7 mnd, starten met brood? en ook pasta/rijst?

Discussie in 'Voeding' gestart door bunchy, 26 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.678
    515
    113
    hoe doe je dit? een boterham met appelstroop in stukjes? of eerst droog brood?

en mag ik nu ook beginnen met aardappel, pasta of rijst?
    nu geef ik enkel 's morgens fruit (gepureerd) en 's avonds broccoli, worteltjes, bloemkool, boontjes (gepureerd) soms gemixed met gekookte aardappel...

wat is raadzaam?

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik ben begonnen met gewoon een broodkorstje te geven. Een maand later ben ik er iets op gaan doen en in stukjes gaan geven (grote stukken en zelf met handen laten eten/sabbelen). En pas weer een maand later ben ik kleinere stukjes gaan geven. Eerst alleen boter op brood en later appelstroop (dun) of heel dun smeerleverworst.

Ik ben volgens mij rond de 7 maanden ook met aardappel, pasta en rijst begonnen. En af en toe deed ik er een beetje ei of vlees doorheen (vooral kip of rundertartaar).

3. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik ben begonnen met eerst een broodkorst, daar kan ze lekker op knagen/sabbelen. Later ben ik met droog brood in reepjes gaan aanbieden die ze zelf kon pakken en happen en nu krijgt ze haar brood in kleine stukjes al dan niet met boter/monchou/appelstroop. Beleg is echt nog niet nodig.

Aardappels/pasta/rijst kan je ook gewoon naast de groenten aan gaan bieden. Ik bied alles gewoon in stukken aan die ze zelf kan eten, maar je kan de aardappels eventueel ook prakken. Je hoeft het niet te mengen met de groente, je kan het er gewoon naast aanbieden zodat ze de pure smaken leert kennen. Ik maak zelf vaak risotto, dat eet wat makkelijker dan gewone rijst en ze vind het heerlijk! Lekker veel verse groente erdoor en je hebt een super gezond lekker maaltje!

4. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Haha Sofietje we zijn het weer eens ;)

5. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Idd hahaha.... en risotto is hij hier ook gek op. Heel veel groente en zoutarme bouillon en hij vind het heerlijk.

Maar gister ook heerlijk macaroni gemaakt met alleen 500 gram runder gehakt, 1 ui, knoflook, Italiaanse kruiden zonder zout, 2 kleine blikjes tomatenpuree en 2 bakken roma tomaten. Als je die even laat pruttelen heb je een heerlijke saus (zonder stukjes) en de macaroni kunnen ze heel goed al jong eten. Wij eten dit dan ook en doen er naar behoefte zelf nog zout en geraspte kaas op de bord er doorheen. En dat ook met de risotto.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Brood ben ik iets eerder mee begonnen (6,5 maand). Bij de oudste, omdat hij teveel flessen wilde door honger, en bij de jongste omdat dat het enige bijvoeding was dat hij wilde hebben.

Ik ga het brood met boter erop, en dan in mini stukjes, 1x1cm ongeveer. Dat aten ze allebei zo op. Binnen een paar dagen werkten ze een halve tot hele boterham weg. De jongste heeft tot 10-11 maand al zijn beleg behalve boter geweigerd. De oudste kreeg vanaf 8-9 maand beleg.

Pasta en rijst ben ik bij de oudste ook rond de 6,5 maand gaan geven. en dan gemengd met de groentes die hij al kende. Rijst deed ik soms een likje cremefraiche door, voor de smeuigheid.

Deel Deze Pagina