Zelf haar blonderen, welk merk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Blemma, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Je mag je haar heus wel verven :) Alleen blonderen zou ik niet doen vanwege de ammonia lucht.

2. Smnee

Smnee Niet meer actief

De lucht van 'gewone' verf is hetzelfde. Eens in de 8 weken is echt geen punt als je er niet dagelijks in zit.

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe doen kapsters dat dan als ze zwanger zijn? Vraag ik me ineens af... ;)

4. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Gewoon doorgaan:).
    Als het kon, dan vroeg ik of iemand anders even het blondeerpapje voor me klaar wilde maken (i.v.m. verstuiven), zo niet dan deed ik het gewoon zelf.
    Kleuren kan niet echt heel veel kwaad, het is meer het verstuiven van het blondeerpoeder.

5. Smnee

Smnee Niet meer actief

Overdragen aan collega's. Er is altijd wel een leerling die het kan en anders een collega die het wil doen. Van mijn laatste baas mocht het ook echt niet.

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Antwoord van 2 kapsters. :D Oke, beetje vermijden dus. Ik vroeg het me af, omdat wij (verpleegkundige) een heel protocol hebben voor zwangere dames. Ivm mensen met chemo, of andere soorten medicatie waarmee je beter niet in aanraking kunt komen. :)

7. Smnee

Smnee Niet meer actief

Haha en grappig genoeg 2 heel verschillende :)

8. danip

danip Niet meer actief

Ik zit er zelf ook aan te denken mijn haar te verven/blonderen. Ik heb ook een peper en zout kleurtje :( Ik heb het nu sinds 2 jaar laten uitgroeien, en heb nu echt mijn eigen kleur. Voorheen had ik mijn haar altijd donkerder, dus dat wil ik nu eerst nog niet weer. Ik heb ook ombre gehad vorig jaar, maar dat is er nu ook uit. Ik vind mijn haar zo saai!

Ik hoop dat je het niet erg vind dat ik ook even een vraag stel in je topic, want anders start ik een nieuw topic met bijna dezelfde vraag. Maar ik heb even een foto van hoe het nu is en hoe ik het zou willen. Mijn vraag is of dat een tint is die op mijn natuurlijke kleur makkelijk zal pakken? Ik heb veel ervaring met haar verven, maar ik wil echt geen oranje haar ;) Kan dit? Of zouden jullie wat anders aanraden?

9. Niekepiek

Ik zou aanraden om je haar gewoon in je natuur kleur te houden maar met heel veel highlights en lowlights gaan werken.
    Hierdoor krijg je het meest natuurlijke effect en toch heel veel kleurverschil.
    Dat is echt prachtig!
    Maar het is niet iets wat je zelf kunt doen thuis.
    Als je het zelf wilt gaan kleuren dan zou ik het verven en niet blonderen.
    Aangezien het al twee jaar geleden is kan dat goed.
    Ik weet natuurlijk niet hoeveel warmte pigment jou haar bevat, maar ik zou waarschijnlijk een beige tint pakken.
    Het nadeel is wel, dat als je het zelf thuis gaat verven, de kleur vrij massief blijft en de foto die jij hier hebt gepost is juist een coupe met veel verschillende tinten, dat kun je zelf thuis nooit voor elkaar krijgen.

10. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Zal ik je uit de brand helpen , ik ben kapster ;)

Je mag je haar wel verven , zou me geen raad weten zonder ...
    Maar zelf blonderen is echt af te raden . Je moet het ontkleurproces in de gaten houden ( zowel kleur als kwaliteit ) en dat kan je gewoon zelf niet dus even sparen en gewoon naar de kapper . Maar dat je kleur reageert op hormonen is echt een broodje aap verhaal .

11. danip

danip Niet meer actief

Ik heb mijn kapster maar even gevraagd, en die gaat het in 3 tinten highlighten :D Ook iets minder geel dan op de foto, wordt vast mooi. En beter door de kapper dat het in 1 keer goed gaat dan dat ik steeds met blondering zit te klooien. Thanx in ieder geval!

12. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Glorix. Altijd succes gegarandeerd. :D

13. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Waahaaa Glorix, moet gelijk aan Geert Wilders denken!

14. Niekepiek

Super!
    Klinkt goed.
    Post je wel ff een foto van het eindresultaat:D.

15. Niekepiek

Hihi cup a soupje?:D:p

16. Niekepiek

#36 Niekepiek, 12 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 feb 2014
    Ik wil je niet af vallen hoor, maar dit is niet helemaal waar.
    Het is een broodje aap verhaal, dat kleuren slecht is als je zwanger bent.
    Maar het is wel degelijk waar dat een kleur anders kan reageren door hormonen als je zwanger bent.
    Dat wil niet zeggen dat je ineens groen, rood of blauw wordt:p, maar het kan wel zijn dat je kleur iets anders uitvalt dan normaal, dus bijvoorbeeld dat een kleur iets warmer blijft of juist koeler wordt.
    Hormonen doen erg veel met je lichaam en dat kan zich ook ietwat uiten op haarkleuringen.
    Zo zie je ook bij veel vrouwen, tijdens hun zwangerschap, dat hun haar juist meer glanst en dat ze minder haaruitval hebben dan gewoonlijk.
    Vaak na de zwangerschap beginnen haren veel uit te vallen en wordt het dof.
    Dat is natuurlijk niet bij iedereen het geval, maar wel vaak, en dat komt allemaal door hormonen.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Eens :)

Klinkt goed! Vond de kleur van jouw foto erg mooi.. heb het een keer gehad maar het staat me niet helaas. Show je straks resultaat?:)

18. danip

danip Niet meer actief

Tuurlijk zal ik het showen! Hoop dat het zo mooi wordt dat ik het durf :)

19. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    precies dit. echt niet zelf doen, zou high lights zetten dat is Veel mooier!

Deel Deze Pagina