hmm van indonesie naar de donner? *plaag* nahja.. job gaat straks naar de arbo.. denk dat ik dan even ga shoppen weet alleen nog niet of ik hier in de buurt blijf.. of dat ik even de stad in ga
Ik vries alles in in van die ziplock-diepvries zakjes. Ideaal, want die kun je plat drukken en dan passen er een heleboel in de vriezer. Kun je ook meteen erop zetten wat erin zit en van welke datum. Ook snel ontdooien, want het is heel dun.
Nee prei mag inderdaag nog niet, een kool ook beter niet. (krampjes) Vlees hebben we hier ook nog niet geprobeerd, wel af en toe een eitje, bijvoorbeeld door de aardappeltjes met worteltjes. of aardappeltjes met witlof.
Ik gebruik zowel ijsblokjesbakjes als Hema diepvries/magnetronbakjes. Ik vries zo'n 4 proties in de bakjes in, de rest als ijsblokjes. Tip: in het begin maak je nog kleinere porties, omdat je moet proberen en een paar keer achter elkaar hetzelfde kan aanbieden. Nu (4 weken later) maak ik soms wel voor 6/7 keer vooruit. Of ik kook aardappelen voor 8 keer, en kook daar een zakje gemengde groenten bij. Soms meng ik dat ook gewoon, maar meestal maak ik daar dan weer aparte kleine porties van per groentesoort, met die aardappelen. Zo hoef je nog maar 1 á 2 keer in de week voor je kleine te koken, dat scheelt veel tijd. En je hebt toch verschillende groentes in de aanbieding! Is het nog een beetje te begrijpen ?
Vraagje over die avent bekers....ik hoorde/las eens dat je erop kunt schrijen wat erin zit..krijg je dat er nog wel af dan? Met wat voor pen/stift kan je dat doen?
@juud: helemaal duidelijk! @motown: ze zien er idd goed beschrijfbaar uit.. heb het nog niet geprobeerd.. maar heb hier van die whiteboard-stiften dat gaat vast wel goed... (1e voor een pakje bij ikea overigens.. niet die dikke die bedrijven altijd gebruiken maar gewoon uitveegbare gekleurde viltstiften dus) want inderdaad.. ik wil wel weten wat erin zit *grin* maar ze eet nu ngo maar heel weinig.. dus ga eerst nog even ijsblokjes maken denk ik
Met potlood en dan weer uitgummen, alleen kan ik al weken geen gum vinden, dus er staan heel andere dingen op bij mij dan in die bakjes zitten.