wat kost een badkamerverbouwing?

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 18 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    oke. we hebben mogelijk een huis op t oog waar heeeel veel aan gedaan moet worden. oa de badkamer.
    die is veel te klein en bevat enkel een douchebak.

nu zijn er twee optie:
    de huidige badkamer uitbouwen door er een stuk van een slaapkamer bij te trekken of eeen slaapkamer opofferen voor een badkamer.
    op inet kun je van allllles berekenen. maar wat is jullie ervaring?
    we willen sowieso een toilet boven (hoe wordt dat gedaan?) en bad en een wastafel. geen fancy gebeuren.
    verder dan de huidige badkamer strippen zal ons aandeel niet gaan. aan welke orde van grootte moeten we denken qua kosten??

taliaa

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    ik denk dat niemand je een inschatting kan geven. ligt helemaal aan de grootte, kwaliteit van douche/bad/tegels/kranen etc. die van osn was ruim 6000 euro destijds maar hadden vrij prijzige tegels en een douche niet standaard maat, duur badkamermeubel, hardstenen blad noem maar op. het zal zeker ook voor minder kunnen hoor. ik heb hierbij nog geen leidingen etc gerekend, die zaten er allemaal al

3. Astre

Astre Niet meer actief

Wij hebben en een toilet boven laten plaatsen en een badkamer verbouwd.

Toilet boven plaatsen was een kwestie van riolering en water naar boven halen. Ze hebben de riolering buiten bij de voordeur gesplitst en via de buitenmuur naar boven verplaatst. Waterleiding weet ik niet eens hoe ze dat gedaan hebben. Mijn man heeft om de buis een bak getimmerd. Ik geloof dat we zo 1000 euro kwijt waren. Het aftimmeren, betegelen en installeren toilet en wastafel hebben we zelf gedaan. Tegels via marktplaats (iemand had nog wat ongebruikte over), toilet en wastafel in de uitverkoop.

Badkamer. Breken en het oude spul eruit hebben we zelf gedaan. De rest laten doen, behalve de installatie van de kranen en wastafelmeubel. Laten doen was tegelen, stucen, leidingenwerk, verwarming, afzuiging en elektra. Hele badkamer inclusief bad etc. rond de 6000 euro.

Meerdere offertes gevraagd en er waren grote prijsverschillen.

4. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.019
    548
    113
    oja en handig om te weten, we hebben alles zelf gedaan. personeel kost ook weer geld

5. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Wij hebben de badkamer laten doen, de wc beneden en op zolder een washok laten bouwen op zolder incl dakraam plaatsen.
    WC beneden was nog een sta-wc dat is aangepast naar een zweef-wc (uit de muur) en op zolder hadden we ook extra groepen stroom nodig. Wij hebben helemaal niks zelf gedaan maar waren in totaal ook 16k kwijt.

Ik zou 3 offertes laten maken en bekijk die ook goed. Dan lijkt t goedkoop maar zag ik erin staan dat bijv een coating en voegsel er nog niet bij zat. Dan denk ik why? Zonder dat heb je toch geen complete badkamer.
    Het is ook t gevoel wat je bij iemand hebt.
    Wij hadden van de 3 offertes er 2 die dicht bij elkaar lagen, maar veel beter gevoel bij de ene. Ook door t komen met oplossing voor bepaalde dingen. Zoals wat te doen met het feit dat er een raam boven deur zit en wij ingebouwde spotjes wilden en dus een verlaagd plafond kregen.

verder tja tis afhankelijk van wat je zelf wil en kan doen en hoe luxe je t wil hebben ;)

6. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Tussen de 10.000 en 15.000 euro lijkt me vrij redelijk, afhankelijk van of er veel leidingen verlegd moeten worden en wat voor type sanitair en tegels je wilt

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben van een slaapkamer de badkamer gemaakt. Er is een speciale vloer ingekomen, leidingen veranderd, ook e.e.a. onder ons huis ivm de aansluiting op het riool. De vloer en het werk onder het huis hebben we laten doen, de rest alles zelf m.b.v. mijn broertje, hem hebben we € 1.000,-- betaald. In totaal zijn we zo'n € 9.000,-- kwijt geweest.

8. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ja wij dachten ook aan rond de 10.000 euro.

we kunnen natuurlijk nog geen offertes laten maken omdat t huis niet van ons is.
    we hopen ook dat dit mee te financieren is.
    aangezien ook de vloeren, keuken, wanden etc gedaan moeten worden:)

pffff. lastig zeg.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.212
    35.980
    113
    Wij waren ongeveer 9000 euro kwijt, maar vrij budget gehouden, alleen wat duurdere tegels. Wel alles laten doen, maar de basis is wel hetzelfde gebleven als het al was.

10. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Rond de 10.000 hier. Indeling veranderd, nieuw sanitair (bad, aparte douche, radiator, duowastafel etc), plafond verlaagd (zodat er spots met dimmer in konden), stucwerk en nieuwe (dure Portugese) tegels (over de oude heen geplakt). De grootte van onze badkamer is 12m2.

Stucadoor en klusjesmannen via werkspot.

11. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Wij waren rond de 3000 euro kwijt.
    Mijn man heeft het zelf gedaan met zijn vader.

Er hoefde maar 1 leiding verlegd te worden, verder een badwand, muur en vloertegels, inbouwtoilet, bad en koof om de boiler.

12. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier was t rond de 8000 kleine badkamer en niets speciaals geen wc en geen nieuwe wasbak, maar wel heel veel sloop werkzaamheden en leidingen omleggen e.d

13. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Wat voor huis is het ? Heeft het houten vloeren plafonds of beton. Als je zoveel moet doen hoe zit het dan met de Electra hoeveel groepen heb je? Als het hele huis gedaan moet worden gaat alles toch open en leg je die rioolbuis voor het toilet vrij gemakkelijk. Bv in een oud stook kanaal. Dan als je hout heb zal er boven ook een betonvloer gestort moeten worden.

14. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
  15. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Wij waren begin dit jaar zo'n €9000 kwijt voor de badkamer en het toilet beneden. We hebben gekozen voor een aantal duurdere spullen (toilet, kranen, meubel etc) maar redelijk standaard tegels met een mozaïek baan. De aannemer is wel een vriend van ons dus we kregen korting op het zetten. Wij hebben verschillende offertes opgevraagd en de arbeidskosten waren globaal net zo hoog als de benodigdheden voor de badkamer. Al het sloopwerk hebben we zelf gedaan.

Er hoefde geen leidingen omgelegd te worden overigens.

Deel Deze Pagina