Deze vraag zal vast ergens op forum staan, maar ik kon het helaas zo snel niet vinden... Maar wanneer lieten jullie de laatste fles eigenlijk vallen? Mannetje krijgt nu nog voor het slapen gaan een klein flesje [100ml] groeimelk met een beetje pap, maar eigenlijk denk ik dat die er wel af zou kunnen [al gaat het er nog steeds goed in hoor ]. Ook ben ik dan benieuwd hoeveel avondeten jullie kindjes krijgen... Ik hoor het graag...
Lisa krijgt nogsteeds een avondfles. T/m 14 maanden zelfs nog een nachtfles (sen) Het verschilt zo erg per kindje! Wordt je zoontje er ook zelf wakker voor? Avvondeten krijgt ze gewoon een bordje vol, ene x eet ze meer dan andere x. En voordat ze gaat slapen (19.30) krijgt ze nog een toetje.
Laatste fles is hier voor het slapen gaan. Hij wordt gelukkig niet meer wakker voor een voeding. Ik begrijp inderdaad dat het per kindje verschilt, maar ik vind het zo lastig te bepalen. Manneke geeft namelijk niet zelf aan wanneer hij genoeg heeft gehad. Alles wat we hem voor zetten, gaat er met gemak in Vandaar mijn vraag misschien ook wel... Het lijkt mij niet dat hem iets te kort komt, twijfel of het laatste flesje echt nodig is?
Hier is het precies hetzelfde. Benthe krijgt ook nog een flesje (150) groeimelk voor het slapen gaan. Ik denk niet eens dat ze hem meer nodig heeft, maar ze geniet er nog zo van en ik ook , nog even lekker kroelen met mama.. Ze is overdag niet een hele grote drinker en daarom heb ik ook zoiets van, die fles is weer mooi meegenomen. maar ik weet zeker dat wanneer ik straks weer naar het cb moet, ze zullen zeggen; eraf die fles!
Zoontje is bijna 1... Wij maken het pak Goedenacht op en dan houden we op met de laatste fles (19:30). Hij heeft het niet meer nodig. Ik hou nog wel een paar kant en klaar pakjes achter de hand voor de heel slechte eetdagen (die hij tot nu toe nog niet heeft gehad)
Mijn dochter drinkt altijd wat warme halfvolle melk voordat ze gaat slapen. Niet veel, zo'n 120 cc. Groeimelk werd hier overigens afgeraden door het CB (vanaf een jaar gewoon halfvolle melk omdat groeimelk/peutermelk onnodig dikmakend zou zijn). Nu ga ik redelijk m'n eigen gang, maar ik vind gewone melk ook wel net zo makkelijk. Dochter eet verder goed dus krijgt volgens mij voldoende voedingsstoffen binnen.
Ik ben met een jaar gaan wegen en meten en toen werd er ook gelijk gezegd: Stoppen met de flessen nu. Nu heb normaal gesproken een wat lievere, rustiger adviserendere verpleegkundige, dus ik dacht: Mooi niet! Ze is al zo klein! Maar we zijn nu toch gestop. Hier had m'n dochter dat ze s avonds telkens huilend wakker werd en we begonnen te vermoeden dat het van de voeding kwam, dat het te veel was geworden ofzo. Nu we gestopt zijn gaat het een stuk beter. Om het avondritme niet in 1x te doorbreken, krijgt ze nu voorlopig een beetje thee of water in haar flesje voor het slapen gaan. En de ene keer drinkt ze veel en de andere keer amper wat. Nou prima. Het gaat verder helemaal goed. Fae eet trouwens zo'n 250 gram avondeten en dan nog toetje (yoghurt) hoeveel yoghurt verschilt echt per keer.
wij geven het hier nu al niet meer. Ze eet om 18 uur middageten met ons en om 19/19:30 gaat ze al naar bed de laatste tijd en wordt gewoon hetzelfde wakker s`morgens....