Matras: aerosleep ja of nee?

Discussion in 'De babyuitzet' started by 23022009, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 23022009

23022009 Lid

Jul 13, 2008
    33
    0
    0
    Hallo!

Wij moeten nog een matrasje aanschaffen voor het ledikantje. Nu heb ik gehoord van de aerosleep en een beetje rondgekeken op internet, maar ik zie hele verschillende verhalen: de ene wil absoluut niet meer zonder aerosleep, de ander geeft voorkeur aan een matras van bv Ikea. Wat zijn de voors en tegens van beiden?

Bedankt alvast!

2. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Hey hoi hoi,

was ook van plan om binnenkort precies het zelfde topic te openen want bijv een matras van aerosleep en die van de ikea kunnen toch 100-150 euro schelen dus ik lees zeker mee

3. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik vind een aerosleep schijnveiligheid geven, en daar heb ik niet zoveel geld voor over. Hier dus een gewoon normaal matras, was 60 euro dus dat scheelt nogal wat.

4. Mei2009mama

Mei2009mama Actief lid

Sep 8, 2008
    334
    0
    0
    wij hebben zon dekje voor over het matrasje heen ?

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    ja maar alleen dat dekje is ook iets van 70 euro ofzo toch

6. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    2 kindjes, slapen op gewone normale matrasjes.
    Let op dat je het bedje volgens richtlijnen goed opmaakt zou ik zeggen en volg een beetje je gevoel; ben je erg bezorgd en voel je je rustiger bij zo'n aerosleep, ga er dan voor. Zo niet, met een wat nuchtere kijk op de zaken (zoals ik, er blijven nieuwe betere uitvindingen komen, je kan ze niet allemaal aanschaffen, betekent ook niet dat een gewoon, nieuw goed matras zijn werk niet doet) zou ik een gewoon matras kopen en mocht je kindje zich inderdaad heel snel gaan omrollen, de meeste zullen hier toch niet voor de 4de maand mee beginnen, maar er zijn uitzonderingen, kan je altijd nog een duurdere kopen. Uiteraard begrijp ik dat je niet weet wanneer je kindje zich voor de eerste keer gaat omrollen, maar ja. Dit is mijn ervaring met 2 kindjes en bij ons gaat alles met 'gewone' matrassen prima.

7. guusje11

guusje11 Actief lid

May 2, 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    hier aerosleep.

kost wat meer maar doen ze toch lang mee.
    waarom zou je daarop besparen, een goede nachtrust enz voor je kind.

ik zeg altijd moet je maar op ies anders wat besparen.
    bv: wat minder kleding of kamerdecoratie enz.... ;)

8. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Dit zijn wat nadelen betreft de aerosleep. Hangt ook af van je kraamzorginstelling. Sommige instellingen mogen ze niet gebruiken. Bij ons wordt het ook niet aangeraden omdat het nog niet bewezen is dat het veilig is.
    Als de kruik gaat lekken, dan wordt de aerosleep een heet bad waar de kleine in ligt, omdat het water niet kan zakken.

Je legt de kruik met de dop richting voeteneind, dus bij een normaal matras wordt het water dan opgenomen of valt door het bedje heen.

In de eerste dagen hebben veel kinderen nog moeite om zichzelf op temperatuur te houden. De aerosleep is ademend, waardoor de warmte minder vastgehouden wordt en je kindje het dus koud kan krijgen.

En vanwege de misselijkheid kunnen baby's wat spugen en bij een aerosleep gebruik je geen hydrofiele laken onder het hoofdje. Je zou dan elke keer de aerosleep-hoeslaken moeten verwisselen als de kleine gespuugd heeft en de aerosleep zelf elke dag moeten uitwassen.

9. Arri

Arri Fanatiek lid

Dec 21, 2007
    2,566
    0
    0
    wij hadden voor de wieg zo'n matje en hoeslakentjes van aerosleep. Geen matras dus. Het kost inderdaad iets meer, maar wij vonden dat wel een fijn idee. Het was ook eerste kindje, dus sowieso wisten wij niet zo goed hoe het allemaal zou gaan. Het is niet alleen voor de veiligheid, maar ook voor het gemak. Als je kindje spuugt, spuugt ze niet het hele matras onder. Het komt dan op het matje terecht, die je gewoon weer in de was kunt stoppen. zo is het matrasje goed gebleven. nu ligt madam in het ledikantje en daar hebben we een gewoon matrasje en dan volgens de regels opgemaakt. Ze spuugt nu sowieso heel weinig, en als ze op de buik komt te liggen (wat ze nu pas leert), draait ze zichzelf ook weer om, of begint te huilen of legt haar hoofdje aan de zijkant.

