Even een vraagje. Mijn zoontje van bijna 3 maanden slaapt veel. Hij sliep met 4 weken al door, en nu slaapt hij van 23:00 tot 08:00. Om 09:30 is hij dan weer moe. Ik merk dat aan zijn gedrag, hij huilt dan is wil niks, niet spelen, liggen bij mij of mijn man en hij is knorrig. Als ik hem dan boven neer leg slaapt hij meteen. Ik moet hem wakker maken voor zijn volgende voeding om 12:00 en rond 13:30 is hij weer moe en zo gaat het door de hele dag. Hij slaapt dus eigenlijk de hele dag wel. Is dat normaal? Alvast bedankt voor je antwoord
zo te lezen is hij ongeveer 1 tot 1,5uur wakker tussen de voedingen. Dat echt volkomen normaal voor zijn leeftijd. Hier waren ze tot ong 5 maanden vrijwel standaard max 1,5 uur wakker per keer. Babys groeien door te slapen, dus lekker laten slapen.
Ja, hier idem dito hoor. Max 1,5 uur wakker per keer. Zolang je kindje goed helder is als hij wakker is, geen zorgen volgens mij.
Ja hoor. Dat had onze zoon ook. Sliep met 6 weken door en overdag lag hij ook alleen maar te slapen, op een paar uur na.
Mijn dochter is ook echt een slaapkopje! Op het KDV vinden ze dat ook! Hoe het bij jou gaat, zo ging het bij mijn dochter ook rond die leeftijd.. maar die was zelfs nog sneller moe.. na een uurtje was ze alweer moe! 's ochtend legde ik haar naar de fles al helemaal snel terug zodat ik nog even verder kon slapen Ik begin nu te merken dat ze echt meer wakker wilt zijn en meer wilt spelen.. ze is nu 5,5 maand.. maar nog na 1,5 wakker is ze alweer moe hoor! Rond die tijd gaat ze dan ook slapen.. merk alleen wel dat ze nu soms tussendoor wakker is vooral in het slaapje in de middag.. maar ja dan gaat ze wat brabbelen beetje kijken en opeens slaapt ze dan weer! Dus is echt vrij normaal hoor Ik had soms ook weleens van ze slaapt wel heel veel.. maar ja ieder kind is anders!
Klinkt normaal. Hier wisselt het wat: dagen dat ze maar 3 kwartier per keer slaapt en dan een uur wakker is, andere dagen dat ze een uur of 2-3 slaapt en anderhalf uur wakker is. Ook wel dagen dat ze nog meer slaapt, maar dan is ze meestal wat ziekig of heeft een paar slapeloze dagen achter elkaar gehad. Ik maak 'r dan na max 5 uur wakker voor een voeding overdag.
Hier ook 2 slaapkopjes! Onze jongste is 10 maanden en is nog steeds na 1,5-2 uur moe! Geniet er maar van Zolang ze alert en tevreden zijn zodra ze wakker zijn en goed drinken, is het vooral fijn! en saai
Haha hier ook nog altijd een slaapkop. Max. 2 uur wakker overdag en slaapt savonet van 19.15u tot 8.30u/9.00u. Ik zou er ook vooral van genieten! Idd even in de gaten houden of ie niet heel duf is op momenten dat ie wakker is
Blij om te horen Ik weet het van mijn oudste niet meer, stom he. Hij sliep wel met 12 weken door, en weet dat hij veel sliep maar niet meer hoe oud hij toen was enzo. Het verschilt, soms is hij al meteen moe als hij zijn voeding op heeft en wil hij meteen weer verder slapen, maar ook vaak is hij 1-1,5 uur wakker voordat hij weer moe word. Sochtends word hij zelf wel om 08:00 wakker, maar slaapt altijd daarna meteen weer door. Ik word dan op een gegeven moment wakker van zijn broer rond 09:00/10:00 (ook een slaapkop), maar hij knort dan nog lekker verder tot 12:00 en dan moet ik hem zelfs wakker maken. Duf en suffig is hij absoluut niet, hij kwebbelt de oren van me hoofd dan haha en vet lachen en vertellen en zijn tong uitsteken
Aaaaaaaaaaarggggh. Hier een baby die vaak maar 2x een half uur slaapt op de dag. Gezellig hoor maar vind toch dat ze op deze leeftijd meer slaap nodig hebben dus ik ben jaloers!!