Wie kan mij helpen, Ik geef borstvoeding aan me dochter ze is nu 1 maand oud. Het vervelende is dat ze heel veel overgeeft. Dit betekend dat ik haar na de voeding recht op houd. En wacht tot dat ze overgeeft en wil ik haar weer in haar bedje leggen. Maar het nadeel is dat ze dan weer gelijk begint te huilen! Wat ik doe is haar weer recht op houden en gelijk komt er weer een golf borstvoeding naar boven. Dan leg ik haar weer in haar bedje en begint ze weer te huilen, en dan pak ik haar recht op en komt er weer een golf voeding omhoog. Vooral snacht is dit vervelend omdat ik zo soms 2 uur bezig ben met neerleggen oppakken overgeven, neerleggen oppakken overgeven enz. Zelfs als het 3 uur geleden is dat ze voeding heeft gehad geeft ze nog steeds over! Het consultatie bureau zegt dat ik haar moet laten liggen in haar bedje, maar als ik haar optil is er altijd iets of ze geeft dus over of het is een boertje. Ik laat haar soms dus wel is liggen als ze begint te huilen maar ik hoor na 2 min al dat ze weer flink overgeeft.. en haar hele bedje is dan nat! Dat is toch zielig als ik haar dan laat liggen! Terwijl ik weet dat er bij haar iets dwars zit. Hebben meer mensen hier last van bij hun kleintje? En zoja wat doen jullie dan? Want snachts is dit echt slopend! Soms valt ze na de voeding gelijk in slaap, dan wil ik haar eigenlijk niet wakker maken want ze ligt zo lekker. Maar ik kan haar dus nooit lekker slapend na de voeding in haar bedje leggen omdat ze dan na paar min begint te huilen en dus weer overgeeft. Soms hoor ik haar naar lucht snakken omdat ze haast stikt in haar eigen overgeefsel! Dan ben ik op dat moment blij dat ik bij haar wiegje sta.. want ze heeft het dan echt benauwd! En stel dat ze dat heeft en ik ben er niet bij dan is er niemand die haar even recht op kan zetten zodat ze weer op adem kan komen. Ik vind het maar eng hoor..hoop dat er mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt en wat jullie er aan deden. Groetjes
@Marit: ik geef dan wel geen borstvoeding, maar Quinten gaf wel veel mondjes terug. Ik dik zijn voeding in met Nutriton (johannesbroodpitmeel) en sindsdien gaat het goed. Ik weet dat je dit ook kunt geven als je borstvoeding geeft, dan moet je namelijk voor en na de voeding een lepeltje geven. Als ze echt overgeeft met een boogje, dan lijkt het me verstandig eens contact op te nemen met de huisarts.
donique heeft precies hetzelfde. wij zijn toen bij een kinderarts geweest en dit is verborgen reflux. toen zijn wij gestopt met borstvoeding en met flesvoeding begonnen. die super ingedikt met jbp. en dit gaat beter. ze geeft nog steeds veel over hoor. dat gaat pas echt over met vast voedsel zeggen ze! gr
Klinkt idd als reflux. Zou even naar de huisarts gaan en je laten doorverwijzen naar kinderarts. Of idd al indikken met Nutriton en eventueel als dat niet genoeg helpt vragen om medicijnen. Mijn zoontje heeft de verborgen vorm, geeft dus niet over maar slikt het zelf weer door. Hij heeft ook Nutriton door zijn fles echt t max en medicijnen. Nu gaat t beter..
Hoi, Wij hebben precies hetzelfde probleem. Ons meisje legde wij altijd op de zij in het begin. Ze lag wel bij ons op de kamer dus kon ik haar goed in de gaten houden. Nu geven wij sinds kort ook inderdaad nutriton(johannesbroodzetmeel). Ik geef deze altijd een paar lepeltjes voor de bv en erna. Ook laat ik haar een paar keer boeren tussen het voeden, en na het voeden even lekker laten liggen en daarna weer boeren. Je moet niet zoveel naar het cb luisteren(niet verkeerd bedoeld) maar zelf even uitvogelen wat het beste werkt voor jullie kleintje. Het gaat bij ons wel beter maar over gaat het niet. Ze heeft gewoon eigenlijk als we thuis zijn altijd een slabbertje en krijgt geregeld schone kleertjes aan. Het is niet leuk ik weet het maar je kunt er volgens mij ook niet zoveel aan doen. Wel opassen dat je kleintje genoeg plasluiers heeft en als het te erg wordt even laten onderzoeken. Veel succes, Cindy
thirza spuugt ook al vanaf het begin behoorlijk veel. Wat bij ons wel goed werkte is het bedje aan de kant van het hoofdje omhoog zetten (paar boeken eronder ofzo) en tja altijd na het voeden spuugdoeken bij de hand en een slabbetje! en je kindje en jezelf regelmatig verkleden!
