Zoontje 18 maanden klimt uit bed.

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Knuise Dibbes, Jul 20, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Knuise Dibbes

Jun 16, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben een alleenstaande moeder met een zoontje van 18 maanden. Sinds vandaag (nu) klimt hij uit zijn bedje. Hij valt ook behoorlijk hard, dus nu heb ik uit nood een dik dekbed op de grond gelegd naast zijn bedje. Ik heb de gevaarlijke dingen uit de kamer gehaald maar mijn appartement is zo enorm klein dat ik nergens iets kwijt kan.

Ik zoon hier nu ruim anderhalf jaar. Mijn huis is minimaal ingericht. Zo heb ik geen bank of normale meubels die in elke huiskamer te vinden zijn. Ben ook hard op zoek naar een nieuwe woning omdat dit echt uit nood was.

Maar goed. Mijn zoontje is al een paar dagen niet stil te krijgen in bed, door de warmte en gewoon omdat ie aandacht wil denk ik? Nu klimt hij dus steeds uit bed en ben nu op dit moment nog met hem bezig. Ik heb net de deur gebarricadeerd zodat hij niet steeds uit de kamer kan. De slaapkamer mondt namelijk gelijk uit in de woonkamer. (Het is maar een twee kamer appartement).

Net legde ik hem uit wanhoop in mijn bed neer. Toen was hij rustig en leek hij in slaap te kunnen vallen. Maar dat kwam alleen maar omdat ik erbij stond. Zodra ik de deur achter me dicht deed was het weer krijsen en direct achter me aanhollen en de deur weer open doen. Ik word hier zo gek van. Vroeger met naar bed brengen was het wel krijsen of huilen voor een tijdje en kwam ik eens in de zoveel tijd even kijken. Maar dat hield op omdat hij het op gaf of te moe was. Maar nu kan hij er dus uit klimmen en blijft het een eindeloze strijd. Zijn er bedjes die nog hoger zijn? Ik moet echt snel een oplossing vinden want dit ga ik niet lang volhouden in mijn eentje. Ik heb mijn avonden hard nodig om tot rust te komen.

Heeft iemand tips?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Overgaan naar een groot bed. Lost de strijd niet op, maar dit is levensgevaarlijk.
    En wellicht speelt verlatingsangst nu op?
    In dat geval zou ik erbij blijven tot hij slaapt en dan overleggen. Of wellicht ligt hij toch nog te warm? Gisternacht hier dreumes van 20 maanden in alleen luier, met lakentje over zijn benen en ventilator op hem gericht te slapen gelegd.
    Komen er tanden door? Vooral kiezen kunnen voor drama zorgen..

3. Knuise Dibbes

Jun 16, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe precies wat jij beschreven hebt. Met ventilator gericht op hem. (Ongeveer een meter van het bedje af). Hij slaapt in zijn luier en dekentje over zijn benen. Dit heb ik de afgelopen dagen gedaan. Maar het hielp niet bij het naar bed brengen of slapen gaan. Hij huilt net zo lang door. Nu dan met het uit bed klimmen erbij. Ik ga morgen de slaapkamer anders inrichten en de deurklink omhoog doen. Ik heb twee bedjes dus ik ga kijken of het andere bedje wat ik heb misschien beter is. Meer weet ik ook niet.

4. Knuise Dibbes

Jun 16, 2014
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja...hij heeft al twee kiezen boven en de onder kiezen komen ook al door.

5. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Ik zou vooral geen deur barricaderen, schrik er ook van dat je dat overweegt of gedaan heb. Misschien een peuterbed? Snap dat je moe bent maar verlatingsangst moet je ook echt niet overschatten.

6. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Hier ook meisje waar kies uitkomt nu ze heeft altijd behoorlijk last van tanden: wil dan niet slapen. Ze lig sinds gister in peuterbed zonder hekje. Ze gad gevallen 1x op kussens maar bleef doorslapen (ze slaapt goed 20.00-23.00. Daarna heb ik rol van handdoek op de zij gedrukt en ze viel niet maar bleef ook niet slapen. Ze ligt dan in bed als ik naast zit maar met open ogen en druk met handen etc, uur meegezeten geen oog dicht gedaan.. Net sta ik op gaan ze gelijk eraf en rennen vrolijk rond... In onze bed leggen we haar nu maar daar ze is ook uur of 2 actief...
    Ligt hier echt aan kiezen :(( ze is normaal ook vaak wakker maar dan lukt het gewoon verder slapen nu dus wil ze totaal niet slapen.

Als hij uitklimt dan kan je beter op peuter bed gaan of in ledikant spijlen weghalen als dat kan.
    En is niets anders dan gewoon steeds terugleggen als hij loopt en indd deur open houden!!

Share This Page