baby 3 maand drinkt weinig

Discussie in 'Voeding' gestart door Friesland90, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Hallo,

Op het consultatiebureau zeggen ze dat het prima is, maar ik maak me toch een klein beetje zorgen over de kleine hoeveelheid die ons mannetje binnen krijgt. Hij is momenteel 3 maanden oud en woog 2,5 week terug 5980 gram.

Hij krijgt ongeveer 5 flessen op een dag aangeboden, soms 6. Ik bied altijd aan 165 ml, maar meestal drinkt hij maar 130 op hiervan, soms zelfs maar 100, dan geef ik dus 6 flessen. Op een dag krijgt hij gemiddeld 750 ml binnen. De ene keer iets meer dan de andere keer. Na 130 ml draait hij zijn hoofd en begint wilt te slaan, ik krijg er echt niet meer in. Als dit wel lukt spuugt hij het daarna weer eruit.
    Hij plast en poept wel goed, heeft weinig krampjes. We gebruiken jbpm tegen het spugen. (1 afgestreken schepje op 165 ml.)

Ik vroeg mijzelf af of het zin heeft om iets eerder te beginnen met fruithapjes. Misschien krijgt hij dan in ieder geval wat extra vocht binnen? Al denk ik dat hij er niet veel van binnen zal krijgen, gezien hij de voeding ook uitspuugt als hij teveel krijgt.

Iemand met ervaringen of tips hierover?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zou zeggen dat als hij goed groeit, goed plast en poept en verder tevreden is er niets aan de hand is. Ook als ze op het cb zeggen dat het prima gaat zo, zou ik me niet 123 zorgen maken omdat hij z'n flessen niet leegdrinkt.

Fruit zou ik persoonlijk echt nog niet mee gaan beginnen. Hij doet het nu schijnbaar wel goed en heeft voldoende aan wat je aanbiedt anders had hij de flessen allemaal wel helemaal leeg gedronken.

Maar ik heb er niet al te veel verstand van :)

3. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Haha dat geeft niet hoor.. Iedereen heeft een mening en een ander idee. En daarom vraag ik erom toch?

Ik begin daar aan te twijfelen dus. Ben inmiddels al 2,5 week niet geweest en weet ook niet wat ie is aangekomen. Zijn 6 volle plasluiers zijn nu 3 volle plasluiers en 3 beetje plas luiers. Hij poept wel 1 á 2 keer per dag.. Ik kon vandaag niet wegen want het cb is dicht..

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Zou absoluut nog niet starten met fruit, want dat voegt echt nog niets toe en kan alleen maar kwaad dan goed om zo vroeg te beginnen!
    Hij geeft eigenlijk heel goed aan als hij genoeg heeft. Dat doen BV kindjes ook en daarvan weet je ook niet de hoeveelheid die ze binnen krijgen op een dag...
    Als hij goed groeit en verder goed alert/vrolijk blijft overdag zou ik me zeker geen zorgen maken. Biedt inderdaad een keer een extra fles aan als het echt te weinig is overdag.

Voor sommige kindjes is die hoeveelheid gewoon te veel in één keer, terwijl anderen met gemak 210cc wegdrinken.
    Gewoon doorgaan zo en voor je geruststelling deze week een keer gaan wegen bij het cb.

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Onze KA gaf antijd aan dat een kindke 120-175 keer het gewicht aan flesvoeding moeten krijgen. tefenwoordig rekent men al snel met 175 keer maar dat is dus echt de max! 120 keer 6 is 720 dus dan is 750 nog helemaal normaal. Als ie het lekker doet en niet aangeeft honger te hebben, is het helemaal prima.

6. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Kristelstrijbos en Stefanie78, bedankt voor het reageren, dat stelt me behoorlijk gerust..!!
    Dat met bv is inderdaad zo.. Maar gezien aan fv ook een max. zit, zal er ook wel een min. aan zitten. Zoals Stefanie dus ook zegt.
    Hij krijgt dus voldoende, ik merk niks aan hem, hij is vrolijk en als hij huilt krijgt hij de fles..

