Vanmorgen deurwaarder op de stoep!

Discussion in 'De lounge' started by Samba25, Apr 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik wil jullie graag het volgende verhaal voorleggen.
    Toen ik bevallen ben van mijn dochter, bijna 2 jaar geleden, had ik net als de meesten kraamzorg. Echter omdat het in de zomervakantie viel, hadden ze ernstig mensen tekort en heb ik 7 dagen maar 3 uur per dag kraamzorg gehad. Vervolgens kreeg ik enkele weken later de rekening voor de eigen bijdrage. Ik heb ze toen opgebeld en gezegd dat ik het er niet mee eens ben omdat ik veel te weinig uren zorg heb gehad. Kreeg te horen dat dat niet hun schuld was, ze konden er niks aan doen. Etc. Heb nog een aantal herinneringen gehad maar hier niet op gereageerd. Vanmorgen stond er ineens om half 9 een deurwaarder op de stoep. Het is dus uit handen gegeven. Ik heb haar verteld hoe het zit, ze zegt dat ik schriftelijk mijn bezwaar moet doen voor de zitting. Wat denken jullie, maak ik enige kans om dit te winnen?

2. anica

anica Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    4,528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    maar je heb wel 3 uur per dag kraamzorg gehad dus je moet gewoon betalen.
    je had ook een ander kraamzorg bureau kunnen bellen.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

je moet sowieso de eigen bijdrage betalen voor de uren die je wel hebt gehad

4. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

"je kan het niet winnen sorry...ze hebben je de zorg aangeboden die op dat moment beschikbaar was en je hebt het aangenomen dus je moet ervoor betalen.

5. belinda203

belinda203 Bekend lid

Mar 23, 2008
    784
    0
    0
    verzorgende I.G.
    Odijk
    Ik denk ook dat je deze bijdrage wel moet betalen.Of het nu voor 1 uur of 8 uur per dag was,die bijdrage ontkom je niet aan.

6. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

Aug 18, 2007
    1,383
    24
    38
    Ja, dat is mij ook niet helemaal duidelijk aan je post. De eigen bijdrage voor de uren die je gehad hebt moet je natuurlijk wel gewoon betalen. Of hebben ze een eigen bijdrage gerekend voor alle geïndiceerde uren? Bijvoorbeeld dat je geïndiceerd was voor 49 uur en uiteindelijk maar 24 uur hebt gekregen maar dat ze wel eigen bijdrage voor 49 uur gerekend hebben?

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Ja zelfs die 3 uren pd moet je betalen..
    wij hadden er dan wel bewust voor gekozen en kregen ook de rekening voor de eigen bijdrage. (3 euro nog iets per uur)

8. Antares

Antares VIP lid

Nov 17, 2008
    19,894
    3
    38
    waarom heb je die rekening gewoon niet nogmaals ingediend?

Ik heb dat gedaan en heb uiteindelijk maar 25 euro hoeven betalen....

Was tip van de zorgverzekering.

Nu ben ik bang dat je moet betalen, het is je eigen schuld omdat je niet betaald hebt.

Je hebt toch zorg gehad, dus daar moet je voor betalen. Ongeacht hoeveel zorg, of ze moeten teveel hebben berekend....

Groeten en succes!

Miranda

9. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb ook minder zorg gekregen. De eerste dagen wel 8 uur maar daarna ook 3 uur per dag.

Daar werd de rekening op aangepast.

Is het bij jou gewoon op 7 keer 8 uur gebleven? Dan zou je natuurlijk zeker niet de uren moeten betalen die je niet hebt gekregen.

Misschien inderdaad opnieuw contact opnemen en een juiste rekening laten maken? Wel een beetje laat ben ik bang.

10. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ja het lijkt mij natuurlijk logisch dat je wel de eigen bijdrage voor de uren moet betalen die je wel hebt afgenomen.

