zelf geboortekaartje maken

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Euhmzz, 6 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Zoals de titel al zegt wil ik zelf graag een geboortekaartje maken. Maar mijn vraag is dus aan degenen die dit al gedaan hebben: welk programma of via welke site hebben jullie dit gedaan? Het mag heel simpel (liefst zelfs) maar bij bepaalde online programma's kan ik bijv mijn gewenste kleur niet vinden of ik kan niet aanpassen wat ik zelf wil, ...

Plus, wat denken jullie van het idee dat ik dit op voorhand wil laten afprinten (dus zonder vermelding van geboortedatum of gewicht?) Of is dit not done? Ben bij online anders te bang dat ze er niet op tijd geraken of dat mijn man verkeerde informatie erop zet/laat zetten (jaja, lekker veel vertrouwen ;))

2. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ok, blijkbaar had niemand ideeën :) Gelukkig heb ik het goed naar mijn zin gevonden via publisher.

Maar nu had ik nog even een vraagje: wij wilden het dus nu zelf printen (of uitbesteden aan een printcenter) maar we wilden graag iets originelers dan een gewoon papieren geboortekaartje en dachten aan een magneetkaartje. Heeft iemand hier al ervaring mee?

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Helaas zelf geen idee/ ervaring. Magneet kaartje klinkt leuk, ik lees even mee. ;)

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Magneetkaartje klinkt wel leuk, nog nooit gezien.

Maar en kaartje zonder geboortedatum vind ik wel raar, je vraagt je toch af wanneer flipke is geboren.
    Het gewicht er niet op zie je wel vaker.

5. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Dat hebben we inderdaad nu dus ook beslist hoor :) Daarom dat ik zelf een kaartje gemaakt heb met Microsoft Publisher, dan moet het gewoon of zelf uitgeprint worden of uitbesteed aan iemand hier in de buurt. Had gewoon bang als ik het online zou bestellen dat het pas 3 dagen ofzo later hier was en dat is ook niet de bedoeling he :)

Heb op verschillende plaatsen magneetprintpapier gezien, maar de dikte is maar 0,18 mm, dus veel te dun. Eens verder kijken (al iemand weet waar, heel graag!) of in het "slechtste" geval wordt het dik gewoon papier :)

Ik heb gelukkig nog wel wat tijd om rond te kijken!

6. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik ga 'm ook zelf maken, ga het doen met het programma Paint Shop Pro, ons trouwkaartje heb ik ook zelf gemaakt. Je kan trials downloaden) maar ik zie dat je al iets hebt gevonden.

Ik ben benieuwd hoe het gaat worden bij jullie, je idee klinkt erg leuk! Wij hebben het destijds laten doen bij een copyshop. Was veel goedkoper dan een drukker en als je duidelijk bent in je wensen komt het allemaal goed. Ons trouwkaartje bestond uit twee delen (van dat kartonachtige papier en een velletje melkpapier) dus er is ook vast veel meer mogelijk?

Deel Deze Pagina