hallo Ik heb een vraagje, onze dochter is 9 maanden en vanaf dat ze 6 maanden is zijn we begonnen met brood, eerst alleen de ochtend samen met een bordje pap en nu ook de middag een boterham.. Het gaat op en af, van die 3 maanden zijn er ong 3 weken geweest waarin ze alles netjes op at en nu eet ze weer heel slecht (brood) Moet ik het gewoon blijven aanbieden? S morgens doet ze haar mondje er niet eens meer voor open .. Maar zelf doen is ook geen optie want als ik haar een stukje geef knijpt ze het fijn haha En dat is ook meteen mijn volgende vraag.. De bijvoeding gaat verdr heel goed, fruithap, yoghurt en warme maaltijd (uiteraard als we het haar voeren) maar als we haar een broodkorstje, rijstwafeltje of iets geven ze snapt niet dat dat naar haar mondje moet, ze stopt het niet in haar mond, ook niet als we haar handje dan richting haar modnje doen, dan word ze boos.. Ik weet dat elk kindje anders is maar vanaf wanneer doen kindjes dit ongeveer zelf of wat is een goede ´methode´?? Bedankt alvast
Ons ´Schema´ is trouwens... 08.30u Klein bordje pap (60ml) een boterham en een flesje 120ml 12.00u Boterham en water, Als ze haar boterham niet op eet geven we haar een bakje yoghurt zodat ze wel wat binnen krijgt 13.30u fles 210ml 16.15u fruithap of yogurt (ligt eraan wat ze om 12.00u gegeten heeft) 18.15u Warme maaltijd 19.15u fles met pap 210ml De ochtend en in de middag doet ze nog een slaapje van allebei ong 2 uurtjes
Beste Anoniempje1987, Ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Het ene kindje is heel snel met zelf eten en het andere kindje blijft "spelen" met eten en snap niet goed wat de bedoeling is. Blijf het aanbieden op een gegeven moment gaan ze eten. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat zij geen trek heeft. Probeer te ontdekken of dit het geval is. Het is niet erg als zij haar broodje iets minder goed eet. Geef haar geen alternatief, want als zij yoghurt lekkerder vindt dan brood, dan zal ze haar broodje blijven weigeren. Geef haar iedere dag fruit en let op dat ze niet te veel zuivel krijgt. Groet, Anne