zelf eten maken

Discussie in 'Voeding' gestart door djee01, 1 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djee01

djee01 Lid

21 jan 2014
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoe doe je zelf eten maken voor je kleintje? nu eet ze alleen nog potjes. Maar als ik het nou zelf zou gaan maken, moet ik dan alle ingrediënten bij elkaar doen en pureren? of moet je het juist niet pureren?
    Vlees kan ze toch nog helemaal niet eten als het niet gepureerd is?

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe oud is je kindje?

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier vanaf 4 maanden gewoon zelf gemaakt. Worteltjes koken, staafmixer erop en 1 portie bewaren voor de avond en de rest in de vriezer, eerst in porties van 50 gram en toen steeds groter.
    Vanaf 6 maanden gewoon gaan prakken en kreeg hij af en toe een stukje vlees van ons als het zacht vlees was. Verder is vlees in princiepe nog geen moeten nu.
    Gaat nu eigenlijk nog steeds zo, alleen vries ik nu niks meer in. Hij eet in princiepe gewoon met ons mee. Eten we iets wat hij niet lust of nog niet mag, dan krijgt hij een potje of ik ook wat diepvries groente met een aardappeltje erbij voor hem apart.

4. djee01

djee01 Lid

21 jan 2014
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    mijn kindje is nu 9 maanden

5. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op 9 maanden zou ik niet meer pureren. Gewoon in stukken aanbieden, of met je vork prakken. Stukjes vlees kan ze dan vast ook al wel eten, als je ze klein snijdt.

Als ze tot nu toe enkel potjes gehad heeft, zou het wel kunnen dat dit eerst even moeilijk gaat. Potjes zijn super glad gepureerd, en met een hoop smaken bij elkaar. Als je dan pure groente gaat geven, zal dat wel even aanpassen zijn voor je kindje. Maar gewoon volhouden, en dan lukt het wel.

6. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.022
    284
    83
    Vrouw
    Ik maak bijna al het eten voor zl zelf. Ik kook of stoom groente en aardappels en ga er doorheen met de staafmixer of ik prak het. Ik wil het niet helemaal glad meer hebben want hij eet ook prima stukjes. Daarom pureer ik het niet, maar zorg er met de staafmixer voor dat het wat fijner is.
    Ik kook regelmatig ook aparte groente voor hem (vriezer voorraad) tegelijk met het koken van onze eigen maaltijd. Ook houden we regelmatig genoeg groente van 'ons zelf' over en dan maak ik daar dan ook weer een hapje voor hem van. Hij eet qua groente/ aardappels met de pot mee als het kan, anders een hapje uit de vriezer. Naast zijn eigen prakje krijgt hij tijdens het eten ook gewoon een stuk wortel/ boon/ broccoli etc in de hand om vanaf te happen. Gaat echt prima, is gewoon een kwestie van oefenen.

Heel af en toe krijgt hij een potje, maar meestal dus vers (of vers uit de vriezer) ;)

7. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Kook gewoon de maaltijd aardappelen en groente, voor ons zelf vlees.
    Doe geen zout of andere kruiden over de aard. en groente( heb de zoutpot op tafel)
    Doe een halve aardappel en flinke schep groente in een kom en als het bijv broccoli is dan prak ik het fijn met een klein beetje groentewater erbij . Als het wortelen zijn dan doe ik de staafmixer er doorheen.
    En 1 maal per week wanneer ik zin heb kook ik 2 groenten en aardappelen en dan mix ik het en vries het in. Doe het in zo;n ijblokjes(ding) en als wij dan wat anders eten haal ik er 2 blokjes uit ( naarmate ze ouder word meer blokjes).

8. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    Hier haal ik veel heerlijke recepten vandaan:

Babyhapjes maak je natuurlijk zelf! | Koken voor mijn dochter

Hier tot nu toe altijd vers gegeten en ze smult!
    Eerlijk gezegd vind ik de inhoud van de potjes er niet echt smakelijk uitzien en ook niet lekker ruiken (afgezien van de suikers, smaakversterkers etc. die erin zitten).
    Ik zou zeggen: ga ze zelf proberen te maken en je zult zien hoe makkelijk het is! Ik kook altijd voor zo'n drie keer vooruit, zodat ik altijd wat heb staan als ik bijv. moet werken.

Deel Deze Pagina