze nu ook bestellen en deze heeft zij voor alyssa gemaakt: Bekijk bijlage 26792
eliesja die is wel heel netjes gemaakt zeg! Ik ga morgen lekker met dochterlief aan de slag, cakejes maken met botercreme toeven en misschien ook wat marsepein, maar betwijfel of ze dat al kan...