Welke thee?

Discussie in 'Voeding' gestart door ssgerundt, 1 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ssgerundt

    ssgerundt Bekend lid

    10 jul 2006
    970
    0
    0
    Verplegster
    Welke thee kan je allemaal aan een kind van 5 maanden geven?
    Ze lust namelijk geen water of sap?
    En waar kan je Kinderthee kopen en waar ligt die, gewoon bij de gewone thee?
     
  2. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Venkelthee, niet alleen goed voor het buikje maar
    ook lekker zoet van smaak.
     
  3. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Venkelthee voor babies wordt al een aantal jaar erg afgeraden (kijk op de site van het Voedingscentrum) omdat het giftig is voor babies en de darmen kan stilleggen.

    Geschikte babythee is rooibosthee (niet die van Pickwick, daar zitten ook andere kruiden door), en kabouterthee en andere kindertheeen van de reformzaak.

    Overigens is het beter om een kind van 5 maanden alleen melk te geven en pas met 6 maanden te beginnen met andere drankjes.
     
  4. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    nooit gehoord, op het cb weten ze ook dat britt het wel is krijgt en ook zeggen geen probleem.
     
  5. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    Venkelthee, vruchtenthee, kamillethee, verkrijgbaar bij de apotheek. Rhune lust er niets van, wil alleen maar de vruchtendrankjes van Olvarit! Blijft wel elke dag water proberen.
    Grtz x
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Vreemd, een CB dat zichzelf niet op de hoogte houd van de richtlijnen:
    http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... eilig_.htm

    Richtlijnen:

    -gebruik producten als pesto, anijsdrankjes, dragon, venkelthee en kaneelthee met mate
    -wissel verschillende soorten pesto af: er zijn ook soorten waarin niet zoveel basilicum zit
    -wissel vis in gekruide saus of olie af met verse vis of vis in olie of water
    -drink niet te vaak venkel- en anijsthee, ook niet als middel bij bijvoorbeeld darmkrampen of ter bevordering van de productie van moedermelk (venkelthee heeft hierop overigens ook geen effect).
    =============================
    -Geef baby’s helemaal geen venkelthee.
    =============================
    -gebruik geen kruidenpreparaten of etherische olie met sassafras of dong quai.
    -gebruik geen anijsolie en venkelolie
     
  7. Sylvie

    Sylvie Fanatiek lid

    20 nov 2005
    1.733
    0
    0
    Belgie
    De thee waar ik het over heb is wel speciale babythee niet gewoon de zakjes die wij gebruiken. Hij is ook niet gewoon verkrijgbaar in de supermarkt.
    Grtz x
     
  8. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Er wordt nog steeds venkelthee voor babies verkocht, o.a. van Milupa. Maar het Voedingscentrum raadt het gebruik hiervan al langere tijd af.
     
  9. sim

    sim Niet meer actief

    wou hier net een topic over openen :) maar mag die gewone groene pakjes dus de traditionele thee, mag die wel? zeg maar slap dan?
     
  10. makey

    makey Fanatiek lid

    16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    venkelthee was volgens mijn kraamverzorgsters (zat al 25 in het vak) kankerverwekkend en mocht niet meer gegeven worden
     
  11. sim

    sim Niet meer actief

    rooibos van zonnatura dan?
     
  12. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ggewone thee (uit groene pakjes) bevat cafeine en theine. Je kunt het wel geven, maar dan niet vaak en vooral echt heel erg slap.
    Veiliger is het om gewoon rooibos te geven (niet die van Pickwick want die bevat zwarte thee).
     
  13. sim

    sim Niet meer actief

    nou die lust hij niet, ik zal eens kijken voor kinderthee, moet zo toch nog even naar kruitvat..

    dat is wel veilig enzo? en doen jullie er dan ook wat gewone melk in?
     
  14. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk niet dat ze het bij Kruitvat hebben. Eerder bij De Tuinen of de biologische winkel.

    Je kunt er gewoon een wolkje melk in doen (als je kind geen kma heeft).
     
  15. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Dit heb ik idd ook geleerd op mijn bvcursus. En mijn kv zei dat het toch niet helpt tegen krampjes.
     

Deel Deze Pagina