Ik ben bezig de baby uitzet te wassen. Heb alles op 30 graden gedaan en kort programma. Het beddengoed enzo doe ik wel in de droger, rompertjes en sokjes en alles ook. Maar doen jullie de kleertjes (broekjes, shirtjes, vestjes) ook in de droger? Ben zo bang dat het heel erg krimpt.... zou het kwaad kunnen? 't Wordt natuurlijk wel lekker zacht en kreukloos in de droger...
Hoi ikkie97, Ik heb het niet in de droger gedaan om dezelfde reden, was ook bang dat het misschien zou krimpen of wat dan ook. Beddengoed, hydrofieldoeken etc wel allemaal in de droger gedaan en allemaal goed gebleven. Kleertjes opgehangen en nadien gestreken. Alles hangt nu heerlijk met een zwitzal geurbuiltje in de kast Succes!
ik vind het altijd lekkerder om het te laten drogen, blijft de geur altijd beter zitten... ik zou alleen de droger gebruiken als je as niet goed kan drogen in huis of buiten
Ik zou het niet doen. Heb ik in het begin wel gedaan...niet na de eerste keer wassen, maar wel na de tweede keer. En alles is gekrompen. Kwam ik een paar maanden later pas achter toen ik een shirtje in dezelfde maat als ik had in de winkel tegen kwam: was anderhalve maat groter... Sindsdien gaat dus op hydrofielluiers en handdoeken na niets meer in de droger.
Als je normaal aan de lijn droogt, zou ik dat nu ook doen, doe je normaal alles in de droger, kan dat ook met babyspulletjes. Wel op een koud programma.
Ik doe geen kleding in de droger krimpt echt vreselijk allemaal. Gewoon lekker wassen en netjes ophangen aan de waslijn. Niet te lang laten hangen want dan krijg je van die lelijke knijperafdrukken erin. Kreukt zo niets bij mij, strijk nooit en vouw het netjes op.
De eerste keer (en vaak de tweede keer ook) doe ik de nieuwe kleding en beddengoed nooit in de droger ivm krimp en behoud van de kleuren. Daarna gaan de goedkopere kleertjes en het beddengoed, hydrofielen, etc wel in de droger. De duurdere kleding (bv vingino en z8) doe ik nooit in de droger, blijft het toch mooier.
Hier gaat alles altijd in de droger. Hema, v&d, Friendz, babydump gaat prima in de droger. Noppies zou ik niet doen, dat krimpt verschrikkelijk.
Bij mij was een truitje van Frendz dus anderhalve maat gekrompen. Zou er dus toch voorzichtig mee zijn.
ik doe alleen slabbetjes in de droger, en hydrofiele doeken de rest vd kleding/rompers niet want het krimpt gewoon
Ik heb eigenlijk niks in de droger gedaan alleen een nieuwe deken(werd ie weer lekker zacht van). Dacht trouwens dat het afgeraden werd hydrofielen in de droger te doen omdat ze dan niet goed vocht opnemen. Handdoeken doe ik om dezelfde reden ook niet in de droger.
Ik doe voor zowel ons als de baby alle truien, t-shirtjes, blousjes ed aan het wasrek hangen op een kledinghanger. Dan krijg je ook niet die knijperafdrukken. Ik strijk dan wel alles maar dan nog ga ik het mezelf niet moeilijker maken als nodig! Ontopic: ik hang alles op, heb wel een droger maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor handdoeken.
Ik gooi qua kinderkleding niets in de droger, zeker die kleine kleertjes merk je enorm als het ook maar iets krimpt. Zonde.