zelf fruithapjes maken

Discussie in 'Voeding' gestart door karin361, 24 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sietske

sietske Bekend lid

26 mei 2006
    552
    1
    0
    wij vriezen peer in... dat is het enige wat mijn zoontje nog eet ivm KMA.... wij gebruiken harde peren, dan wordt het niet een waterige knoei boel.... ook pureren we ze niet maar we gebruiken een hakjeslaar....en dan zo fijn mogelijk.

anders werd het inderdaad een knoeiboel :p

2. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Heb ik ook altijd gedaan, de rest zelf opeten...
    Heb het wel geprobeerd in het begin om fruit in te vriezen, maar vond dat toch niet zo'n succes. Toch altijd vers fruit in huis, dus dan de rest maar zelf opeten..
    Doe ik overigens nu nog wel ooit als ze het niet (helemaal) op eet (hebben hier niet zo'n fruiteter, alleen appel en peer gaat redelijk..verder zijn het muizenhapjes of gewoon niet)

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Gaat er niet allerlei voedingswaarde verloren uit het fruit met koken en stomen en bewaren?

Als je wacht tot zes maanden, wat sowieso wordt aanbevolen ivm de rijping van de darmpjes, kun je gewoon hele stukken verse groenten (gaar gekookt) en fruit (goed rijp) aanbieden. Harstikke leuk, voor jou EN voor je kindje, en leerzaam voor de motoriek van de handjes en het mondje en voor het "weten wat je eet".

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Volgens mij gaan er niet veel voedingsstoffen verloren bij stomen, maar zou persoonlijk ook wachten tot 6 maanden en dan in stukken aanbieden (heb ik ook gedaan, haha)...

Zou alleen persoonlijk het fruit dus niet invriezen, eet zelf de rest wel op. Je hebt toch altijd fruit in huis...althans wij...groenten deed ik ook wel vaker op voorraad maken in de diepvries: dit ging zonder problemen!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    je kan ook eerst 2maanden wel puree geven en daarna alsnog over op rapleymethode he;) Vers fruit: hier niet altijd in huis dus er gaat hier wel de vriezer in

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En dat terwijl een baby nou net zo'n mooie reden is om te zorgen dat je altijd vers fruit in huis hebt! Voor mama en papa ook veel gezonder!

7. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Bij mij gaat er van alles de vriezer in hoor. Banaan wordt inderdaad wat bruin, maar smaakt nog helemaal prima (oogt alleen wat minder, haha). Banaan kan je echter prima prakken, dus in praktijk geef ik dat altijd vers evenals geprakte kiwi. Ik gebruik om porties in te vriezen vooral appel, peer, (gedroogde) abrikozen.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    ja ik denk zelf nog wel eens terug aan de fruithapjes met Liga die mijn moeder altijd maakte :D als we als kind ziek waren dan maakte ze het altijd weer ook al waren we inmiddels allang groot genoeg :D

Deel Deze Pagina