Gister hadden we via Snappcar een auto gehuurd. Een vriendin die dat hoorde was helemaal verbaasd, want mijn man heeft nog maar 1,5 maand zijn rijbewijs. Blijkt dus dat het fout is gegaan, dat ie die auto eigenlijk helemaal niet had mogen huren Ik was al helemaal blij dat het zo goed was gegaan met het rijden en dat we voortaan wat vaker een auto konden huren, want we hebben niemand in de omgeving waar we een auto van kunnen lenen. Maar nu blijkt dus dat we nu dan dus nog bijna een jaar moeten wachten voordat we weer een auto kunnen huren Ik ben ook ongesteld dus dan raken zulke dingen me sowieso al harder. Ik zit nu echt enorm te balen. Had me al helemaal verheugd om nooit meer met de trein naar mijn schoonouders te gaan (echt een veel te lange treinreis voor een stukje dat we met de auto in 1 uur en een kwartier kunnen doen!) Sorry, moest het gewoon ff kwijt.
Ik kan me voorstellen dat je hier onwijs van baalt. In elk geval heb je wel een positief vooruitzicht. Even nog een jaar doorbijten.
Hmm dat is wel balen dan. Maar kunnen jullie dan niet zelf een auto kopen? Voor nog geen 2000 heb je best redelijke auto's hoor.
Ja, inderdaad.... Maar in dat jaar kunnen we dan dus geen rij-ervaring opdoen. (Mijn man, althans). Ben bang dat hij het gaat verleren op een gegeven moment. Misschien toch maar een goedkoop autootje kopen voor dat jaar....
Vervelend voor jullie. Maar het lijkt me ook wel een prijzige aangelegenheid om een auto te huren om ervaring op te doen. Ik zou zeker gaan kijken voor een goedkopere. Mijn eerste auto was een auto van 500,- en daar heb ik een jaar lang zonder problemen mee gereden. Daarna voor iets anders gegaan. En dat hoeft echt niet altijd een koekblik te zijn voor die prijs . Maak je er niet druk om!
Als je het geld hebt dan zou ik dat zeker doen. Met een beetje geluk rij je een aantal jaren rond in zo'n goedkoop koekblik. Tel wel de verzekeringskosten, wegenbelasting en benzine erbij.
Het "probleem" is een beetje dat wij eigenlijk bijna nooit ergens heengaan waar we een auto voor nodig hebben. Voor 500 kunnen wij zo´n 10 keer een auto huren (ongeveer het aantal keer dat we per jaar een auto écht nodig hebben). Dus we hadden al uitgerekend dat zelf een auto hebben voor ons echt een heel dure aangelegenheid is, aangezien de auto zo´n 29 dagen per maand werkeloos voor de deur zou staan Maarja, misschien moet het toch maar.... Of af en toe huren via Multirent. Dat is wel duurder, maargoed.... Nog 11 maandejs daarna kunnen we weer via Snappcar huren
Ja, dan is huren inderdaad goedkoper. Je hebt nu ook steeds meer initiatieven dat mensen hun eigen auto verhuren of dat je samen een auto koopt en deelt. Misschien daar eens op googelen.
Klopt, snappcar was inderdaad ook via particulieren. Was echt super geregeld gister en het was ook een superfijne auto. Dus ik dacht al: nou, die gaan we vaker huren! Maarja... Blijkbaar is er iets fout gegaan, want sowieso hadden we die auto nooit mee mogen krijgen vanwege die regels... Maargoed. Teleurstelling is inmiddels weer verwerkt... We zijn de komende maanden wat meer geld kwijt aan het huren dan we hadden gehoopt, maar het is niet anders
Jullie moeten het natuurlijk zelf weten. Maar als je eenmaal een eigen auto hebt zal je het vast veel vaker gebruiken dan je nu denkt. Het is zo handig. Met grote boodschappen, stel dat je met spoed naar de hap moet met je kind. Je kan als het regent met de auto naar werk ipv de fiets en als je ergens spontaan heen wilt is het ook een stuk makkelijker dan dat je moet slepen in de trein. Wij hebben een passat uit 2000 voor 1250 nou dat is echt geen gammel autootje hoor. Gewoon een mooie degelijke auto met alles elektrisch.
Ja, snap ik hoor Zou ook echt wel lekker zijn. Alleen zouden we de vaste lasten niet op mijn man zijn salaris kunnen dragen. Dus dat doen we liever niet. Ik ben nu wel net weer gaan werken, maar stel dat mijn contract niet verlengd word dan moeten we hem de deur weer uitdoen en dan is het veel lastiger om zonder te moeten dan nu
Een auto is gewoon duur. Dus als je het zonder kan dan zeker doen. Kan je mooi dat geld aan iets anders besteden of sparen. En het is ook nog eens beter voor het milieu.
Tja. Rot maar zo zijn de regels. En niet voor niets natuurlijk. Ik zou m'n auto ook niet graag uitlenen aan iemamd die net zn rijbewijs heeft.
Je neemt altijd een risico als je een auto uitleent / verhuurt aan iemand. Lang een rijbewijs hebben betekent natuurlijk ook niet dat iemand vaak heeft gereden of een goede rijstijl heeft.
Kan je niet een auto lenen van familie of vrienden met enige regelmaat. Ik zou idd wel het auto rijden blijven doen voor je man anders kan hjij straks weer opnieuw gaan lessen en dat is dan een nóg duurder grapje. 😟
Ja, we mogen sowieso de auto van mijn schoonmoeder wel eens lenen had ze gezegd. Maar die zien we niet supervaak. Maargoed, het komt gelukkig soiweso goed, alleen komend jaar zitten we dan wel vast aan een duurder bedrijf om een auto te huren. Het is niet anders.
En kleine drie deurs kost vaak niet zo veel. Je hebt voor 500 al een inrijdertje. Goedkoop in wegen belasting en hij doet ervaring. Door meer te gaan rijden. Die 50 per rit steken in auto. Kost wel iets maar heeft. Op andere vlakken zeker voordeel.
Eens, maar gemiddeld genomen hebben mensen die langer hun rijbewijs hebben een beter rij inzicht puur door ervaring. Maar er zitten mensen oo de weg die na jaren nog steeds beroerd rijden, kom ze zo vaak tegen...
Ik rij zelf een Peugeot 106 uit 1997, is echt een prima autootje, rijdt goed en is goedkoop. Wegenbelasting is maar 21 pm. Een auto is zooo makkelijk, ik heb pas een jaar m'n rijbewijs maar alles is zoveel makkelijker nu dan toen ik nog alles met OV zou moeten doen. Persoonlijk zou ik dus gewoon een auto kopen. En anders een andere manier vinden om toch rijervaring op te doen. Lijkt me niet slim om je rijbewijs te halen en vervolgens (bijna) nooit meer te rijden
Nee, dat is ook zeker de bedoeling niet 21 euro valt wel mee per maand, maar ik lees veel hogere bedragen elke keer. Waar ligt dat dan aan??