Gisteren middag haalde ik me zoontje uut bed en voelde warm even temperatuur gemeten 37,8 na half uurtje weer gemeten 37,5 Ondertussen naar het cb voor gehoortest die negatief was Eenmaal daar begon die te kreunen temperatuur 38,3 ze adviseerde de dokter te bellen kon pas na 2,5 uur terecht Toen even naar huis gegaan en ik pakte hem uit de maxi cosi begon heel hard te krijsem en ook met de luier verwisselen en kreunde heel erg Ik dacht mischien aan de symptomen van meningitis dus ik ben meteen naar dr ehbo gegaan Eenmaal dAar doorverwezen naar kimderarts toen dachten ze ook eventueel aan meningitis Ze hebben toen een infuus aangebracht bloed afgenomen urine en een,lumbaal punctie De eerste uitslagen waren goed en hersenvocht was ook goed Maar hij blijft koorts houdem 39,8 zelfs en hij drinkt slechy heeft mu eem sonde en kreunt constant De onstekingswaardes waren iets omhoog gegaam en nu willem ze ook voor herpes medicatie starten naast de antibiotica Wat een hoop komt ineens op jr af zo vam ene op andere moment Zo zie je maar niks is van zelfsprekend Morgen horen we de rest van de uitslagen
Heftig hoor! Wat schrikken moest dat zijn zeg! Het is erg moeilijk om je kleine pijn te zien lijden en in zo'n toestand te zien. Erg goed dat je direct actie onder nam en direct naar de eerste hulp bent gegaan. Echt je eigen instinct blijven volgen, je moederinstinct lata je niet in de steek. Mijn ukkie van 8 weekjes heeft vorige week ook in het ziekenhuis gelegen, namelijk vanwege gevaar uitdroging. Door erg pijnlijke spruw in het mondje ging hij erg slecht drinken tot bijna niks.
Jeetje wat vervelend! Met babies kan het heel snel gaan, dus inderdaad is niets vanzelf sprekend. Heel veel sterkte en beterschap voor je kleintje!
Wat een naar verhaal, goed gehandeld. Ik hoop dat de infectie goed reageert op de antibiotica en dat hij snel weer opknapt. Lijkt me echt heel erg naar en hulpeloos om je pasgeboren kindje daar zo te zien liggen Heel veel sterkte en beterschap!
Wat hebben jullie allemaal (jij, cb, ziekenhuis) alert gereageerd! Heel veel beterschap met jullie kleine.
Dank jullie wel De koorts blijft ondanks de paracetamol. En drinken gaat ook moeizaam ik leg hem eerst aan rest kolf ik af en krijgt die via de sonde Ben benieuwd wat het is ook is er een kans dat zr er helemaal niet achter komen wat het is Ik zal morgen even laten weten hoe het is gegaam
Ja ook naar zeg ze drogen gemakkelijk u it. Die kleintjes Jaa je eigen gevoel is altijd het beste, heb het niet zo met huisartsen. Ze hebben veel te vaak weg gestuurd terwijl et wel wat aan de hand was.
Goed gehandeld en fijn dat je je verhaal deelt Zeker ivm gevaar voor meningitis! Je kan niet alert genoeg zijn. Ik hoop echt dat je kleintje snel opknapt. Veel sterkte!
Allereerst sterkte bah...hopelijk knapt hij snel op. Mijn vriendin haar dochtertje heeft het ook gehad. Dachten ze ook maar bleek een bacterie te zijn die dezelfde symthomen geeft.
Poeh heftig en heel goed gehandeld! Ons kleine meid met 6 weken in het ziekenhuis opgenomen geweest, bleek een darmvirus te hebben wat na een aantal weken incubatie tijd doorzette naar luchtweginfectie. Heel veel sterkte voor je kleintje...!!!
Hai bedankt voor de reacties Zijn temperatuur is gezakt hartfilmpje was goed foto van de longen,ook al hoewel als ze keek met een vergrootglas zag ze wel ietd wat kan duiden op een luchtweginfectie Hij is klein beetje snotterig geworden De uitslagen zijn pas eins vd dag bekend Drinken heeft die de kracht nog niet voor dus ik kolf en dan via de sonde Die er vanochtend uit was zo zielig weer,opnieuw inbrengen Ik houd jullie op de hoogte
Ja vooral de luierpijn tijdens het omhoog van zijn beetje en pijn bij het oppakkem hij krijsde het uit en,alleen maar kreunen
Wij hebben bijna letterlijk precies hetzelfde gehad met onze jongste toen ze 3 weken was. Ze moest toen een weekend in het ZH blijven en toen de uitslagen er waren (allemaal goed) mocht ze naar huis. Na een paar dagen was ze weer helemaal beter en achteraf was het waarschijnlijk gewoon een virusinfectie, maar wat is het eng met zo'n kleintje . Ik ga heel hard voor jullie duimen dat er niets uit de test komt en je baby weer snel helemaal gezond wordt en lekker mee naar huis mag!! Sterkte!