Hoe pak ik dit aan?

Discussie in 'Voeding' gestart door molletje81, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. molletje81

10 aug 2009
    45
    0
    0
    #1 molletje81, 13 sep 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 sep 2009
    Hoi dames,

Onze dochter is bijna 7 maanden. Sinds de vierde maand krijgt ze fruit en groente en langzamerhand breiden we het uit naar brood, yoghurt etc. Eerst was alle eten helemaal "glad", dus zonder stukjes. Dit ging prima. Nu probeer ik in het groente en fruit wat meer stukjes te laten zitten. Dit gaat ook goed. Maar met brood gaat het nog niet zo goed. Ik doe een beetje boter op het brood en bied het in hele kleine stukjes aan. Toch krijgt de kleine meid het moeizaam weg. Ze verzamelt de stukjes in haar mond. Ik laat haar dan een slokje drinken om de stukjes weg te spoelen, maar dat lukt niet goed. Heeft er iemand tips om het brood eten beter aan te pakken? Is het door de boter te plakkerig dat het daarom niet wil? Is het gewoon een kwestie van oefenen, oefenen, oefenen? We zijn ook erg verwend omdat ze alles in één keer goed eet én alles lust.

Bedankt voor de tips!

2. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Ik denk inderdaad een kwestie van oefenen. Mijn zoontje kon het brood ook niet weg krijgen. Of het zat allemaal aan zijn gehemelte geplakt. En als er een stukje op zijn tong kwam, leek het alsof hij over moest geven. Sinds hij 8 maanden is is het geen probleem meer, en kauwt ie heel voorzichtig :D

3. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ging het beter met boter of stroop dan "droog", Dan gleed het beter weg zeg maar. Maar misschien helpt t bij jullie juist om het licht te roosteren of om niet supervers te geven maar wat droger/ouder brood zodat het minder plakt?

4. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Gaat het al wat beter?

Wij geven brood wat uit de vriezer komt. Dus ik haal een sneetje eruit, snij gelijk de korstjes er af en smeer er dan beleg op. Dit alles terwijl het broodje nog bevroren is.
    Laat het broodje iets langer staan en het is makkelijker weg te krijgen. De belegde kant van het broodje op de tong leggen, dit schijnt makkelijker weg te werken te zijn ;)

5. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Wat ouder brood is makkelijker weg te krijgen. Vers brood wordt gauw een kleffe bal in zo'n babymondje en dan kunnen ze er bijna niks meer mee.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Eventueel even in de melk dopen. En het stukje niet op de tong leggen, maar in het wangzakje stoppen. Dan kan het goed nat worden van het speeksel voordat het op de tong komt en is het makkelijker weg te krijgen..

Deel Deze Pagina