heb al gezocht maar kon hier geen onderwerp over vinden ben eigelijk wel benieuwd van af wat voor een leeftijd de kleintejs zelf de tuitberker vasthouden en zelf een stukje brood in hun mondje doen mijn zoontje word over 2 weken 1 jaar maar hij wil totaal niet zelf eten en drinken hij gooit zijn broodjes op de grond en zijn tuitbeker ook probeer het nu al met kinder best zijn broodje aan prikken en dan aan geven maar het wil niet hij ziet alles als speeltje hij gaat dan slaan met zijn bestek wie heeft er tips??????
Vanaf 6 maanden mocht mn dochter eten en vanaf die tijd eet ze zelf. Tuitbeker legde ik haar eerst voor neer, op schoot of op de grond met een kussen onder haar schouders/hoofd, nu kan ze ook uit een rietjes beker. Boterhammetjes, fruit, groenten, alles eet ze zelf met haar handjes. Alleen dingen als spagetti met saus of rijst met saus wil ze van een lepeltje eten want dan krijgt ze te vieze handjes vind ze zelf
Oh en trouwens, ik geef geen hele boterham op een bordje voor haar neus, maar steeds 2 a 3 stukjes. Als ik meer geef, dan gaat ze er ook mee spelen. Dus begonnen met stukje neerleggen, zij pakt het op en in de mond of op de grond. Volgende stukje. Bestek gebruikt ze alleen heeeeeel soms bij een boterhammetje verder echt met de handjes.
Mijn zoon ging vanaf 6 mnd ook met de handjes 'eten'. Dochter heb ik de eerste paar maanden voornamelijk met een lepel gevoerd; rapley'en was aan haar niet besteed (ging ze van overgeven). Maar vanaf ongeveer 1 jaar liet ze dit absoluut niet meer toe, dan moest ik haar echt afleiden met iets wat ze zelf kon pakken en in haar mond stoppen wilde ik er met een lepel nog iets in krijgen. Inmiddels was ze ook aardig gewend aan stukjes eten, dus we zijn toen volledig overgestapt op eten wat ze zelf kon pakken. Alleen dingen die ze écht heel lekker vond en anders niet kreeg (zoals rode kool, of yoghurt), wilde ze nog wel mee gevoerd worden. En inmiddels eet ze die ook lekker zelf, met bestek (of stiekem toch nog met haar handjes, die ze daarna in haar haren afsmeert... heerlijk! ) Tuitbeker kreeg ze toen trouwens niet van mij, ik hielp haar met drinken uit een beker, en inmiddels doet ze dat ook helemaal zelf. Met af en toe knoeien, natuurlijk, maar dat hoort er bij. Op het kdv kreeg ze wel een tuitbeker en daar dronk ze ook prima zelf uit. Ik weet alleen niet vanaf wanneer dat was. Ieder kind is anders. Leg wat stukjes voor hem neer en kijk wat hij doet. Merk je dat hij gefrustreerd raakt omdat hij trek heeft maar het zelf niet pakt/opeet, dan kun je altijd weer gaan voeren.
de tuitbeker gaat hij mee slaan en gooi ik kan hem wel bij hem neer zetten maar hij ziet het als speelgoed en 1 stukje brood bij hem neer leggen lukt ook niet ik probeer het elke dag weer maar alles beland op de grond maar bedank voor je reactie ik blijf het gewoon probeeren maar het word wel verveelend dat hij het blijft doen
Haal die antilek er eens gauw uit! Mijn zoontje dronk vanaf 8 maanden mee met een slokje thee of sap uit mijn glas en beker. Toen had hij bij 12 maanden een tuitbeker van een neefje vastgehad en die wou hij ook (Avent, zachte tuit). Ik denk bij 14 maanden met een oefenbeker van Difrax opnieuw zelf leren drinken en toen ging het snel. Voor het eten geen andere tips dan gewoon neerleggen. Mijn zoontje heeft altijd zelf gegeten.
Mijn zoontje at vanaf een maand of acht zelf. Stukje voor stukje. Nu krijgt hij gewoon een bordje met zijn eten en regelt hij zijn eten zelf. Ook staat zijn tuitbeker op tafel en ook dat doet hij zelf. Ik kan je geen tips geven, mijn mannetje is er een, die heel graag alles zelluf wil doen