alles behalve te gekruide dingen. En bij ons komt er geen patat of andere gefrituurde dingen op tafel.
Alles en ook de gekruide dingen.. Alles wat wij eten dat wilt zij ook dus ik ga het haar niet weigeren.
vind het soms nog wel moeilijk, want hij kijkt altijd zo naar ons eten als hij zijn potje krijgt.. ik denk dat ik dan toch maar s iets meer moet gaan proberen! en pasta's waar groentepakketten in zitten ook ( er zitten vaak uien en prei etc. in )
Gewoon alles, ook patat (zo vaak eten we dat niet). En bij erg gekruide dingen, zoals bv nasi, doe ik er bij hun wat extra kale rijst bij zodat het niet te pittig is.
Alles Meestal aardappelen/vlees/groente- pasta 1x per week patat met sla en wat erbij soms bami met sate, shoarma. En af en toe soep met broodjes. Groetjes Anita
alleen pasta ( gepureerd ) en wat aardappeltjes. Bij hem moet alles goed door elkaar gepureerd zijn anders dan lust ie het niet. En meestal als ik het zelf maak en pureer lust ie het niet ( behalve pastagerechten dan ). Uit een potje wel. Aardappels is het enige wat ik hem zo kan aanbieden en dat eet ie dan ook uit het vuistje ( een halve aardappel maximaal dat ie eet ). Vlees en groentes verdwijnen allemaal op de grond. Dus hier nog een echte potjes-eter
eigenlijk alles... op pizza na... vind dat nog beetje moeilijk voor haar, dan krijgt ze eigen eten en dan een stuk pizza ze houdt hier trouwens van knoflook moet wel bekennen dat kyana al een half jaar met de pot mee eet hoor! maar ik kruid niet heel sterk bv geen sambal enzo
vanavond geprobeerd mee te laten eten met de pot, macaroni... hmm.. de eerste paar happen vond hij het lekker en dan ineens schud nee, en wil het dan ook echt niet meer... op naar de volgende ronde!
het is ook erg wennen voor de kids! zeker als ze dat nooit gedaan hebben! kyana eet al vanaf het begin mee en vind dat dus niet erg speciaal dus die eet gewoon mee... wat ik wel doen als we friet eten enzo {en als we zoals volgende week vrijdag} op vakantie gaan neem ik van die knorvifit mee voor extra groente!
alles wat de pot schaft. ook het gekruiden eten. Daan eet gewoon niet zodra hij ziet dat het niet hetzelfde eruit ziet als dat van hem dus gewoon zo uit de pan op zijn bord klein snijden en eten maar. Ook 1x in de week friet 1 keer pasta 1x rijst en de rest aardappelen met alles erop en eraan.
Ik vraag me dan af, hoeveel eten jullie kindjes? Mijn kleine is een moeilijke eter en ik ben altijd zo bang dat hij te weinig krijgt, want hij speelt zoveel met z'n eten. En vertikt het gewoon om gewone stukjes eten te eten. Half gepureerd wil hij het wel, dus ik doe het hier nog met potjes.
Stijn eet ook alles mee. Als we soep eten dan krijgt hij wel wat anders,meestal heb ik dan nog wat in de vriezer zitten van iets wat we een keer over hadden. Als we patat eten maak ik er sowieso voor Stijn groente bij want ik wil wel dat hij zijn vitamines krijgt, we frituren hier niet zo vaak dus dat scheelt. Stijn eet per dag verschillend, er is geen pijl op te trekken. De laatste dagen eet hij heel erg weinig over de hele dag.
Giovanna eet best veel altijd van haar avondeten. Toen ze nog potjes kreeg ( tussen de 4 en 7 maanden was ze toen) at ze zon groot potje leeg. Nu eet ze alles dus mee en vaak eet ze een goed vol bord leeg.. Mijn zusje (14) at zaterdag macaronie mee en Giovanna at nog meer dan haar op! Maar soms heeft ze dagen erbij en dan vind ze 4 hapjes wel voldoende.