Ik wil dol graag zelf sushi en Onigiri maken en ben toch wel benieuwd of een paar meiden hier dat wel eens hebben gemaakt Nou ga ik er niet van uit dat iedereen weet wat een Onigiri is dus zal ff plaatje laten zien In het nederlands zal het denk ik wel een rijstbal heten ofzo =P je kan van alles in een onigiri stoppen, vlees, groenen, kip of vis, dus voor de gene die het hebben gemaakt of misschien willen maken, wat is nou echt lekker om in een onigiri te stoppen? en wat voor vis heb je voor de sushi gebruikt? ik heb alleen een keertje in een japans restourant gegeten en die hadden helaas geen onigiri, maar wel sushi en vond hun sushi erg lekker dus ben eigenlijk wel benieuwd of het anders smaakt dan de kant en klare sushi van de supermarkt (die heb ik eigenlijk nooit gehad, omdat ik ze zo duur vind haha XD maar wil ze wel keertje proberen)
Hier soms, haal wel een bij de toko van die tofuzakjes, en dan maak ik inari! http://theleatherdistrictgourmet.files.wordpress.com/2008/10/inarizushi.jpg en gewone sushirollen, met krabsticks, omelet, avocado, komkommer jammie, krijg er gelijk weer trek in!
Ik maak redelijk vaak sushi. Sinds ik dat vaker doe, vind ik die van de supermarkt ook eigenlijk niet meer te eten Ik gebruik vanalles: gerookte kip, zalm, tonijn, krab, komkommer, mango, advocado. Je kan leuke en aparte combinatie;s maken zeker in samenwerking met japanse mayo. Als je interesse hebt kan ik wel een foto proberen te plaatsen van mijn sushi.
Ken wel meer gerechten, maar ben meer van het sushi eten dan maken eerlik gezegd. Heb ook een tijdje bento's gemaakt voor naar werk, maar sinds ik ben bevallen niet echt meer tijd voor gehad.
Ik maak het ook wel met gerookte makreel en gerookte zalm! Heeeerlijk, krijg er ook weer zin in! Ik haal dan bij de supermarkt die rolmatjes, japanse rijst en die zeewierbladeren. Die japanse rijst moet je op een bepaalde manier koken met rijsteazijn zodat het gaat plakken en dan kun je aan de slag. Doe er dan ook stengen komkommer tussen, jammie!
Kan iemand misschien de basis ingredienten neerzetten die je nodig hebt voor sushi? Ik wil het ook eens zelf maken
@ Habibana Ik stop er altijd van die japanse rijstazijn in van de AH. Plakt prima ow..en een tip.. de soja van Kikkoman.. die is erg lekker
Ik maak graag zelf sushi ! Hier een foto ervan. Ik gebruik, verse zalm en tonijn, krab, avocado, zalmkuit-eitjes, omelet, gefrituurde torpedo-garnalen, japanse mayo en zeewiersalade.
Oh ja, ik haal ook wel eens bij de toko van die zakjes mix: http://s3.amazonaws.com/images3.jlist.com/g3/onigiri_mix_bento_a42.jpg door de rijst van de onigiri is dat erg lekker!
Ik eet het ook erg graag hoor Ik ga ook vaak sushi eten in Den Bosch bij The Sushi lounge. Daar is het zoooo lekker (wel duur helaas)
Hier vaak te vinden bij Sumo of Shabu Shabu. En vlakbij mijn werk heb ik ook een Tiny Tokio, dus voor de snelle trek ga ik daar ook wel eens langs.
Aaaaahhhh nog meer sushiverslaafden! Ik heb het ook wel vaak gemaakt en je wordt er steeds beter in. Je moet even de goede verhoudingen weten te vinden en dan gaat het steeds beter. De kikkoman sosjasaus is hier ook favoriet en ik zou voor de rijstazijn naar de toko gaan (daar is alles sowieso goedkoper dan bij een reguliere supermarkt). Een goede rijstazijn maatk de rijst nog lekkerder. Het spoelen van de rijst is ook wel belangrijk vind ik. Als ik een 'snelle hap' maak voor weinig personen dan koop ik meestal surimi, zalm, avocado (mijn favoriet), bosui en ei (geklopt en gebakken), maar je kan met zoveel varieren. Het kost wel wat tijd, maar dan heb je ook wat. Ik maak als ik echt mijn best wil doen de rijst al eventjes van te voren zodat deze voldoende tijd heeft om af te koelen en te rusten. Als ik te gehaast ben dan lukt hij namelijk niet zo goed. Succes!
Sushi Lounge in Den Bosch is erg lekker (ook wanneer je met iemand gaat die niet alleen sushi wilt eten) (kun je trouwens ook afhalen), voor een flinke bulk voor in verhouding minder geld kun je naar Jammie Jammie in Eindhoven (prijs-kwaliteit is daar helemaal niet slecht). En de topper is voor ons de Kyoto in Eindhoven (vlakbij het PSV stadion). Is wel wat duurder, maar dan krijg je ook echt superlekkere sushi. Boven in de Yokohama in Eindhoven kune je ook lekker en gezellig sushi eten, dan komen er gerechtjes op een band langs, erg leuk. Twee weken terug kwamen we in Utrecht toevallig bij Moto terecht en dat was ook erg lekker. Het was toen niet druk (recensies op internet zijn soms wat slecht over de bediening maar daar hebben wij niks van gemerkt) en de gerechten zagen er echt super uit, met een modern tintje. Voor afhalen gaan wij, als we in de buurt zijn, naar de Kleine Berg in Eindhoven, Coco heet die volgens mij. Is ook erg lekker (je kunt daar trouwens ook gewoon binnen alles opeten). Naast de Hema in Eindhoven (aan de achterkant ervan, tegenover de Irish pub) kun je ook onbeperkt sushi eten maar daar ben ik minder gecharmeerd van.