Reünie, Wel of niet gaan...

Discussie in 'De lounge' gestart door miepkip, 23 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miepkip

miepkip Bekend lid

22 feb 2012
    930
    0
    0
    Op 19 oktober is er vanuit mijn basisschool (ondertussen 6 jaar geleden) een klasse reuni. Nu twijfel ik alleen of ik wel of niet moet gaan. En wil graag jullie mening horen!

Ik wil eigenlijk niet gaan omdat ik erg gepest ben destijds door een aantal mensen uit mijn oude klas:x. En ben bang dat het niet goed gaat als ik ga. Overigens weet ik niet of ik mijn partner mee mag nemen of niet.

Ik wil wel weer gaan om ze te laten zien dat ik goed terecht ben gekomen en goed voor mezelf en mijn gezin kan zorgen! Om ze te laten zien, dat ik het gered heb ondanks alle rottigheid..:D

Maar goed ik twijfel echt ontzettend erg. En ik wil graag weten wat jullie zouden doen in mijn situatie!

Alvast bedankt!

2. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou denk niet gaan, dan doe ik liever iets waarbij ik me wel vermaak en op m'n gemak voel..

3. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

ik zou gaan. vroeger werd ik ook gepest alleen op de basisschool. nu naar jaren later, ben ik bevriend met de pesters. ik pas zelfs op hun kinderen. eentje zei zelf, vroeger nooit gedacht dat ik dit ooit aan je zou vragen. voor mij voelde het als overwinnig.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zou niet gaan. Sowieso niet met partner, als ik zou gaan dan gewoon alleen. Maar ik zou sowieso geen behoefte hebben aan een reünie.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben op de basisschool ontzettend gepest en ik heb die periode afgesloten juist door naar de reunie te gaan. Nou zat er bij mij wel een langere periode tussen (zo'n 18 jaar ofzo). Denk niet dat ik gegaan had als het pas 6 jaar geleden zou zijn.

6. dekilene

dekilene Niet meer actief

Ik zou wel gaan ze zijn nu volwassen.
    Ik heb laatst ook een reunie gehad, en ik was ook niet altijd een lieverdje....
    Maar toch was het leuk en hebben we kunnen lachen om elkaars streken.

7. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik hou niet zo van reünies. Mij zul je daar nier snel zien.
    Zeker als je geen leuke tijd hebt gehad. Waarom zou je dan gaan.

8. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik zou niet gaan geen behoefte aan zou liever bij mijn man en kind(eren) blijven

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

Borst vooruit kin omhoog en gaan.

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik ben niet gegaan, omdat ik er nooit bij hoorde. Nu heb ik spijt... dus ik raad je aan om te gaan :)

11. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    ik persoonlijk ga niet.

Ook enorm gepest geweest op middelbare school en totaal geen behoefte om die hele reutemeteut nog eens te zien.

Krijg wel nog steeds aanvragen voor reunie's en ook berichten om mijn adres te weten voor hun jaarboekjes ed (komt op mijn vader zijn adres toe).
    Kieper ik allemaal hoogstpersoonlijk regelrect de vuilbak in:D

12. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Denk wel, de kans is groot dat zij niet weten in welke rottigheid je daar gezeten hebt. Ga er dus niet naar toe om excuses oid te verwachten.
    En mss valt het mee, maar het kan ook zijn dat ze gewoon verder doen met steken onder water te geven, je te negeren ed, "grappig" te zijn over je rode haar/bril/scheve tanden.
    Ben je sterk genoeg omdat het hoofd te bieden?

13. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    bedenk redenen waarom je wél zou gaan, zijn die er niet dan zou ik niet gaan
    voor een partner is het sowieso niet interessant want die kent niemand daar.

14. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou wel gaan. Ik ben ook gepest en ik heb een positieve ervaring met de reünie. Ik kon echt merken dat iedereen volwassen is geworden. Ik heb hele goede gesprekken gehad en we hebben het samen goed afgesloten. Als het niet leuk blijkt te zijn dan loop je toch gewoon de deur uit? Kop op en gaan!

15. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Als je het niet zit zitten moet je niet gaan :)

Ik ga ook nooit naar reünies, ik heb dan ook echt totaal geen behoefte om de mensen van toen te zien :)

16. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik zou zelf ook niet gaan, het verleden blijft bij mij het verleden.
    Maar als jij twijfelt moet je gaan anders krijg je misschien spijt.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    #17 jessy77, 23 sep 2013
    Laatst bewerkt: 23 sep 2013
    Ik zou juist wel gaan. Laat lekker zien dat ze geen haar beter dan jij zjn en dat ze je niet kapot hebben gekregen destijds.

Edit: nu ik er iets meer over nadenk, heb ik mischien makkelijk praten want ben zelf nooit gepest dus heb ik geen flauw idee wat voor een impact zoiets op iemand kan hebben:)
    Doe waar jij je goed bij voelt. In principe hoef je je natuurlijk tegenover niemand te bewijzen en al helemaal niet tegenover degenen die je het leven zuur hebben gemaakt.

18. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als ik nog in dezelfde omgeving had gewoond en niet 200 kilometer verderop, was ik wel gegaan. Nu heb ik zoiets van: dat is me de reis niet waard :D

19. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Zeker gezien je pestverleden zou ik (met partner) gaan! Zo kan je het voor jezelf afsluiten!

20. ACH

ACH Niet meer actief

Absoluut gaan!

Je klinkt alsof je er boven staat..
    Pesters zijn vaak allang vergeten wat zich toen afspeelde.
    En tsja mensen die pesten hebben zelf iets te verbergen.

Ik zou je partner ook lekker meenemen, zodat je nog sterker in je schoenen staat!

Deel Deze Pagina