mijn zoontje is vooral ''s nachts veel wakker. vooral de laatste dagen. ik geef borstvoeding en probeer dan wel eens extra aan te leggen, om te kijken of hij wel tevreden en vol is of niet... ik slaap nu vanaf zijn geboorte niet meer dan 3 -4 uur per nacht en dat begint me wat op te breken. ik heb het idee dat hij 's nachts geen honger heeft. hij heeft wel een speen waar hij dan heeel hard aan gaat zuigen. ook overdag is hij nu veel onrustiger en hij heeft nog helemaal geen regelmaat in zijn voedingen. van mijn andere 2 kids ben ik dit niet gewend en weet niet wat ik nou kan gaan doen. tips zijn van harte welkom!
Het is volkomen normaal dat dat ritme er nog niet is. Je moet je voorstellen dat je baby in jouw buik ook overdag sliep en snachts wakker was. en 3 a 4 uur per nacht herken ik. Wij hebben hem het ritme laten bepalen totdat hij een week of 6 was, toen zijn we wat gaan sturen hier en daar. ook ik geef borstvoeding, en soms kan het ook gewoon 'mamahonger' zijn. Overigens is het voor zon kleine baby heel normaal om zowel overdag als snachts om de 3 uur te willen eten. in jouw buik kreeg hij constant voeding. dingen die wij deden om hem het ritme duidelijk te maken was het volgende 1.snachts gordijnen dicht in zijn kamertje, dus helemaal donker, en overdag juist gewoon licht laten. 2. Overdag niet meer dan 4 uur tussen de voedingen laten zitten, en een duidelijk eet speel en slaap ritme. dus voeden, beetje spelen en ong 3 kwartier na zijn voeding weer naar bed. 3. Als hij snachts kwam voor voeding, geen licht aan, niet praten alleen voeden verschonen en weer naar bed. Pas toen Dano ongeveer 6 a 8 weken oud was zijn we tijd gaan rekken tussen zijn voedingen snachts. Dit deden we bijvoorbeeld door goed te luisteren naar hem,, als hij begon te murmelen in zijn slaap(geluidjes maken) snelden we naar boven en gaven hem een speentje, dat hielden we in zijn mond vast tot hij weer sliep dat duurde in het begin een tijdje en dan sliep hij weer, om vervolgens na een uur weer wakker te worden al huilend, dan gaf ik hem wel voeding. zo hebben we dit een week volgehouden en als vanzelf sliep hij 6 uur door. Vanaf dat moment hebben we hem zelf alles laten bepalen. Vanaf 10 weken sliep hij 8 uur door en vanaf 16 weken slaapt hij 12 a 14 uur door. Geef je kleintje de tijd om aan de wereld te wennen. ALs ik terugdenk aan die eerste 12 weken vond ik het een ramp qua slaap, je bent amper in slaap en je wordt alweer wakker gehuild. Mijn vriend pakte weleens een voeding wat ik afgekolfd had, dat was heerlijk soms even een exctra paar uurtjes slapen. succes ermee!