baby 8 maand, heel moe, maar toch niet gaan slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Naijobi, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    Mijn dochter heeft altijd al een 'probleem' gehad met slapen.
    Uiteindelijk zijn we toen ze heel jong was gaan inbakeren, dat hielp heel goed, maar al snel kon ze omrollen en zijn we daar weer mee gestopt.

Maar nu begin ik een beetje moedeloos te worden.
    Waarom slaapt ze niet?

Als ze tekenen van moeheid laat zien, breng ik haar naar bed. Maar meestal ligt ze alleen maar te kletsen in bed. Op zich prima maar als ze er daarna uit gaat voor een voeding of zo is ze chagrijnig en eigenlijk te moe om te eten. Gelukkig houdt ze van eten en eet ze altijd alles wel op.
    Maar als ik haar daarna weer naar bed doe, is het huilen huilen huilen.

Wat dus op moment in houdt, dat ze veeeel in bed ligt, ofwel te kletsen, ofwel te huilen.
    Ze is dus vrij weinig beneden om te spelen/ontdekken enz. en daardoor ben ik weer bang dat ze achter gaat lopen.

Maar als ik haar wakker laat, wordt ze ook erg vervelend en wil niks meer. Niet spelen, niet bij mij zitten, geen boekjes lezen enz.

Ze gaat alleen maar slapen in bed. Altijd al gedaan. Niet in de box, op het kleed, bij mij, in de auto. Niks.

Iemand een idee wat ik kan doen?
    En is het dan idd echt een fase?
    Zo langzamerhand vraag ik me echt af of het wel 'normaal' is en of er niet wat aan de hand is.

2. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Heeft ze last van tandjes misschien? Zou haar eens een zetpil geven om te zien of het wat uitmaakt.

Zelfs als je nog geen tandjes kan zien, kan het ze enorm in de weg zitten! Onder het tandvlees gebeurd heel veel, zien wij niet maar voelen die kleintjes des te meer!

Heeft ze het te warm of te koud, of misschien irriteren de labeltjes van haar kleding.
    Zit ze wel vol (qua eten en drinken) als ze naar bed wordt gebracht? Mijn zoontje slaapt absoluut niet als hij ook maar een klein beetje honger of dorst heeft.
    Schone luier voor naar bed brengen, sommige babies willen niet slapen met een iets natte luier.

Ook heb ik wat knuffels en een boekje in Eli's bed. En een aantal spenen. Zo vermaakt hij zich, rolt altijd even wat rond en gaat slapen.

3. Naijobi

Naijobi Lid

1 dec 2011
    92
    0
    0
    Borne
    's nachts slaapt ze wel heel goed trouwens, wel eens een keertje wakker, maar slaapt dan ook weer gewoon door. Meestal slaapt ze van half 8 tot een uur of zes/half 7.

Knuffels en/of doekjes hebben we geprobeerd. Geen zin. Ze geeft er niks om.
    Ze krijgt idd een droge luier om dan, houdt ze idd niet van.

Eten...
    weet het niet. Ze krijgt iig voldoende om genoeg te groeien. Ze zit boven het gemiddelde iig.
    Als het eten op is, vraagt ze niet om meer. Maar als je meer geeft zou ze het wel op eten. Maar ja, ergens moet je een grens trekken toch???
    En als ze echt meer eet/drinkt, dan spuugt ze het er weer uit. Reflux.

Tandjes ... tja zou kunnen?
    Maar zo is er elke keer wel weer wat. En dat is misschien ook wel zo.
    We hebben laatst idd wel een zetpil gebruikt, maar toen was ze ook wat ziekig.
    Zou het kunnen proberen en dan kijken of ze er beter door slaapt, dan zou het iets van tandjes kunnen zijn?

Warm/koud... ? Tja, hoe weet je dat?
    Temp. is iig goed. Toevallig al wat dagen bij gehouden ivm verkoudheid. Ze voelt ook niet heel warm of juist koud. Gewoon goed.

Ze vindt het wel heel fijn om vast te liggen, vandaar dat inbakeren toen. Maar nu kruipt ze het hele bed door en ligt ze dus in een slaapzak. Vraag me wel eens af of een dekentje fijn zou zijn, maar ben bang dat ze er onder gaat kruipen?

Misschien hoort het er allemaal wel gewoon bij hoor, maar ik heb het gevoel dat ze veel tijd mist overdag. Omdat er veel tijd verloren gaat aan huilen en kletsen in bed.
    Verder is ze overigens wel een heel tevreden kindje. Heel lief en lacht ook wel veel.

We hebben ook geprobeerd om het matras iets schuin te leggen, we dachten even dat het aan het bed lag of zo? Of zere oren of iets. Maar dat hielp ook niet.

Deel Deze Pagina