DL heeft sinds een paar dagen last van hele harde ontlasting. Normaal geven wij altijd stukjes, fruit of groente. Maar ik had een keer van die fruithapjes mee genomen waar niets aan extra suiker ofz inzit. Was in de aanbieding dus een x geprobeerd voor de lol. Maar nu krijgt ze vermoedelijk daar de harde ontlasting van omdat er banaan in zit en dat stopt. Nu las ik dat kiwi en kaki en mango (ook pruimen als ze in seizoen zijn) goed laxerend helpen. Alleen ze zijn zo glibberig voor die kleine baby handjes Nu heb ik een avent stoomblender dus we maakte alles al zelf. Alleen ben ik er nog niet helemaal uit met fruithapjes. Hoe doen jullie dat?
Hoi hoi, Ik geloof dat het met het gladde helpt om even te deppen met keukenpapier. Dan grijpt het al makkelijker vast. Goede rijpe banaan verstopt trouwens niet. Verder zou ik fruit niet stomen, gewoon staafmixer erop en klaar, wanneer je er fruithap van maken wilt. En misschien bijvoorbeeld met kiwi, als je die hebt geschild, kan je er in de lengte 4 parten van snijden en zo'n partje is best goed vast te houden. Verder rijpe peer schijnt ook laxerend te werken. Wanneer ze hier last heeft van harde ontlasting geef ik een paar keer kindicol van vsm en dan is het snel weer goed. succes!
ik maak ook zelf de fruithapjes omdat hij nog hardere ontlasting kreeg omdat er in alle grote potjes banaan zit. Nu hou ik het op appel en peer. Sinds twee weken kook ik de appels en peren niet meer(was paranoide dat hij mis ziek kon worden) en het gaat heel goed, het fruit is zelfs zoeter. En ook als hij bepaalde groenten niet lust (al het andere dan bloemkool en wortel) doe ik er appel of peer doorheen en dan eet hij het wel. Hebben jullie er ook last van dat je kindje bij je partner huilt als hij hem eten geeft en bij jezelf niet, zelfs begint te lachen? groetjes