hier nog geen moestuin, maar wel allemaal eetbare dingen door de hele tuin gezet zodat je overal wat kan snoepen hahaha 3 soorten bramen, 2 soorten frambozen, allerlei kruiden staan in volle grond.. tegen schutting aan klimmen de erwten omhoog, maar die staan er gewoon voor de leuk want je moet zoveeeeeel erwten neerpoten om een maaltijd van te krijgen dat me dat te ver ging... aardbeien in de potten zijn bijna goed om geplukt te worden.. en overal tussendoor groeien soorten sla.. ons appelboompje zit vol appeltjes, de peertjes dit jaar helaas niet. Tomaatjes wil ik nog een pot halen, 1 die al in de tomaat zit zodat ik die ook neer kan zetten in een pot.. vorig jaar hebben we tot eind oktober elke dag wel paar mini tomaatjes kunnen plukken. paprika etc zijn allemaal gaan schimmelen jammer genoeg..
Hallo! Leuk allemaal die groente & fruittuinen! Hier sinds vorig jaar een tuin & al wat dingen geprobeerd, de pompoen stond op een schaduwplek, groeide enorm snel (de plant) maar helaas nooit pompoenen gehad (wel bloemen) en dan het weghalen.. prikstengels. vorig jaar wel komkommer, aardbei en tomaatjes gegeten, dit jaar lente-ui al ge-oogst en nu groeien de gewone (witte) uien, alleen niet echt uitgedunt dus hopelijk groeien ze nog een beetje. Dit weekend mais gezaaid en eetbare bloemen! er zit al munt in de grond, kamille en paprika. Ook weer de zonnebloemen gezaaid die gaan alweer hard, vorig jaar had ik er een paar van ruim 3,5 meter. Ook heb ik een avocadopit-plantje waar een plantje uit groeit, ik wacht nog maar even met hem te planten!
wel gek...onze appelboom geeft nu al voor het tweede jaar appels...staat er ook 2 jaar. En de perenboom nog helemaal niet...zie ook nog niks komen.
Eindelijk aan gedacht om wat foto's te maken dit weekeind! Dit is de tomatenkas die mijn man gebouwd heeft:
leuk topic dit! en soit; ik ben jaloers op je groente/fruit tuin. wat een lap grond! hier moet ik het doen met zo nu en dan een stukje tussendoor waar ik iets inzet. heb nu; 1 appelboom staat helaas niks aan, 1framboos die gaat hard, 1 braam die slaat nog niet aan, 5 aardbeienplanten die staan helaas toch niet helemaal in de zon grrrr, 1 tomaat die doet het goed en heb nu 5 kleine stekjes tomaat uitgezet. volgend jaar toch maar kijken of groot de bloemenstruiken ervoor worden voordat ik er iets achter ga zetten haha, nu krijgen de aardbeien geen zon. als de kinderen over een paar jaar naar school gaan dan ga ik via de gemeente een tuintje huren. kan ik me lekker uitleven. hebben jullie ook zo een last van vogels? ze pikken hier volop, ga deze week maar een netje halen bij de boerenbond.
Bou echt wel! Gister de strijd met de veenmollen aangegaan. Op aanraden van de buurman vallen gemaakt door hoge smalle potten in te graven. Ben benieuwd, vrijdag gaan we weer. Ze hadden al mijn bosuitjes opgegeten en een rij winter wortels. Krengen. Nou gaan ze eraan! Heeft er iemand nog een lekker recept voor peulen en/of spinazie? Daar hebben we zo veel van op het moment!
peulen gewoon stoven met klontje boter erbij en dan een visje.. hmmm of wokken in een gerecht. spinazie in een ovenschotel verwerken? of pasta met spinazie, gebakken spekjes, champignons en brie erdoor. heerlijk