1e keer kleertjes wassen: wel of niet in de droger?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ikkie97, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.915
    3.937
    113
    Ik ben bezig de baby uitzet te wassen. Heb alles op 30 graden gedaan en kort programma.
    Het beddengoed enzo doe ik wel in de droger, rompertjes en sokjes en alles ook. Maar doen jullie de kleertjes (broekjes, shirtjes, vestjes) ook in de droger? Ben zo bang dat het heel erg krimpt.... zou het kwaad kunnen? 't Wordt natuurlijk wel lekker zacht en kreukloos in de droger...

2. Tulpje22

Tulpje22 Lid

16 jun 2011
    84
    1
    0
    Hoi ikkie97,

Ik heb het niet in de droger gedaan om dezelfde reden, was ook bang dat het misschien zou krimpen of wat dan ook.

Beddengoed, hydrofieldoeken etc wel allemaal in de droger gedaan en allemaal goed gebleven.

Kleertjes opgehangen en nadien gestreken. Alles hangt nu heerlijk met een zwitzal geurbuiltje in de kast :)

Succes!

3. fafje

fafje Niet meer actief

ik vind het altijd lekkerder om het te laten drogen, blijft de geur altijd beter zitten...

ik zou alleen de droger gebruiken als je as niet goed kan drogen in huis of buiten

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik zou het niet doen. Heb ik in het begin wel gedaan...niet na de eerste keer wassen, maar wel na de tweede keer. En alles is gekrompen. Kwam ik een paar maanden later pas achter toen ik een shirtje in dezelfde maat als ik had in de winkel tegen kwam: was anderhalve maat groter... :) Sindsdien gaat dus op hydrofielluiers en handdoeken na niets meer in de droger.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Als je normaal aan de lijn droogt, zou ik dat nu ook doen, doe je normaal alles in de droger, kan dat ook met babyspulletjes. Wel op een koud programma.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik doe geen kleding in de droger krimpt echt vreselijk allemaal. Gewoon lekker wassen en netjes ophangen aan de waslijn. Niet te lang laten hangen want dan krijg je van die lelijke knijperafdrukken erin. Kreukt zo niets bij mij, strijk nooit en vouw het netjes op.

7. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik heb geen eens een droger :) alles is bij ons binnen een dag droog :)

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    De eerste keer (en vaak de tweede keer ook) doe ik de nieuwe kleding en beddengoed nooit in de droger ivm krimp en behoud van de kleuren. Daarna gaan de goedkopere kleertjes en het beddengoed, hydrofielen, etc wel in de droger. De duurdere kleding (bv vingino en z8) doe ik nooit in de droger, blijft het toch mooier.

9. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier gaat alles altijd in de droger.

Hema, v&d, Friendz, babydump gaat prima in de droger. Noppies zou ik niet doen, dat krimpt verschrikkelijk.

10. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik gooi op truitjes en vestjes na, eigenlijk alles in de droger. Meeste dingen krimpen niet.

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bij mij was een truitje van Frendz dus anderhalve maat gekrompen. :D Zou er dus toch voorzichtig mee zijn.

12. zwangerevrouw

zwangerevrouw Fanatiek lid

22 jul 2011
    2.115
    222
    63
    ik doe alleen slabbetjes in de droger, en hydrofiele doeken de rest vd kleding/rompers niet want het krimpt gewoon

13. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Misschien dat het ook aan de droger ligt, welke stand/programma je doet ??

14. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ik heb eigenlijk niks in de droger gedaan alleen een nieuwe deken(werd ie weer lekker zacht van).
    Dacht trouwens dat het afgeraden werd hydrofielen in de droger te doen omdat ze dan niet goed vocht opnemen.
    Handdoeken doe ik om dezelfde reden ook niet in de droger.

15. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home

Ik doe voor zowel ons als de baby alle truien, t-shirtjes, blousjes ed aan het wasrek hangen op een kledinghanger. Dan krijg je ook niet die knijperafdrukken. Ik strijk dan wel alles maar dan nog ga ik het mezelf niet moeilijker maken als nodig!

Ontopic: ik hang alles op, heb wel een droger maar die gebruik ik eigenlijk alleen voor handdoeken.

16. Schaapje05

Schaapje05 Bekend lid

16 jan 2012
    528
    0
    0
    Overijssel
    Ik gooi qua kinderkleding niets in de droger, zeker die kleine kleertjes merk je enorm als het ook maar iets krimpt. Zonde.

17. misa

misa Niet meer actief

Met nieuwe kleertjes heb ik het niet gedaan..!

Deel Deze Pagina