Zelf haar blonderen, welk merk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Blemma, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hoi dames,

Ik heb jullie advies nodig.
    Ik wil mijn haar blonderen maar heb geen idee wel merk goed is.
    Heb vroeger wel eens bij vriendinnen gezien dat ze geel werden en dat is niet mijn bedoeling.

Van mijzelf ben ik al blond, maar ik word de laatste jaren steeds wat meer peper en zout kleur waar ik mij erg aan erger.

Welk merk raden jullie aan en hebben jullie ook tips?

2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou dit niet zelf doen, zeker niet omdat je zwanger bent. Gewoon naar de kapper gaan dan weet je zeker dat het er goed uit ziet.

3. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Blonderen is super mega chemisch.
    Je kunt dit makkelijk zelf doen, maar ik zou het echt niet doen als je zwanger bent vanwege de lucht. (serieus!)

Ik koop mijn spul bij de kappersgroothandel. Maar je hebt ook van die setjes bij 'Gothic' winkels. (die heb ik gebruikt voordat ik mijn haar roze verfde.)

Belangrijk is dat je het er NIET te lang in laat. 20 minuten tot max. 90 minuten.

Je ziet je haar verkleuren, spoel het uit als je denkt de juiste kleur te hebben.
    Daarna een lekker haarmasker of conditioner gebruiken.
    Belangrijk is om je haar niet te wassen voordat je gaat blonderen. Dit 'sluit' je haar, en legt er een beschermlaagje omheen. Het is dan moeilijker om te blonderen.

Het gele komt omdat er veel pigment in het haar zit. Vaak is het nodig om bij mensen die veel roodtinten in het haar hebben, om het meerdere keren te doen. Als het gele er echt niet uitgaat kun je grijs-shampoo gebruiken. (te koop bij de kruitvat/etos etc.)

Don't overdo it. Ga de eerste paar keren op veilig, en gebruik het 1 keer 20 minuten. Of ga naar de kapper en let goed op hoe zij het doen.

Succes!

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Wat voor kleur haar heb je nu? Ik zou wanneer je brunette bent niet meteen naar blond gaan. Stapje voor stapje steeds wat lichter gaan totdat je je kleur hebt die je wilt. Wat idd hier boven word gezegd is dat je haar anders geel (of zefs knal oranje!!!!) eruit komt te zien wanneer je te gretig bent.. Echt... Pas op :p

5. Chaii

Chaii Niet meer actief

Schwarzkopf blond me poeder, kan ik je aanraden met een 30 volume developer of lager aangezien je al peper en zout kleur haar hebt.
    Die pot blondeer poeder is groot maar je zal regelmatig je uitgroei moeten bijverven dus dat komt goed uit en is goedkoper op de lange termijn.
    Jij hebt waarschijnlijk 1 keer nodig met jou kleur. Als het dan licht bananen geel is (een beetje als de binnenkant van een banaan) dan kan je een toner gebruiken waarvan je de kleur mooi vind. Dit zal al het geel eruit halen.
    Als je lang haar wilt behouden zou ik het wel afraden. De eerste keer zal de schade meevallen maar naarmate je dit vaker doet zal de conditie van je haar gegarandeerd verslechteren. Investeer sowieso in een goed haarmasker, dit om je haar te helpen herstellen en gebruik vooral geen stijl/krul tangen.
    Verder lijkt het mij iets dat je beter uit kunt stellen tot na de bevalling

6. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik zou het zeker niet zelf doen, omdat je inderdaad zwanger bent, en dan kan de kleur anders uitvallen.
    Sowieso zou ik het afraden om het zelf te doen omdat blonderen een proces is waar je goede kijk op moet hebben.
    Eerst komt er roodpigment vrij, vervolgens oranje, dan geel en als laatste wit/helder.
    Helaas kan het vaak misgaan waardoor je of geel bent of je hebt het er te lang in laten zitten en dan is je haar ontzettend poreus (wat eigenlijk altijd al is als je je hele haar blondeert).
    Je moet er ook altijd een spoeling overheen zetten als je je haar hebt geblondeerd want na het blonderen zit er weinig pigment meer in dus je haar heeft dan geen echte mooie kleur.
    Het is belangrijk om eerst te kijken hoe je haar uit het blonderen komt, en daar pas je dan je spoeling op aan.
    Meestal is dit een koele toner (je moet wel oppassen met een koele spoeling als je haar te poreus is want dan kan het groen of blauw uitslaan).
    Al met al een heel gedoe en ik zou gewoon lekker even naar de kapper gaan.
    Misschien is het zelfs verstandig om het te laten highlighten, dat is vaak natuurlijker en veel mooier en beter voor je haar!

7. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik gebruik een spoeling van catingcreme gloss, kleur goudblond.
    Hele mooie warm blonde kleur, lijkt erg natuurlijk.
    En de spoeling is minder schadelijk dan echt verf.
    Het spoelt er niet binnen28 wasbeurten uit, maar vervaagd wel wat.
    Ik verf alleen na 3 maanden mijn uitgroei weer wat bij.

8. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    niet zelf doen! je bent zwanger, beter even wachten en dan naar de kapper gaan. als je het graag blond wil hebben, doe dan heel veel highlights. dan krijg je een veel mooier resultaat!

daarnaast, ik heb ook donkerblond "peper/zout" haar van mezelf. maar blijkbaar ook veel rood pigment in mn haar, dus werd het zelfs bij de kapper vaak alsnog oranje/gelig wanneer ik mijn uitgroei liet verven. daarnaast was na 1 jaar blond zijn mn haar echt niks meer waard.. ;)

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik zou voor high lights gaan! Stukken minder slecht dan geheel blonderen. Mijn haar is echt kapot gegaan ervan. Nu erg breekbaar en lange weg te gaan tot herstel.

Ik nu dus high lights.

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoe blond wil je gaan? :p
    Ik blondeer het onderste gedeelte van mijn haar zelf. Met blondeerpoeder van het thuismerk van de kapperszaak, en een developer van Goldwell, 6 %. En daarmee krijg ik mijn donkerbruine haar bijna wit van.
    Haar is wel een beetje beschadigd, maar niet zo erg dat ik het moet afknippen.

11. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik krijg ook steeds meer een peper en zout kleur. Ik ga volgende week een coupe soleil in mijn haar laten zetten. Vorig jaar ook gedaan en het is meteen een heel stuk blonder maar doet niet je hele haar. Straks gaat de zo'n weer vaker schijnen en dan licht het weer vanzelf op door de zo'n.

12. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Ai wist niet dat je bij zwangerschap je haar niet mocht verven.

Dan zal ik nog wel ff door blijven lopen met mijn peper en zout/blond kleurtje.
    Misschien dat vant zomer de zon wonderen doet.

High light heb ik wel eens gehad een paar jaar terug. Ik vond het erg mooi maar wat was ik een hoop geld kwijt!
    Vandaar mijn idee het zelf te doen

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Je mag haren heus wel kleuren als je zwanger bent, alleen niet de hele dag in die lucht zitten. Als kapster mag je dus geen kleurbehandingen doen.
    Ontkleuren is een verhaal apart, verdeel het gelijkmatig. Begin met de donkerste stukken, dit heeft langer nodig.
    Als je denkt dat de kleur mooi is laat je hem nog heel even zitten, doordat er verf over de kleur zit lijkt het altijd mooier dan het is. Als het geel is, NIET UITSPELEN! Geel is een groot pigmentdeel wat afgebroken word.
    Na het uitspoelen goed nabehandelen met conditioner, om het haar weer af te zuren.

Voor garantie zou ik naar een salon gaan :)

14. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Je mag je haar wel verven als je zwanger bent maar de kleur kan anders uitvallen of je lichaam kan reageren, ook als je normaal gesproken niet allergisch bent.

Zelf blonderen zou ik nooit aanraden, ook niet als je niet zwanger bent. Zelf weten natuurlijk maar mijn advies is, ondanks de kosten, naar een goede kapper gaan. Zie zo vaak mensen waarvan je gewoon overduidelijk ziet dat het mislukt is. Als het bij jou thuis mislukt kun je alsnog naar de kapper=extra kosten. Mislukt het bij de kapper, dan doen ze het gratis overnieuw als je een goede kapper hebt. Eens het misgaat is het gewoon lastig te herstellen. Highlights vind ik ook sowieso mooier dan meteen je hele haar, oogt veel natuurlijker.

Veel succes

15. Chaii

Chaii Niet meer actief

Je kunt zoeen coupe soleil mutsje kopen met een weerhaakje erbij.
    Dan krijg je ook highlights, hoe vaker hoe meer. :)

16. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zou gewoon naar de kapper gaan..

Ik zat vorige week met bassie de clown haar (de kleur én het modelletje stro-haar), en ben met hangende pootjes naar de kapper gegaan.

De onderkant was zwaar beschadigd, dus moest eraf. Gelukkig is het wel prachtig.geworden, maar ik doe iets dergelijks noooooit zelf weer.

Verzorgt het daarna goed. Ik heb allerlei spul van het merk Lanza, echt heerlijk voor het haar :)

17. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad niet zelf aan de slag gaan. Heb ik ook n keer gedaan en het werd een mooie pipo kleur. Lees; knaloranje. :D

18. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Blonderen zou ik nooit zelf doen! Daar kan je heel goed je haar mee verpesten en dan kan je alsnog naar de kapper!

Beter wat geld investeren!

19. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ik zou voor een 8.1 gaan is niet zo drastisch,de schuim van se kruidvat is erg fijn

20. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat is wel ontzettend achterhaald!

Je kan het beter niet zelf doen, omdat door de hormonen het wat anders kan uitpakken. Daarom kan je het beter laten doen door iemand ie er verstand van heeft ;)

Deel Deze Pagina