Welke pap kun je geven aan je kind vanaf 6 maand? Ik geef BV dus daarmee wil ik het kunnen mengen. Maar in de supermarkt zag ik dat er bij Bambix alleen nog maar water toegevoegd moet worden. Dus er zat al opvolgmelk in, dit wil ik dus niet... Ik wil wel mijn BV blijven geven... Het is dus gewoon puur als tussendoortje/ afwisseling. Dus welke pap/ merk raden jullie aan?
Die bambix heb je ook vanaf 6 maanden die je met opvolmelk ( ik denk dus ook met bv ) het heet bambix groeipap...Sophie vind het in ieder geval heerlijk!
Je moet idd even goed kijken, volgens mij is die pap die je met water aanmaakt ook pas vanaf 8 mnd. (tenminste hier bij de ah hebben ze niet anders) Je kunt eventueel ook rijstebloem gebruiken, ik weet alleen niet of dat goed mengt met BV. Het is in elk geval wel iets lichter verteerbaar om mee te beginnen. En in Bambix zitten ook weer gluten, dacht ik.
Wij geven ook bambix groeipap (vanaf 6 mnd) die je gewoon kunt mengen met opvolg melk of bv. In het begin gaven we rijstebloem, maar daar raakte ze van verstopt.
Even goed kijken. Je hebt gewone bambix die je kunt mengen met kv of bv en je hebt dus die bambix waar je alleen water aan toe moet voegen!
Van bv is alleen slecht echte pap te maken, helaas. Ik weet dit uit ervaring...Komt door de enzymen in de bv. Je kan er wel pap van maken, maar dik zoals je pap gewend bent, zal het niet worden. Een stukje van borstvoeding.com: Hier noemen ze de molenaars kindermeel. Ik heb in het begin bvpap gemaakt met biobim. ( http://www.biobim-shop.com/shop/Pappen-p-1-c-8.html ) Deze tip ben ik ooit ergens op een bv-site tegen gekomen. Het wordt wel een beetje papperig, maar niet super dik. Verkrijgbaar bij de reformwinkel.
Hey bedankt! Dat het niet dik wordt, maakt niet uit. Desnoods drinkt hij het gewoon uit de fles. Ik heb ook een proefpakje staan van de biobim! Dus die kan ik zo eens proberen. Heb trouwens net vandaag van de bambix de pap gehaald. Waarbij je dus melk toe moet voegen, vanaf 6 maand. We proberen wel eens wat!