Wel of niet gaan inbakeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Marijcha, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Ik zit in dubio of we wel of niet onze dochter moeten gaan inbakeren. Overdag slaapt zij nauwelijks in haar eigen bedje, of ergens anders. Ze wilt alleen bij ons zijn en bij uitzondering slaapt zij overdag op de bank of in de wieg. Dit zijn dan hazenslaapjes.
    'S nachts slaapt ze redelijk en komt dan om de 2,5 tot 3 uur. Het naar bed brengen is wel een heel gedoe en duurt vaak wel n uur.

Overdag, wanneer zij in de draagdoek of in onze armen slaapt zit er soms wel 4,5 tot 5 uur tussen de flessen.
    Ik vraag mij af of zij zichzelf in de nacht niet wakker maakt, ze trekt ook veel aan haar haartjes. En als zij wakker is dat zij dan een flesje wilt? Een speentje geven n sussen helpt dan ook niet..

Wat denken jullie? Inbakeren zodat zij overdag ook wat meer rust heeft? Zij huilt oorveeg, naar mijn idee ook van oververmoeidheid?

Hoe zijn jullie begonnen met inbakeren, wanneer je kindje het er niet mee eens was?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik begrijp net uit een ander topic dat je kindje reflux heeft? Klopt dat?
    Zoja: pas je de leefregels rondom reflux al toe dan?

3. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Je verward me denk ik met n ander :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

5. Lalay

Lalay Actief lid

2 jun 2014
    384
    0
    0
    Ik ben een grote fan van inbakeren. Al mijn kinderen waren erg actief en hadden moeite met het verwerken van prikkels, dus het duurde soms ook lang voor ik ze in slaap had en met de "matraswaardse-beweging" schoten ze weer wakker. Ingebakerd gingen ze eigenlijk altijd rustig slapen en sliepen ze ook langer door. Dus probeer het eens zou ik zeggen, gewoon eens proberen met een hydrofiele luier oid dat is ook niet zo warm.

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Onze zoon was ruim 2wk en sliep overdag nauwelijks. Hazeslaapjes van 10-20min. Hij maaide met zijn armen voortdurend rond, sloeg daarbij zichzelf tegen zijn neus en was weer wakker. CB adviseerde ons in te gaan bakeren. Het duurde wel een week of 2 voordat hij eraan gewend was. Nu slaapt hij overdag 2x ongeveer een uur of langer. Nog te weinig eigenlijk, maar veel meer al dan voor het inbakeren. 's Nachts komt hij om de 3 en 5 uur voor een fles en slaapt dan meteen verder. Overdag heeft hij een inslaaphuiltje van 5min. Wij doen altijd inbakeren als hij in bed gaat, en altijd uitbakeren als we hem eruithalen.

7. lieverd86

lieverd86 Fanatiek lid

16 jan 2011
    1.007
    0
    36
    Groepsleidster kdv/bso
    Gelderland
    Ook mijn meisje had moeite met inslapen toen ze een paar weken was. Veel last van krampjes, omdat ze zichzelf niet kon ontspannen. Had ook een erg hoge spierspanning. We hebben haar op advies van het bureau ingebakerd in de pacco. Direct een verschil en sliep ineens langer. Tuurlijk was het nog niet hoe het hoorde, maar de pacco hielp haar zeker te ontspannen en langer te kunnen slapen. Na een paar weken moest mn meisje in de spreidbroek dus kon ze niet meer zoveel bewegen, anders had ze ook langer in de pacco gelegen. Daarna ging het stukken beter. Dus probeer het eens zal ik zeggen, is het niets dan stop je ermee en is het wel wat dan heb je er veel baat bij!!! Succes!

8. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    We hebben in de eerste twee weken wel al geprobeerd haar in een hydrofiele doek te wikkelen, alleen wurmde zij zich hier binnen de kortste keren ut en dan was zij nog meer hysterisch. Heb nu een paco doek hier liggen van een vriendin. Maar vind t eerlijk gezegd een beetje eng om te gaan beginnen.
    hoe lang houdt je het bijvoorbeeld vol als ze huilen enzo...

9. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Ga op je gevoel af. Je weet zelf wel wanneer het huilen overslaat in overstuur raken. Zelf laat ik hem wel even huilen maar nooit te lang. Zeker elke 5 minuten ga ik dan wel even naar m toe, aai over de bol eventueel speentje en loop weer weg. Als hij overstuur dreigt te raken pak hem ook op en troost hem totdat hij weer gekalmeerd is. Echter doe dit dus alleen bij overstuur raken. Het inbakeren is juist om prikkels te verminderen en door hem constant weer op te pakken, voeg je weer prikkels toe..

10. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Onze kleine meid maaide zich zelf wakker. Ze was zo onrustig met slapen dat we na een week of twee a drie zijn begonnen met inbakeren. Daarvoor deden we het al met een hydrofiel, maar ze was zo sterk dat ze zich daar makkelijk uit wurmde. Twee weken voor dat ze naar de opvang ging haar afgebakend. Dat ging gelukkig heel snel en heel makkelijk. Ze is nog steeds druk en bewegelijk in haar bed, maar ze houd zich zelf niet meer wakker.

Maar volg idd je gevoel. Probeer het eens met een hydrofiel om te kijken hoe je kleintje er op reageert. Zal
    De eerste paar keren wel protest zijn, maak vaak komt er binnen een paar min wel de rust in het lijfje en geven ze eraan toe en haan ze lekker slapen.

Succes!

11. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    O, lees nu dat je een hydrofiel al hebt geprobeerd :).
    Ze moeten er natuurlijk niet helemaal van over de zeik raken, dat is absoluut niet de bedoeling. Maar wat protest is anders. Probeer de pacco eerst overdag, aan het begin van heg slaapje. Likt het niet, eruit en volgende slaapje weer proberen. Zo went je kleine er ook aan.

12. Marijcha

Marijcha Actief lid

5 mrt 2014
    454
    0
    16
    Zuid Holland
    Gisteravond toch maar gelijkbegonnen met inbakeren, hebben haar ingebakerd en daarna even vastgehouden. Toen viel ze eigenlijk al direct in slaap. Ze heeft vannacht goed geslapen, kwam alleen boor de fles zo tussen de 3,5 tot 4 uur.

Nu weer ingebakerd in bed, 1 ,min huilen en nu ligt ze rustig. Ben benieuwd!

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het kan zijn dat er na een paar dagen even een soort van terugval komt. Ze zijn dan zo uitgerust dat ze gaan protesteren. Wij hebben veel baat gehad bij inbakeren, onze man mepte zichzelf de hele tijd wakker en lag binnen no-time achterstevoren ondersteboven onder de lakens. Vond het in het begin best moeilijk, maar hij knapte er zo van op! Uitbakeren kostte hier meer moeite, maar het kan ook meteen heel goed gaan (overigens bakerden ze op de creche ook gewoon in).
    Succes!

14. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Leidschendam
    Wat fijn dat het zo goed gaat!

Deel Deze Pagina