zelf eten, maar hoe?

Discussie in 'Voeding' gestart door sidmick, 7 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Mijn dochter krijgt nu nog geprakt eten maar langzaam wil ik haar meer stukjes gaan geven. En als ik stukjes geef wil madame zelf eten. Nu vind ik dat geen probleem alleen vraag ik me af met dingen als rijst en macaroni, laten jullie je kindje dat ook zelf met un handen eten? Lijkt me dat ze dan weinig binnen krijgen of vergis ik me hierin?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje krijgt met vork/lepel en vingers wel genoeg binnen. Hij eet nu zelf sinds zijn 1e verjaardag. In het begin wat meer met de vingers, maar nu gaat het ook steeds makkelijker met bestek.

Bij de rijst doen we en nog wel eens een schepje creme fraiche doorheen, dan plakt het wat beter. Smaakt ook nog wel lekker bij sommige pittige gerechten.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

wij combineren ook. Kindje met de vingertjes (11 maanden) en papa / mama hapje erbij met een vorkje of lepeltje. Hij kan ook zelf wel een beetje met bestek maar vindt het met z'n handen toch makkelijker.
    Wij geven grote pasta (penne of fusilli) en rijst inderdaad met een beetje creme fraiche of kwark

4. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Kijk daar heb ik wat aan;) Creme fraice erdoorheen, die ga ik zeker onthouden.

5. M28

M28 Fanatiek lid

20 apr 2009
    1.044
    0
    0
    goede tip, die ken ik nog niet. maar oefenen baart kunst zelfs rijst gaat al goed met een lepel

6. foreverfriend

foreverfriend Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.473
    0
    36
    dialyseverpleegkundige
    ik laat hier het broodje zelf eten, zodat ze kan wennen aan het zelf eten. Ze vindt het helemaal geweldig en eet hartsikke goed nu ze dat zelf doet. Ze prikt soms als zelfs de hapjes zelf op de vork en steekt ze dan in haar mondje
    met het avondeten wacht ik nog heel even. Ze wil daar ook zelf de lepel vasthouden, maar die happen belanden dan niet in haar mond....nog ff wachten denk ik
    succes

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    veel groenten kan in stukjes en voor pasta gebruiken wij de schelpjes (geen idee wat de echte naam is) , die kan ze prima met haar handjes eten. Rijst hebben we nog niet gedaan, de tip van de creme fraiche vind ik ook wel erg handig :)

Deel Deze Pagina