Zelf haar verven?

Discussie in 'De lounge' gestart door beauty2012, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Hoi dames,

Ik wil graag mijn haar verven. Vorig jaar had ik het ongeveer zoals op de foto maar dat had ik bij een kapster laten doen. Ik wil graag weer dezelfde kleur maar nu wil ik het zelf proberen. Ik durf het alleen niet zo goed en weet niet welke haarverf ik dan het beste kan kopen.
    Ook weet ik niet precies de naam van de kleur.
    Ik heb 2x geprobeerd mijn haar zelf te verven en dat is 2x mislukt:)
    De eerste keer is al een paar jaar terug toen wilde ik blonde plukjes... dat werd dus oranje en later geel:$
    Ook heb ik een keer donkerbruin geprobeerd maar dat viel zwart uit en dat was ook echt niet mooi...
    Wie van jullie heeft er ongeveer deze kleur en heeft het zelf geverfd?
    Welk merk gebruik je? en hoe heet de kleur?

Ik heb trouwens van mezelf ook bruin haar maar dan een stuk lichter.
    (of zal ik toch maar weer gewoon naar de kapper ondanks dat dat veel duurder is...?)

2. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Als je ook een foto wil laten zien van jouw kleur zou dat helemaal fijn zijn!:)

3. Leona

Leona Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.195
    0
    0
    Ik verf ze vrijwel altijd zelf, van licht naar donker, en andersom.
    Ik durf nu even niet te zeggen welke je moet hebben, zo op het plaatje zou ik naar kastanjebruin neigen, maar zeker weten doe ik het niet.
    Ik denk dat kastanjebruin weet net wat te donker zal zijn

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik verf altijd zelf. Mijn eigen kleur is middenbruin met grijs en ik verf het donkerbruin met kruidvat eigen merk.

5. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Heeft er iemand toevallig ervaring met brainwash? Ik hoorde dat die een stuk goedkoper zijn dan een andere kapper...:(

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik zou ook tintje lichter nemen dan je wil,want het valt altijd donkerder uit dan erop staat.
    Ik zou ook zeggen kastanje bruin of mahoniebruin,kan weinig mis gaan als je zelf al bruin hebt.
    Valt het toch te donker uit,moet je wassen met head&schoulders classic dan vervaagt het .

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Of chocoladebruin is ook mooi

8. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mijn merk is Poly Palette en het nummer is 800. Mijn haarkleur komt heel dicht in de buurt bij de kleur op je foto.

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Die van de action! Rubella ofzo? Fantastisch spul! Anders gewoon naar de kappersgroothandel waterstof en kleurpoeder halen :)

10. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    #10 puzzelstukje, 23 sep 2013
    Laatst bewerkt: 23 sep 2013
    ik koop altijd net wat er in de reclame is bij het kruitvat en waar ik op dat moment zin in heb. Donkerbruin, lichtbruin, blondachtig...

Middenbruin of chocoladebruin lijkt me dan wel wat voor je als ik het plaatje zo zie.

11. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Chocoladebruin? Of een tintje lichter doen!

12. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Maar hoe ga je dan terug van bruin naar blond?

13. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Het wordt dan niet super blond, maar wel een heel stuk lichter. Dat is voor mij genoeg. En ik heb erg dik haar, ik moet altijd 2 pakjes hebben dan dekt het beter.

14. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hou er rekening mee dat een kleur bij iedereen anders uitvalt he? Als een kleur bij iemand mooi is hoeft ie bij jou niet het zelfde te worden, ligt aan de ondergrond. Ik zou een middenbruin tint nemen. Je kan er altijd nog een donkerdere tint overheen doen als ie te licht uitvalt. En tinten uit een pakje vallen vaak donkerder uit. Bij een kappersgroot handel kan je je ook beter laten informeren en zoveel duurder is het niet. Of misschien gewoon een spoeling bij de kapper laten opzetten. De salon waar ik werk zijn daar helemaal niet zo prijzig in en dan weet je zeker dat het goed gebeurd.

15. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Oh ok :) Dus dan doe je gewoon een blonde kleur eroverheen? Of moet er dan eerst onkleuringsspul in?

Ik wil mn haar namelijk ook weer blond. Ben van zwart naar donkerbruin gegaan, nu is het middenbruin.

16. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik doe het altijd zelf ik gebruik tegenwoordig wel schuim vind ik makkelijker

17. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Ik laat bij een nieuwe kleur het de eerste keer verven bij de kapper en daarna hou ik het zelf bij. Ik gebruik meestal Syoss. Ik koop de haarverf in Duitsland, stukken goedkoper!

Deel Deze Pagina