Zelf haar zoontje knippen

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door MamaAlice030, 10 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaAlice030

MamaAlice030 Fanatiek lid

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Hi dames!

Wie knippen hier zelf de haren van hun kinderen? Onze 4jarige gaat helemaal uit z'n dak bij de kapper (bijna spugen van de paniek zeg maar), en ik denk er over om het zelf maar te gaan proberen. Nou heb ik al een goede dag als ik een a4je recht geknipt krijg, dus ben ik een opzoek naar tips. Hebben de zelf-knippers een cursus gevolgd, of een boel handige youtube filmpjes gekeken? Ik moet me ook gaan verdiepen in dingen als scharen/tondeuse enzo, wat gebruiken jullie? Nog andere dingen waar ik op moet letten of aan moet denken? Ik hoor het graag!

2. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.308
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik heb het een aantal keer zelf gedaan met tondeuse en een kappers schaar gekocht in coronatijd. Inderdaad veel YouTube filmpjes kijken en aan de slag gaan. Het gaat steeds beter :p nu ga ik wel weer naar de kapper maar zit er ook aan te denken om het weer zelf te gaan doen.

MamaAlice030 vindt dit leuk.
  3. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    :roflmao:

Ik knip mijn eigen haar vaak wel zelf, maar ik volg even, want ik wil het haar van mijn oudste ook zelf proberen te knippen en ik merk dat ik dat toch een stuk spannender vind

Vero0504 vindt dit leuk.
  4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik doe het al jaren zelf bij zoon. Doe alles met de tondeuse. Achterop en de zijkant lekker kort en bovenop wat langer. Vroeger had hij stekeltjes of een kuifje, nu wil hij het altijd opzij. Pas dacht ik ga maar even een keer naar de kapper en zij zei dat het er niet slecht uit zag, dus zal wel goed gaan. :roflmao: Uiteraard gaat het bij de kapper netter, maar vind t een hoop geld voor elke 6 weken een jongenskoppie knippen. Dus dat doen we 1x per jaar of bijv voor een bruiloft ofzo even netjes.
    Ik heb het trouwens nog bij/van mn schoonmoeder geleerd. Zij deed mn man altijd zelf en ik doe zijn haar ook 9vd10x zelf, hij vind de kapper echt onzin.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.942
    14.994
    113
    Volgt ook al heb ik nog verdraaide weinig om te knippen met R.

Youtube is vast een start.

G en mezelf knip ik moeiteloos maar lang haar dus daar is punten knippen niet zo heel ingewikkeld. Lagen lukt me ook nog wel (bij G dan, ik moet gokken bij mezelf).

Jongenkoppie lijkt me een stuk lastiger vergeleken bij een onze lange haren, maar allicht wat je net gewend bent.

Olifantje1991 vindt dit leuk.
  6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik heb het in corona tijd bijna 2 jaar lang bij mijn broertje gedaan. Bovenop gewoon met een kappersschaar (geen huis tuin en keukenschaar gebruiken hoor :roflmao:) steeds een cm eraf. En de zijkanten en in de nek met een tondeuse. Vanaf de nek beginnen met het aantal mm wat je wil. Tot aan de zwarte lijn ongeveer. Vanaf daar begint het hoofd weer bol te worden zeg maar. En vanaf dat punt steeds 1 of 2 mm langer steeds naar boven. Net zolang tot het haar bovenop mooi overloopt met wat je hebt opgeschoren. En de zijkanten net zo.

Bijgevoegde bestanden:

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Dit was het eindresultaat :D best trots op! Heb daarna ook nog mijn nichtje haar haren geknipt (lang haar) en dat ging ook prima na wat filmpjes op YouTube te hebben gekeken.

Bijgevoegde bestanden:

MamaAlice030 en Neskio vinden dit leuk.
  8. Neskio

Neskio Fanatiek lid

5 mrt 2017
    3.308
    2.677
    113
    Vrouw
    NB
    Ik vond dit filmpje wel handig. Je herkent ze misschien van counting on.

MamaAlice030, MMW en Magnolia29 vinden dit leuk.
  9. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Nou heb ik al een goede dag als ik een a4je recht geknipt krijg

:roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao::roflmao:

Lies1611, Vergeten, Novi en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik knip iedereen hier in huis, inclusief mijzelf. Man en zoon met tondeuse. Dochter en ik met kappersschaar.
    Ik ben ooit met zoon begonnen, omdat hij helemaal door het lint ging bij de kapper.
    Mijn man kwam altijd met belachelijke kapsels thuis, dus die ook gaan doen.
    Mijn dochter is heel lastig ook, wil echt niet dat je aan haar haren zit.
    En bij mezelf begonnen in corona tijd en afgezien van een enkele misser vind ik het momenteel heel goed gaan, beter dan menig kappersbezoek. Mijn haar is wavy/krullend, dat scheelt, als het niet kaarsrecht is, zie je dat toch niet. Ik heb nu een bob met laagjes, dat is wel wat uitdagender, maar met youtube goed te doen.

11. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    ooh je eigen haar, dat is helemaal spannend! Ik zou aan de achterkant echt een stuk missen of een mega hap er uit hebben denk ik haha

12. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    En moet je dan nog rekening houden met iets van een overloopje naar boven ofzo, of kan dat gewoon kort-lang?

13. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Thanx, heldere instructies! Z'n haar groeit zo snel, denk dat we het snel genoeg kunnen gaan uittesten :) Daarvoor nog even goede schaar bestellen haha

14. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.878
    6.405
    113
    Ik knip mijn man al jaren. Zijn haar groeit zooo snel, hij was een fortuin kwijt aan de kapper telkens. Ooit voorzichtig geprobeerd, ging eigenlijk meteen goed (met hulp van youtube, er zijn zooo veel filmpjes te vinden met goede tips - ik volg bv geen ‘hacks’, gewoon filmpjes van kappers).
    En nu knip ik de kinderen ook af en toe, maar zij hebben lang haar en dat is een stuk makkelijker. Ik knip mezelf ook, maar dat is gewoon bijpunten.

15. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    haha manlief ook maar voor je rekening genomen, slim! We hebben het ooit geprobeerd in coronatijd, maar toen was zoonlief net Joe Exotic uit Tigerking.. te korte wannabe pony op zn voorhoofd en een matje in zn nek. Gelukkig was er toen een lockdown en zag niemand het :roflmao::roflmao:

bozoe en LMSB vinden dit leuk.
  16. MamaAlice030

6 sep 2021
    2.854
    3.050
    113
    Vrouw
    Wat is dat toch met die mannen, hier groeit het haar van mn man en zoonlief ook echt mega snel! Maar goed om te weten dat youtube een goede plek is om te leren!

17. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha ja ik denk dat laatste. Ik durf echt niet aan het haar van mijn dochter te beginnen. Veel te bang dat ik het verpruts. :roflmao:

18. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Vroeger deed ik dat wel een beetje, maar de laatste tijd niet meer omdat hij het naar opzij doet. Dus ik meet het vlak dat langer moet even uit met de kam, doe alles achterop op standje 2 of 3. Nek inderdaad netjes maken en bij de oren. Daar heb ik een speciaal opzetstuk voor, wel ideaal. En als laatste doe ik dan bovenop op een langere stand, 6,7 of 8. Bovenop doe ik express als laatste omdat zoon hier ook (ook al is hij 8) nog steeds een hekel heeft aan die haren in zn gezicht enz. Doe t ook altijd met alleen zn onderbroek aan, daarna mag ie gelijk door de douche in. :D
    Oh en ook nog steeds met de tv aan, dan miept ie het minste. :rolleyes:

19. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.002
    14.667
    113
    Vrouw
    Ik knip mijn zoons altijd. Oudste zoon is 19 en is nog nooit bij een kapper geweest.
    Hij is best een ijdeltuit en vind het nog steeds goed dat ik hem knip, dus ik zal het vast wel goed doen.:D

Ik ben eerst met een tondeuse begonnen. Toen ze echt klein waren gewoon simpel.de tondeuse erover en klaar. En toen ze ouder werden gewoon uit gaan proberen.
    Een goede schaar is belangrijk. Echt niet proberen te knippen met een keukens haar hoor. Dat gaat hem niet worden.

Ik scheer bij mijn jongens de zijkanten kort. Met 1 stand. Bovenop knip ik het met de schaar. De een wat langer dan de ander. En dan aan de zijkant met de kam en tondeuse een nette overloop maken.
    Maar jongste zoon zijn haar langer. Hij heeft het aan de achterkant en zijkant wel wat opgeknipt, maar het valt aan de voorkant tot aan zijn wenkbrauwen.
    Alles gewoon geleerd door filmpjes en uitproberen.

Veel filmpjes kijken en gewoon uitproberen.

Mijn oudste zoon vroeg pas of ik ook zo'n overloop erin wil maken zoals @LMSB liet zien. Daar ga ik nu maar eens uitproberen.

20. Mamaroosje

Mamaroosje Actief lid

31 mei 2020
    325
    399
    63
    Vrouw
    Een goede schaar en tondeuse is t echt waard! Ik knip m’n man en kinderen zelf. Zijkanten opscheren en bovenkant altijd met de schaar. Een week voor m’n bevalling zag ik het niet meer zitten om te knippen, 1 keer door een kapster gedaan, maar heel eerlijk ziet het er beter uit als ik het zelf doe. Het lijkt me wel echt leuk om een cursus te volgen om ook wat meer met het haar van m’n dochter te kunnen.

Deel Deze Pagina