Julia heeft in haar nek, een beetje bij die plooitjes, een beetje een veeg van rode stippeltjes zitten. Het ligt er niet bovenop, dus zit echt in de huid, donker rode stippeltjes alsof iemand er paprikapoeder op heeft gestrooid. Ik kan het niet wegvegen Wat is dit? Gewoon weer zoiets waar je niet te veel bij na hoeft te denken, of wat? Ik heb gisteren een té naar tv programma gekeken waarbij een meisje puntjes op haar voetjes had en die was erg ziek, dus ik ben er een beetje alert op..
Klinkt als warmte-uitslag. Misschien te warm aangekleed? Als ze geen koorts heeft/slap of lusteloos is of ziek, zal het niet ernstig zijn denk ik.
Die puntjes zitten dan meestal op de ledematen, die gevaarlijke Maar het klinkt mij ook als warmteuitslag. heeft mij jochie ook wel, vaak ook op zijn rug/buik. Maar nek wil ook wel als hij zijn hoofd wat achterover had bij het slapen, dan wil het wel broeien met haar+pyjama over die plek.. Nog even over die gevaarlijke vlekjes: Als je op de vlekjes drukt, dan moeten ze ook iets minder rood worden. Als ze helemaal niet wegtrekken kan er wel meer aan de hand zijn. Is ook wel te testen als je er een glas opzet en daar doorheen kijkt. Gewone uitslag en bloeduitstortingen worden dan weer lichter. Net als normale huid die even lichter wordt als je erop drukt (het bloed eruit). Maar bij die gevaarlijke vlekken blijft de kleur er gewoon in..
Bedankt meiden! Klinkt in ieder geval onschuldig. Trekt dat snel weer weg, warmte uitslag? Ik heb haar nu wel de dunne slaapzak aangetrokken, want het wordt eindelijk lekker weer!