ik ben ingeleid met een balloncatheter.. moest me om 07.15 melden in het ziekenhuis, eerst een half uurtje ctg, en om 8.00 werd de balloncatheter ingebracht, de eendebek is wat vervelend, en er kwam best wat bloed mee naar buiten. t inbrengen zelf voel je niks van. ik ben tussendoor ook gewoon nog naar de wc geweest om te plassen, dus dat kan gewoon. door die balloncatheter hebben ze 2x gell ingebracht, je voelt dan een plopje in je buik, en je hoort scheetgeluidjes hihi, hadden ze me al voor gewaarschuwd en je kunt t niet tegenhouden. om de zoveel tijden trekken ze voorzichtig aan de ballon, komt die ermee uit dan heb je 2/3 cm ontsluiting en kunnen ze de vliezen breken. bij mij kwam die om 11.30 eruit. en hebben ze mijn vliezen kunnen breken, ik had toen 3 cm ontsluiting. je weeen kunnen dan vanzelf opgang komen, en anders met een weeenopwekker. bij mij kwamen de weeen na een half uurtje vanzelf op gang, maar alsnog een lichte weeen opwekker erbij gehad. ik ben dezelfde dag nog bevallen om 19.39 als je nog vragen hebt, stel ze maar gerust hoor
Bedankt voor de reactie. Ik moet mij maandag om 14u melden. Dan krijg ik de ballon, en ze hopen dan dinsdagochtend te kunnen inleiden. Ik begreep met weeenopwekkers erbij. Dit is mijn 3e kindje en ik ben maandag 37 weken en 3 dagen. Mijn gyn deed het overkomen alsof zo'n ballon succes gegarandeerd is, maar op internet las ik veel verhalen dat het niet zou werken, daar werd ik wel wat onzeker van.
1 tip. ga niet googlen, meestal vind je alleen maar de slechte verhalen. in t ziekenhuis waar ik ben ingeleid streven ze erna dat je dan dezelfde dag nog bevalt. ja dit was mijn 1e bevalling.
Ja, ik weet ook eigenlijk wel dat google geen succes is, maar kon het toch niet laten, stom dus. Ik weet niet waarom er dan de volgende dag wordt ingeleid. Eerst die ballon zijn werk maar doen. Hoop dat het helpt dat het nr 3 is
ja misschien dat dat in je voordeel kan werken, dat je al 2 bevallingen gehad hebt, het kan ook zijn dat de balloncatheter er vanzelf uitvalt, omdat die dan al voor ontsluiting gezorgd heeft. je weet t natuurlijk niet, elke ervaring is natuurlijk weer anders, een vriendin van mij is ook ingeleid met een balloncatheter en zonder gell zij is ook nog dezelfde dag bevallen. omdat de catheter er vanzelf uitgevallen was.
Klinkt goed. Ik heb 1 vriendin die in zelfde zh is bevallen als ik en ook die heeft een positieve ervaring. Ik ga het meemaken maandag. Spannend!!
Ik vond het wel even een vervelend gevoel maar mijn lichaam was er absoluut nog niet klaar voor. De katheter was heel lastig in te brengen. (ik was 37 weken zwanger) Daarom kon het lang duren voordat hij eruit zou vallen zeiden ze. Dat duurde echter maar 2 uurtjes. Toen de vliezen gebroken want ik had 3 cm. Ik heb er helaas 20 uur over gedaan doordat ik op 4 cm bleef steken. Maar het hele kathetergedeelte viel me erg mee.
Ik was 37 weken toen ik werd ingeleid met ballon katheter. In de avond werd hij ingebracht ( niets ergs aan..) en helaas de volgende dag niet voldoende gerijpt... werd wat extra water ingebracht en de volgende morgen weer gekeken... eigenlijk nog niet voldoende gerijpt.. hij was er nog niet zelf uitgekomen en ze kreeg hem er ook niet uitgetrokken... ze haalde er een beetje water uit en toen lukte het wel.. en gelukkig wilde de gyn. dat we het ook gewoon die dag gingen doorzetten! Het lukte haar mijn vliezen te breken en een uur later zat ik aan de weeen opwekkers.. half 10 begonnen ze en om half 4 was mijn kleine man er! Ik ben er positief over.. enkel die ene dag extra wachten was niet echt niet leuk! Maar met name omdat ik ook heel misselijk was in mijn zwangerschap dus het ook wel echt beu was (lag toen ook alweer aan het infuus vanwege uitdroging)
Hoi allemaal, Ik ben afgelopen dinsdag bevallen van onze zoon. Na het plaatsen van de ballon begonnen direct de weeen, ik verloor de ballon ook al na 10 minuten, helaas bleef de ontsluiting op 5cm steken en heb ik alsnog een infuus gekregen. 16 uur na de ballonplaatsing was hij er! Bedankt voor jullie reacties!