Hallo dames, Mijn zoontje van net 1 jaar is liever lui dan moe. Hij verdomd het namelijk om zelf te drinken. Nou is het een moeilijke drinker en als ik hem een fles geef met sap, dan drinkt ie 260 cc op een dag. (en 200 ml melk) Maar als ie zelf mag drinken, drinkt ie niks. Hij wil geen fles vasthouden, tuitbeker niks, want als mama het doet is het toch veel makkelijker . Meer dames bij wie het kindje nog niet zelf dronk op die leeftijd? Misschien komt het vanzelf hoor, ik weet ook niet of dit nou laat is ofzo, maar iedereen zegt "goh, houd ie zelf zijn drinken niet vast?". Groetjes, Anita
hier ook nog niet hoor, althans niet van harte. Als hij in mijn armen ligt met zijn melkfles, dan lukt het nog wel eens, maar zittend sowieso niet. Ik weet niet of het luiheid is, of dat het hem motorisch niet lukt, maar feit is dat hij het niet doet... Van tuitbekers wil hij sowieso niks weten..., die wil hij niet eens in zijn mond hebben.... Ik hoop dat het vanzelf komt.
mijn dochter was ook zo.. maar die wilde ook al geen fles meer toen ze ongeveer 6 maanden was dus ik mocht alles met een lepeltje gaan voeren..... resultaat: een ongelofelijke bende, frustraties en een uur verder nog niet de helft op... een tutbeker had ze de kracht niet voor om het eruit te zuigen, toen heb ik het ventieltje eruit gehaald en daar heeft ze toen wel even uit gedronken. Toen is ze al gauw overgestapt op een gewone plastic beker... en sindsdien drinkt ze goed. al weet ik niet meer precies hoe oud ze was hoor toen ze uit die beker ging drinken, maar wel dat ik er heeeel blij mee was dat ik niet meer hoefde te lepelen