We zijn nu langzaam begonnen met bijvoeding. Selina vindt het zoooo lekker dat ze meer wilt dan de 2 lepeltjes om te proeven. Ze krijst echt alles bij elkaar als het op is. Nu ben ik een beetje bang dat dalijk mijn productie achteruit gaat, geef bv namelijk en vindt dit toch nog het belangrijkste voedingsmiddel. Moet zeggen dat Selina al best een tijdje op de 4 voedingen zit, maar wanneer ga je naar die 3x bv? Niet dat ik dat nu al wil maar bij het gaan naar 4x voedingen heb ik dit ook op gevoel laten gaan maar nu ben ik bang voor de productie en wat voor mijn meisje het beste is Ze drinkt wel iets minder maar dit deed ze ook al voordat ik bijvoeding gaf en dacht dus langzaam te kunnen beginnen.. Hoe is dat bij jullie gegaan en wat zijn jullie meningen? Wil dus wel gewoon doorgaan met de bijvoeding-introductie. Wil niet een topic starten over het wel of niet bijvoeding aub, zijn er al genoeg van Alvast bedankt voor de reacties
Ik zou nog even niet naar 3x BV gaan hoor, daar lijkt ze me nog echt te jong voor. Melk is en blijft nog wel even de belangrijkste voedselbron. Ook voor je produktie is 3x niet goed, des te meer je aanlegt des te meer produktie. Ik zou de lepeltjes fruit direct na de BV geven, dus op een moment dat haar buikje vol is. Ik ben sinds een paar weken begonnen met bijvoeding geven, mijn dochtertje was toen 6 maanden, en doe het ook nog even zo. Pas later ga ik er meer tijd tussen laten, dan ga ik het vlak voor een BV doen en dan zal een BV gaan vervallen.
Ik zou voor het bijvoeden en na het bijvouden de borst geven op die manier is bijvoeden ook echt bijvoeden. Op die manier hebben wij het gedaan (al was Jamila toen 6 maanden maar dat maakt denk ik geen verschil) Wanneer je van 4 naar 3 voedingen kan gaan kan ik je niet vertellen aangezien ik hier nog op minimaal 5voedingen zit (ons kleine melkjunkie). Maar ik denk dat je meisje het zelf aan geeft dat deed Jamila met 1 van de 2 middag voedingen ook opeens wilde ze gewoon die borst niet meer en ging dan dus ook echt niet drinken.
Idd ik zou doen wat B en N ook zegt. Zo hebben wij het ook gedaan. Eerst de kleintjes aan de borst, dan wat hapjes en dan weer aan de borst. Zo hadden ze een volledige voeding aan de borst, vond ik heel belangrijk en fijn dat ze dat binnen hadden. En toch een beetje aan het wennen aan de bijvoeding. Verder werd het dan mi in het maagje met de melk gemengd en was het dus minder prikkeling voor de darmen. (hier overigens met ruim 6 mnd begonnen, op de bovenstaande manier dus )