Voordat wij kinderen kregen aten we altijd vrij laat. Pas om 19.00 - 19.30. Mijn vriend werkt ver weg en gaat vaak pas rijden als de files minder worden. Nu hebben wij een mooie zoon en zit ik toch met het gezamelijk eten. Ik werk 32 uur en hij gaat 2 dagen in de week naar opa en oma en 1 dag kdv. Ik otnbijt altijd met hem samen en dan ga ik naar mijn werk. Dan neemt mijn vriend het over en brengt hem naar de oppas. Ik ben rond 17.30 thuis en heb dan vaak al eten voor hem gekookt. Hij eet dus in zijn eentje, want ik heb dan nog geen tijd gehad om voor ons te koken. hij gaat om 19.00 naar bed en krijgt dan nog een flesje. Ik ben bang dat als hij later gaat eten het te kort op het flesje zit. En als hij wel eenmaal later gaat eten dan kan mijn vriend er niet bij zijn, want hij komt laat thuis. Pfff hoe doen andere werkende moeders dit?
Wij ontbijten met zijn drieen, tussen de middag eten we ook met zijn drieen (we wonen naast ons bedrijf) en 's avonds eet ik met onze dochter rond half zes en manlief eet dan alleen. Hij werkt tot 19 uur. Inmiddels werkt hij maar tot 18 uur en eten we dus om kwart over zes, soms is mijn man er niet maarja das dan pech.. Ze krijgt nu geen fles meer 's avonds overigens.. Wat ik vaak deed, is de avond van te voren alles al klaar zetten, groenten schoongemaakt en aardappels geschild of ik maakte dag ervoor pasta of nasi dan hoeft het alleen maar opgewarmd te worden..
Ons dochtertje krijgt altijd rond half zes eten. Mijn vriend haalt haar altijd uit de opvang en maakt dan eten. Ikzelf weet nooit zo goed hoe laat ik klaar ben met werken, kan vroeg en kan laat zijn. Ik sms altijd als ik ongeveer weet hoe laat ik klaar ben. Ben ik vroeg, dan eten we met zijn allen om half zes. Ben ik laat, dan eet alleen onze dochter en maken we later op de avond als ze slaapt eten voor ons tweetjes. Dus het wisselt nogal.
Wij eten altijd samen (rapley). We aten altijd om 6 uur en dat is nu half 7 als voorbereiding op de klok omzetten. Ik maak eventueel de dag van te voren al wat klaar zodat ik snel kaar ben en we lekker samen aan tafel kunnen.
We eten altijd om half zes. De ene keer is mijn vriend vroeg en eten ze samen de andere keer ben ik thuis en eet ik met mijn zoontje. Vier dagen in de week eten we met zn drietjes! Maar altijd rond half zes.
Ik eet eigenlijk altijd alleen met mijn zoon, zowel ontbijt als lunch en avondeten. Mijn vriend is altijd vroeg weg en laat thuis. Alleen in het weekend kunnen we samen eten. Ik werk twee doordeweekse dagen en dan zorg ik dat ik de dag ervoor het eten al klaar heb. Dan hoeft het alleen nog maar opgewarmt te worden.
ik ben dan geen werkende moeder maar wij eten hoe dan ook pas om half 7 , 19. 00 uur( man is pas ook om 18.15 thuis) . ik vind samen eten erg belangrijk omdat wij t ontbijt en lunch al alleen doen( dochter zoon en ik) dus t avondeten is echt voor t hele gezin. hierdoor liggen de kids over t algemeen ook wat later in bed maar dat vind ik nu nog niet zo erg. ( 20.00 - 20.30 uur ) beide kinderen zijn de hele dag lekker thuis en als Nikita naar school gaat( Juli 2012) dan zien we wel opnieuw wat t ritme wordt met t avondeten want Nikita zal dan wel behoefte hebben aan een vroegere bedtijd.
Ik vind samen eten ook erg belangrijk, maar dat gaat er doordeweeks vier dagen gewoon even neit van komen, dus dan vind ik het wel belangrijk dat in ieder geval ik mee eet. vind het dan alleen sneu voor mijn vriend dat hij dan alleen eet. Maar ja zo is eht eenmaal
Wij eten altijd met z'n allen, 's avonds dan. Als ik werk ben ik 6 uur thuis, mijn man en kinderen net iets eerder. Als ik niet werk is mijn man half 6 thuis. Wij eten altijd tussen 18.15 en 18.45. We zijn het gewoon gaan proberen met de jongste toen hij vast voedsel ging eten, en het gaat prima. Hij krijgt zijn fles min 30 minuten na het einde van de warme maaltijd, zit er dus vaak best dicht op. Maar hij krijgt altijd zijn fles leeg. Ik kook trouwens voor ons allemaal tegelijk, dat hoef je toch niet apart te doen? Vaak doe ik geen zout bij de groenten en gooi daar ook een aardappel/pasta/rijst bij, dan heb ik niet eens een extra pan nodig. Of ik maak een klein pannetje voor de kleine, kan ik meteen wat extra's maken om in te vriezen. Of ik haal dus wat uit de vriezer.
Wij eten ook altijd pas laat, zo rond 18.30-19.00 uur, mn zoontje weet niet beter. Nou heb ik ook nooit apart voor hem gekookt omdat hij via rapley heeft leren eten. Misschien is het handig om je zoontje elke dag een paar minuten later te eten te geven en het zo op te rekken tot een tijdstip waarop jullie gezamelijk met je vriend kunnen eten? Mijn zoontje gaat om 20.00 trouwens naar boven om zn slaapzakje aan te doen, komt erna beneden nog even een papfles drinken en gaat dan naar het tandenpoetsen heerlijk naar bed. Op deze manier eten wij gezamelijk maar hebben mn man en ik nog een avond voor ons 2tjes.