Meestal zijn de tijden van zijn fles ongeveer:
    07.00
    12.00
    14.30
    17.30
    OF 20.30 - Dan krijgt ie om 23.00 nog een flesje
    OF 21.30 - Dan hoeft ie geen flesje meer en slaapt dan door

De tijdens zijn ongeveer. Soms is de ene fles een half uur eerder en de andere weer later.. Maar meestal kom ik hier ongeveer op.

Ik weet dat het niet uitmaakt dat ik de fles op verzoek geef. Maar maakt het ook uit dat er in de ochtend wel 4 uur tussen zit en soms maar 2 á 2,5 uur??

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je moet niet naar de input kijken maar naar de output.
    Hoeveel een kind binnenkrijg maakt helemaal niet zoveel uit, Ola kind maar tevreden is, zich normaal ontwikkelt en normaal groeit.

Als een kind slecht z'n melk drinkt is bijvoeding geven niet slim: dat vult wel maar voedt niet. Gevolg is nog slechter drinken en slecht gaan groeien.

Voor een kind van rond de 6 kilo is 750cc aangemaakte voeding voldoende. Daar zi je aan met 22 schepjes voeding op een dag.

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ja dat is ook wel zo natuurlijk. Want de voeding van fruit en groente hapjes nemen baby's pas op vanaf 6 maanden meen ik..?
    Het beetje wat hij extra binnen krijgt aan vocht zal ook niet veel uit maken.

9. beagle78

beagle78 Bekend lid

7 feb 2008
    720
    1
    0
    over de vochtinname hoef je je al helemaal geen zorgen te maken hoor! 700 cc is meer dan genoeg hoor! Bang voor uitdroging of zo hoef je echt niet te zijn.

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Mijn dochter krijgt ook JBPM in haar fles en dronk rond de 3 maanden ook vrij "slecht". Liet regelmatig 50cc staan. Ik had het idee dat dit kwam, door de JBPM, dat dit de flessen ook wat voedzamer maakte, waardoor ze sneller genoeg zou hebben. Ze groeide verder erg goed en was ook altijd vrolijk.

Het enige wat het CB ons adviseerde als ze nog zo "slecht" dronk, dat we dan 5 flessen aan moesten blijven bieden en nog niet over mochten naar de 4 flessen. Met 5 maanden ben ik ondanks dat ze steeds niet alles opdronk over gegaan naar 4 flessen...ze sliep direct van 7 tot 7/8 en alle flessen gaan er nu in als een tierelier. We zijn nu zelfs overgaan naar flessen van 210 en ook die gaan alle 4 leeg.

11. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bedankt voor je reactie Moonlight.
    Mijn vermoedden was eerst ook dat het kwam door de JBPM. Daarom verschillende keren flessen aangeboden met helemaal niks erin. Maar nog steeds dronk hij maar 130 op ongeveer. Het kwam er heel gemakkelijk uit, maar draaide gewoon zijn hoofd weg en begon heftig om zich heen te slaan en schoppen. Daarna spuugde hij ook nog veel erger.. Ik was dus van mening dat het niet door de JBPM komt.
    Om te zorgen dat hij toch zijn fles binnen 30 minuten leeg heeft, hebben we ook al vrij snel speen 2 erop gezet.
    Hij spuugt door de JBPM minder, en drinkt door de speen beter. De beste combi tot nu toe. Alleen gaat hij nog niet echt meer drinken, terwijl hij toch zeker wel groeit en ouder wordt. We geven nu nog 6 flessen. Dat hij wat vaker een fles krijgt vind ik geen probleem..!!! Graag zelfs, als hij daarmee iets meer binnen krijgt.

Hij slaapt overigens wel goed. Vannacht van 22.00 - 07.00. We geven geen papfles ofzo.
    Ik was vandaag graag even naar het cb geweest om hem te wegen, maar heb weer geen auto tot mijn beschikking..

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Kon je dan niet met de bus, fiets of lopen?

Deel Deze Pagina