Niet echt handig dat je het zover hebt laten komen. Winnen ga je het niet en nu heb je onnodig de kosten voor jezelf nog hoger gemaakt.

11. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ohh misschien heb ik je berichtje niet helemaal goed begrepen.

Kijk als je voor alle uren bent belast ,zelfs die je niet hebt gehad. Ja daar kun je wel wat mee. Dat mogen ze natuurlijk gewoon niet doen.

12. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    De uren die je wel hebt betaald, daar moet je gewoon de eigen bijdrage over betalen (dus 3 uur per dag) als ze meer uren hebben gerekend die je niet hebt gehad, dan hoef je die niet te betalen.
    Ik werk zelf in de thuiszorg vandaar dat ik dit weet, je had alleen alle uren moeten betalen als je zelf minder zorg wou hebben. Maar dit is dus niet het geval.

13. Bolly

Bolly Fanatiek lid

Sep 27, 2009
    2,125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    betaald maar gewoon of vraag een betaling regeling aan, maar wel alleen voor de uren die je hebt gekregen en de rest niet..

denk niet dat je dit gaat winnen, dus zou je er maar niet verder druk om maken en betalen , weer een zorg minder

14. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Bedankt voor jullie reacties, het gaat erom dat ze mij een eigen bijdrage laten betalen voor 7 dagen zorg van 7 uur per dag. Terwijl ik 3 uur heb gehad, dat kan volgens mij echt niet!

15. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Volgens mij kan dat niet....een eigen bijdrage betalen voor uren die je niet hebt gehad. Uiteraard moet je die drie uren per dag wel betalen. Maar.....heb je ooit schriftelijk bezwaar gemaakt? Want dat is toch wel bijna een standaardprocedure. Je kan niet bellen, zeggen dat je niet betaald en vervolgens de rekeningen maar verscheuren...
    Dus als je nooit schriftelijk bezwaar heb gemaakt, denk ik dat je weinig kans maakt....
    Maar goed, dat is mijn idee, ben verder niet zo thuis in die wereld.
    Hoop voor je dat je er als nog uitkomt!! Want het blijft natuurlijk vervelend dat je zo weinig uur hulp hebt gehad en het wordt nog vervelender als je straks ook nog moet gaan betalen. BALEN!!

16. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou de uren die ik wel heb gehad betalen + de incasso kosten, de rest zal ik dan inderdaad maar laten voorkomen.

17. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben het met je eens dat het niet slim is dat ik gewoon mijn ogen heb gesloten en dacht; ik zie het wel. Maar ik kan het altijd proberen natuurlijk. het is geen megabedrag gelukkig, 112 euro maar toch, wel zonde geld!

18. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,930
    184
    63
    Nee dat kan inderdaad niet. Je betaald die 21 uur die je daadwerkelijk hebt gehad en de resterende uren die je niet hebt gehad doordat zij dit niet konden leveren hoef je niet te betalen. Maar het was wel zo handig geweest als de uren die je wel hebt gehad dat je die al betaald had, want wat dat betreft staan ze in hun recht.

19. mama em

mama em Fanatiek lid

Apr 2, 2008
    1,315
    0
    36
    idd niet echt slim dat je het hebt laten lopen (zou ook iets voor mij zijn hoor ;) )

Ik zou idd bellen dat je de kosten voor de 3 uur per dag wilt betalen en de incassokosten ook (das echt zonde)
    De rest uiteraard niet, lijk me logisch.

20. Samba25

Samba25 Fanatiek lid

Oct 22, 2008
    2,082
    0
    0
    Zuid Holland
    Helemaal met jullie eens hoor dat het niet slim was om helemaal niks te betalen, helaas ben ik zo makkelijk, en dat heeft me al veel problemen gegeven in het leven. Maar ik ga er achter aan, ik probeer het gewoon en anders, dikke pech, gelukkig is het bijna mei en komt meestal de belastingdienst met een fijne envelop:D:)

Share This Page