zelf hapjes maken 4 mnd

Discussie in 'Voeding' gestart door Suus84, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Onze kleine is eind van de maand 4 maanden en we mogen van de kinderarts langzaam beginnen met een proefhapje omdat onze kleine reflux heeft. Nu wil ik graag zelf hapjes maken voor haar. Waaronder een wortelhapje of boontjes. Maar hoe moet je zo een wortelhapje maken? Hoe lang moeten de wortels koken? Wil dan de hapjes in een ijsblokjesbak doen en dan invriezen. Dan kan ik per portie eruit halen.

2. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Gewoon tot ze lekker mals zijn. Een kwartiertje ongeveer. Best is trouwens stomen ipv koken, dan blijven de vitamientjes maximaal bewaard.

4. 2jees

2jees Niet meer actief

zelfde als hoe jullie de groenten eten maar zonder zout of saus!

Niet te moeilijk denken ;)

5. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik had bij de Marskramer 2 ijsblokbakjes gehaald. Je kookt het eten tot het gaar is, pureren met de staafmixer en dan hups de bakjes in. Als het bevroren is, direct er uit halen en dan in diepvrieszakjes doen. Ik vond iedere dag vers koken en zelf opeten toch iets te omslachtig. Nu eet ze zoveel dat ik van die kleine Hertog verwenmomentjes heb gekocht (wel eerst leegeten ;) mmmmm) en daar doe ik dan een portie in als ik het over heb. Gaat prima :)

Reken er op dat ze niet meer dan 2 theelepeltjes eet. Ik ben idd ook met 4 maanden begonnen ivm reflux en zij zat met 6 maanden op 100 gram groente (3/4 6 maanden potje ongeveer)

6. Tessy1985

Tessy1985 Actief lid

6 apr 2013
    398
    0
    16
    vlakbij Rotterdam
  7. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Is heel simpel hoor.

Gewoon goed gaar stomen of koken (stomen is beter).
    Het moet echt zacht zijn, anders kan je het niet prakken.

Je kan dan prakken met een vork, of mixen met staafmixer (of blender).

Je kunt er wat kookvocht bij doen, dan wordt het een beetje vloeibaarder.

Ik ben dit weekend met hapjes begonnen, ik heb alleen groenten gemaakt (zonder aardappelen).
    Ik heb het nu ook in de vriezer in ijsblokbakjes.

8. kwebbel86

@Nele87: ik hoop dat je het dan wel in bakjes of zakjes doet? Want in de bakjes laten zitten lijkt mij niet echt lekker denk ik.. Tenminste ik heb het nooit gedaan.

9. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Ik weet niet wat voor ijsblokjesbakje je hent, maar die is niet van ander materiaal dan een gewoon diepvriesbakje toch? :(

10. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Hier alles in ijsblokzakjes en nu 4 klontjes per keer eruit das 100 gram...

Opperdepop van albert heijn is goed boek! Helaas uitverkocht maar op mp te vinden!

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb nooit ingevroren. Veel te veel gedoe.
    Ik kookte of stoomde gewoon stukje groente voor kind, en dat kregen ze (afgekoeld) zo in de hand, of ik prakte het.
    We begonnen trouwens met 6 maanden, omdat je dan meer zekerheid hebt dat de ingewanden het ook aankunnen.

12. kwebbel86

Ik heb van die blauwe flexibele, zelfde materiaal als een flexibele taartvorm

13. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Ik heb laatst bij de zeeman hele kleine bakjes gekocht. Niet duur en ook handig voor als ze iets meer gaan eten. Denk dat er ongeveer 3 ijsblokjes voeding in zo'n bakje gaat. Ik maak soms iets meer en dan gewoon in dat bakje doen, afkoelen, deksel erop en invriezen. Kunnen ook in de magnetron dus ook handig voor opwarmen

14. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Ik laat het inderdaad in die ijsblokbakjes zitten. Zou niet weten waarom dat niet mag? Ik doe er wel vershoudfolie overheen, zodat het niet open in de vriezer ligt.

Ik denk trouwens wel dat ze snel meer zal gaan eten, dan hoef ik die ijblokbakjes niet meer te gebruiken.

Deel Deze Pagina