Hoi even wat vragen, Mijn dochter van bijna 9 maanden komt sinds ruim een maand weer snachts voor een fles. Dit is sinds ze , 6 tanden en griep gehad heeft. Daarvoor sliep ze vanaf 18.30 de laatste fles tot de volgende morgen 8.00 door. Nu komt ze tussen 00.00-4.00 uur voor een fles. Speen, water, troosten, laten zeuren, niet geven, pap id laatste fles Niks helpt. Behalve een mini flesje met extra water 120/3 schepjes die drinkt ze op en ze slaapt weer door. Is dit omdat ze ziek is geweest en bij wil trekken wat ze is afgevallen? Ze ziet er nog steeds goed uit hoor maar ze is wel afgevallen. Sinds deze week is ze ook al een keer niet wakker geworden. Moet ik gewoon afwachten tot het overgaat? Of is er iets wat ik kan doen. Ze weegt rond de 10 kilo ( even zelf gewogen thuis) ze zit in kledingmaat 86 dus ze is erg groot. Ze lust geen zoette dingen op brood, appelstroop, jam etc wil ze niet. Wat kan ik haar nog meer geven? Ze krijgt nu sandwich spread, smeerkaas, smeerworst, alleen boter. Ik heb ham en kaas geprobeerd ( ook gesmolten) maar dat blijft erg plakken. D'r eet schema is: 7.30 ontbijtpap 150 9.30 1,5 stuks fruit met thee, diksap Slapen 12.00 1 boterham zonder korst met beleg soms wat komkommer of snoeptomaatjes 13.30 200 melk Slapen 15.30 rijstewafel/ liga/ soepstengel met wat thee of sap 17.00 avond eten 200gr, water/sap 17.30 toetje 50/100 Gr. Yoghurt/danoontje 18.30 210/7 melk Slapen En dan wil ze dus snachts ineens een mini flesje
Beste Lin2011, Omdat zij zo vroeg in de nacht wakker wordt en voldoende eet, denk ik niet dat zij wakker wordt van de honger. Zij vindt het wel fijn om getroost te worden door een flesje. Laat haar hier niet te veel aan wennen, want zij zal hier dan voor wakker worden. Het is niet er gaat zij geen zoetigheid op brood eet, hier zitten tenslotte veel suikers in. Wat je haar geeft is goed en blijf dit afwisselen. Je zou ook een plakje kipfilet kunnen proberen en als zij niet gevoelig is voor allergieën pindakaas. Succes, ik hoop dat zij snel weer doorslaapt. Groet, Anne