Klinkt idd als reflux, Milan heeft het helaas ook. Ik zou er iig niet voor met de bv stoppen, dat zou echt zonde zijn als het gewoon goed loopt. Wat je wel kan doen (is al gezegd, en dat doen wij ook), voor en na elke voeding een lepeltje Nutriton (johannesbroodpitmeel) vermengd met een beetje water of bv geven (gewoon met een lepeltje). En ik zou sowieso even naar de huisarts gaan en daar je probleem voorleggen, want hij hebben ook nog zantac voorgeschreven gekregen. Dat moeten we twee keer per dag geven, en dat helpt hier echt super!
Het spugen wordt er niet minder van, maar het neutraliseert wel de zure smaak, dus die kleintjes hebben er minder last van. Milan spuugt nog steeds wel veel hoor (ook al is dat al wel veel verminderd voor de Nutriton), maar hij heeft er nu eigenlijk zelf geen last meer van. Dus al die was neem ik nu maar voor lief.
He meiden, Dank je wel voor de reacties, ik vind het ook vreemd want ik heb het ook aangegeven bij CB en zelfs dat ik daar was bij die arts gaf ze ook over.. maar op een of andere manier vinden hun het normaal. Ze is namelijk meer als 1 kilo gegroeid in die weken en dat is voor hun een aanleiding dat ze wel genoeg binnen krijgt. Maarja voor Senna zelf is het toch niet lekker om steeds over te geven lijkt mij. Ik had gister gelezen dat als je je kleintje tegen je borst aanhoud als je zelf zit, en dan rustig naar voren en weer naar achter schommel de boertjes er goed uitkomen. En ik moet zeggen dit helpt heel goed! Ze heeft vanacht daardoor veel boertjes gedaan en aanzienlijk rustiger geslapen en ook veel minder gehuild en ook veel minder overgegeven! Dus ik ben helemaal blij voor haar! Anders ga ik weer naar de arts terug, of wat jullie geschreven hebben kan ik ook even uitproberen. Thanx meiden XXX
Ik moet Nina na het boeren heeeeel snel weer horizontaal neerleggen anders geeft ze ook veel op. Als ik haar meteen na de boer plat leg blijft het binnen (behalve een mondje) en heeft ze nergens last van, Misschien helpt dit bij jou ook?
Osteopaat! Heeft bij ons goed geholpen. Hij/zij pakt het probleem echt bij de kern aan, geen symptoombestrijdiing dus.
Het is zo te lezen een veel voorkomend probleem. Ik geef ook BV en mijn zoon spuugt ook veel, eigenlijk de hele dag door. Het is jammer, maar hij draagt de hele dag een slabbertje en die moet ik vaak wel 4x op een dag vervangen. Ik houd hem na de voeding altijd wel een tijdje rechtop en overdag leg ik hem na de voeding even in het wipstoeltje zodat hij daar ook nog wat rechter op zit. Maar DE oplossing voor het spugen heb ik ook nog niet gevonden. Ze zeggen dat het vanzelf ophoudt wanneer ze vastere voeding tot zich gaan nemen. De kinderarts zei dat het voor hem niet erg is, zolang hij maar goed groeit en voldoende natte luiers heeft. Nog even volhouden dus.........
nou let wel een beetje op hoor. want zoals donique spuugde een paar uur na een voeding nog steeds en kreeg echt wel last van het zuur. ga maar bij jezelf na tijdens je zwangerschap als je het zuur hebt doet hardstikke zeer. dus bij zo'n gloednieuw slokdarmpje is dat natuurlijk helemaal vreselijk.