10. elsa

elsa Bekend lid

Mar 14, 2007
    693
    0
    0
    eindhoven
    wij hebben zo'n dekmatrasje en hoeslaken van aerosleep en ben er erg blij mee.

florian ging met een maand of 5 op zijn buik slapen en ik had er toch een geruster gevoel bij (kan onzin zijn, ik voelde het wel zo :D ).

daarnaast is het ideaal als je kindje spuugt of overgeeft. je matrasje is goed beschermt en het is allemaal zo weer fris en opgeruimd.

wat mij betreft ben ik er dus heel blij mee, maar ieder zo zijn eigen ervaringen.

11. henkie24

henkie24 Niet meer actief

ik heb ook de aerosleep aangeschaft. tegen mij zeiden ze dat het lekken van de kruik geen kwaad kan omdat dat water er net als poep en plas doorheen gaat. en daar bij. ik heb nieuwe kruiken. gewoon goed kijken of ie niet lekt. dop er recht opschroeven. ik gebruik de kruik nu zelf en lekken doen ze niet. gewoon met beleid mee omgaan.

verder vond ik het een geruststellender idee. en idd de een zgt dit de ander dat. doe waar je je goed bij voelt. de verkoper zei tegen mij dat ze zelf steeds meer in ziekenhuizen gebruikt (gaan) worden. of dit waar is weet ik niet.

12. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Wij hebben een purflo.
    Nog steeds ben ik niet altijd gerust, maar als ik ga kijken maak ik mijn dochter wakker. Ik kan haar zien via de babyfoon en denken, ze ligt op een purflo. Door het matras kan ze niet stikken. En dan kan ik enigzins slapen, ik blijf net zo lang liggen tot ze een geluidje maakt ;)

Maar dat is helemaal persoonlijk. Ik vind het ook veel geld, maar heb er niet over getwijfeld!

13. henkie24

oh ja die. die is nog meer geld als de aerosleep idd toch? :)

14. sinada

sinada Niet meer actief

Hier ook de aerosleep. Geeft me een beter gevoel en voor die 70 euro is het toch misschien veel meer veiligheid

15. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    was iets van 200 euro.
    Maar als je een goed matras koopt + de aerosleep ben je dat ook wel kwijt. Daarnaast ventileert dit perfect. Ik zou willen dat het ook voor volwassenen bestaat!

16. henkie24

ja klopt ik was met aerosleep matras en dekje ook iets van 150/160 euro kwijt

17. ik houdt dit topic zeker in de gaten, wij moeten nl. ook nog alles aanschaffen

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

Apr 24, 2007
    5,097
    0
    36
    Ik wil ook 90% zo een aerosleep maar als het op een gegeven moment gewoon niet hebt kan 100-150 euro best schelen. En omdat de kraamverzorgster zei dat het allemaal geld klopperij was dacht ik ook even de ervaringen van hier lezen.

20. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Wij zijn er heel blij mee. De eerste weken heeft Louise in een wiegje naast ons geslapen zonder aerosleep maar toen ze naar haar ledikantje ging vond ik het toch een prettig idee. En het is misschien niet bewezen dat het veilig is, maar het is ook niet bewezen dat het onveilig is. Als ik er met mijn gezicht in ga liggen kan ik gewoon ademen, dat is voor mij genoeg bewijs. Wij hebben overigens een gewoon matrasje en een aerosleepdekje.

Wij hebben trouwens nooit kruiken gebruikt want ik vind die dingen helemaal niks (en gelukkig waren ze niet nodig) en het is ideaal dat als ze gepoept/overgegeven hebben en alles zit onder dat je matras niet weggegooid hoeft te worden en de aerosleep zo in de wasmachine en droger kan.

Share This Page