Verkeerde diagnoses door zkh, ha etc.. wie ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Zoals sommige van jullie weten hebben wij een dochtertje dat vaak ziek is door haar niertjes en door verschillende afwijkingen. Van het een op het andere moment is ze doodziek met koorts rond de 41 gr. Verschillende keren opgenomen geweest hiervoor.

Vandaag haal ik ze uit bed en ze kookte. Ik haar getempt 40 gr koorts. Ze werd alleen maar slechter, slecht tot niet aanspreekbaar, wegzakken, flauwvallen en flink schokken en schuimen. Kreeg haar er niet uit dus meteen 112 gebeld en die waren er binnen een paar minuten. Gelijk op de brancard en door naar het zkh. Ik gaf aan liever naar Tilburg te willen omdat ze in Den Bosch redelijk veel steken de vorige keren hebben laten vallen. In Tilburg aangekomen werd mijn dochter meteen aan het zuurstof gelegd omdat deze onder de 95 was, namelijk 81! Afijn.. verhaal uitgelegd en ze gingen urine afnemen. Kreeg naderhand de uitslag en hier was niks op te zien! We mochten naar huis. Nu eenmaal thuis zitten wij, mijn vriend en ik, met onze handen in het haar.. hoe ze erbij ligt is echt een déjà vu, slecht aanspreekbaar weer, ijlen etc. Ze staat sinds gister droog met haar luiers, wil niet eten en drinken al helemaal niet. Koorts reist de pan uit.. ze heeft geen griep! Ik weet t niet meer, mn vriend ook niet meer. Zit echt met pijn in mn buik.. nu vertelde mijn moeder net dat er best vaak verkeerde diagnoses gesteld worden en urine vaak verwisseld word ( dit was bij mijn broertje gebeurd, hij kreeg de uitslagen van de urine van een oude man! )

Wij zitten met onze handen in het haar, mijn moeder instinct zegt dat er iets fout zit.. wat moet ik nu?

2. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    meteen de huisartsenpost bellen en uitleggen dat je dochter niet meer aanspreekbaar is en droge luiers heeft, niet drinkt enz en een afspraak eisen. Zou zo ook de nacht niet inwillen.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Ik zou zeggen, pak je kind op, en rij naar een ander ziekenhuis!

Je laat je toch niet wegsturen?!

Je kind is in shock, en dat is NIET normaal.

4. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Huisartsenpost? Joh die doen helemaal niks. Die zeggen kijk het nog maar een dagje aan...

In de auto! En rijden met die hap. Andere eerste hulp.

5. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    gelijk weer bellen, nooit je moederinstinct negeren.

beterschap,

6. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat ik niet snap ik als je dochtertje een saturatie van 81 heeft en aan t zuurstof moet moet ze toch zowizo blijven tot ze een nacht zujrstofveij is geweest?

Verder klinkt t idd niet lekker. Gewoon weer terug gaan als je niet vertrouwd. Bloedonderzoek vragen voor infectiewaardes (viraal/bacterieel).

Sterkte!!

7. MamaVanGilani

Weet je, ik ben expres uitgeweken naar Tilburg.. en dan dit.
    Ik weet t niet meer, weet niet naar welk zkh ik moet rijden, ze is echt heel ziek en het weer is ook nie super hier

8. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ik sluit me aan bij de rest

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Meis, kijk op google maps, en ga rijden!

Tig ziekenhuizen in Nederland. Dan maar iets verder rijden.

Blijf niet wachten, en ga!

Je kind is niet goed, dat mag duidelijk zijn!

10. MamaVanGilani

Ze heeft anderhalf uur aan de zuurstof gelegen en toen gingen ze kijken of ze het zonder de zuurstof zelf goed hield en dit deed ze. Ik weet t verder ook niet.. weet t helemaal nie meer

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier het catharina in ehv is heel goed, de hap ook. Maar das wel een beetje ver.

Ik vind het ook vreemd dat ze met zo'n lage saturatie nu alweer thuis is. Hap bellen en blijven bestoken denk ik? naar de ehbo rijden en eisen dat ze wat beter naar haar kijken?

veel sterkte met je meisje :(

12. MamaVanGilani

Bloedonderzoek had ik om gevraagd, dit vond ze niet nodig want de urine was schoon..

13. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Zal even lekker worden, dan zou iedereen wel een potje afgeven in plaats van bloed prikken.

Ga gewoon rijden, zoek een ziekenhuis op google, en ga gewoon. Bel ze desnoods eerst, dat je je ernstige zorgen maakt, en dat je het gevoel hebt dat het andere ziekenhuis je weggestuurd heeft en onvoldoende zorg geboden heeft.

Ik zou niet zitten twijfelen, sterker nog, ik zou niet eens naar huis zijn gereden maar direct naar een volgend ziekenhuis.

14. MamaVanGilani

Ik kan niet met een doodziek kindje de spits in rijden. Alles stond vast.

15. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Dan bel je een ambulance.

16. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    ................ en zeg je aan de telefoon gewoon nog even niks over het andere ziekenhuis. En als ze er zijn zeg je dat ze je naar huis gestuurd hebben maar dat er niets veranderd is, en dat ze ook niks nagekeken hebben.

17. MamaVanGilani

Weet je, ik ben gewoon echt ff van mn padje af. De ambulance diende haar hier diazepam toe omdat ze zo trok met dr lijfje.. word ze daar aan t zuurstof gelegd en dan komt de dienstdoende arts vertellen dat de kinderarts niet komt want hij was niet zo onder de indruk van het verhaal. Ze vertelde meteen wat de uitslag ook is van de urine ze mag gewoon mee naar huis. Op t verhaal van t niet drinken, droge luiers sinds gister gaan ze niet op in!

18. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Meid bel de hap en eis dat ze langskomen, dat je je dochter zo niet durft te vervoeren en wil dat ze onderzocht word.. omdat ze droge luiers heeft en niet drinkt..

19. MamaVanGilani

Mijn dochter heeft 2 onverklaarbare gaatjes teveel van onder, eromheen zijn dingen verkleefd etc.. niertjes zijn NIET goed en dan dit

20. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Jeetje wat schandalig!

Ik zou indd direct weer 112 bellen en zeggen dat de situatie verslechterd!

Deel Deze Pagina