Mijn zoontje is nu 2,5 jaar en wil niet zelf eten, hij pakt zijn vorkje/lepel wel en speelt wat met het eten. heel af en toe gaat het richting zijn mondje. Nu weet ik wel dat ik ook wel makkelijk ben, ik geef het hem ook zelf zodat hij het niet hoeft te doen anders eet hij niks. Nu is mijn vraag hoe ik hem spelender wijs zelf kan gaan leren eten?
ik zou m gewoon z'n gang laten gaan gaat hij spelen met z'n eten dan gewoon het bordje even weghalen en af en toe vragen of hij wil eten
Dat is wel lastig zeg. Ook voor jezelf, het is toch relaxter als je zelf ook eens niet een bord half koud eten hoeft weg te werken. Ik weet ook niet wat normaal is, op welke leeftijd ze ongeveer zelf kunnen eten? Kynan eet nu sinds een maand of 2 alleen... Hoop dat je een oplossing vind!
Ja zeker lastig...ik zou toch es proberen om hem zelf te laten 'eten'klooien/spelen..Jullie gaan gewoon door met eten, af en toe even zeggen : goh wat ben je goed ana het eten'ofzo alstie wél een hapje neemt en verder niet téveel aandacht geven.. Maar ja, ik zou hem dan ook weer niet écht honger laten lijden, dus ebetje moeilijk te beoordelen zo. Mijn dochtertje eet soms ook erg weinig, ik probeer t wel es te stimueleren maar dring nooit aan, geef weinig aandacht, push t niet en als t op is is het op...en heeft ze de volgende maaltijd een nieuwe kans. Hier werkt dat heel goed...
ik zou hem gewoon lekker aan laten klooien, komt vanzelf een dag dat het goed gaat en dat het kwartje valt zeg maar. onze boef, 14 maanden,probeert het ook af en toe zelf lukt niet echt, maar als hij dan zelf een kruimelte op zijn vorkje krijgt en dit in zijn mond propt dan is hij supertrots, wij ook. laat maar lekker gaan. joyce
Ik laat hem ook al een hele tijd zelf "spelen" met het eten, maar meneer is bang dat hij zijn handjes vies krijgt. En krijg dat er maar eens wijs dat dat niet zo is. Hij gaat toch stiekem zelf eten als we ff niet kijken, daarna belonen we hem en schenken er dan niet zoveel aandacht meer aan. Hij vindt het wel stoer, maar nog niet stoer genoeg, haha
misschien kun je bij de bibliotheek er wel een leuk boekje erover vinden zodat je het spelenderwijs samen kan leren
Ik zong het lied van de peuterzaal smakelijk eten, smakelijk eten hap hap hap.. tja, zag er niet uit hoor wat ik deed, maar het hielp wel. Zoveel mogelijk laten klooien met de lepel en vork (pastic) het ging op den duur vanzelf. (na anderhalf jaar)