Help!!! tips gevraagd niet willen eten

Discussie in 'Voeding' gestart door kimv, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    #1 kimv, 10 mei 2011
    Laatst bewerkt: 10 mei 2011
    Mijn kleine man 8 maanden oud normaal een hele grote eter altijd al geweest. (800cc melk, 200fruit, 200groente, twee boterhammen 150cc water)
    Sinds zaterdag aan de diarree wil bijna niet meer eten. Dacht eerst tanden maar twijfel nu wel gister met fruit nog wel wat binnen gehad maar het is zeker de helft minder.
    Wat heb ik geprobeerd:
    gewoon fles die hoeft ie niet
    pap hoeft ie niet
    melk met spuitje gaat maar ook maar 50
    melk in tuitbeker hoeft ie niet
    diksap klein beetje
    melk met lepel klein beetje

alleen de ochtendfles wil die hij is vrolijk en alert maar dat is ie altijd eigenlijk wel.

alvast bedankt voor de tips ik weet het effe niet meer

groetjes kim

2. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Heeft hij koorts of verhoging? En heb je het idee dat hij misselijk is?
    Eten maakt opzich niet zo veel uit, dat mogen kindjes best een paar dagen overslaan, maar het is belangrijk dat hij goed drinkt. Op het moment dat hij minder dan de helft drinkt (wat volgens mij nu het geval is), en of zijn plasluiers minder worden moet je contact opnemen met de ha. Vooral in combi met diaree kunnen kleintjes snel uitdrogen.
    Wat je kunt doen is om de 5 min. een slokje drinken aanbieden, als hij de fles en tuitbeker niet pakt, kun je het evt ook met een normale beker proberen.
    Succes en beterschap!

3. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Heb je al eens geprobeerd om een paracetamol te geven en kijken of hij dan wil? Misschien heeft hij buikpijn.
    Ik zou als ik jou was even naar de dokter gaan.

4. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    hij heeft geen koorts is verder gewoon vrolijk dat ie eventueel niet wil eten vind ik ook niet erg maar hij wil bijna niet drinken daarom geef ik fruit zodat ie nog wat vocht binnen krijgt. Paracetamol ben ik niet zo'n voorstander van omdat je dan het beeld van je kind een beetje kwijt ben maar kan het inderdaad wel even proberen. Kleine beetjes tussen door is een probleem want hij doet gewoon zijn kaken op elkaar.;) Missschien is het wel een beetje eigenweizigheid of hij is toch niet lekker ik weet het niet.

alvast bedankt kim

5. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als hij z'n ochtendfles nog goed drinkt, dan is er nog niet heel veel aan de hand. Volgens mij is 300cc wel het minimum wat ze binnen moeten krijgen op een dag, maar daar zou ik me dan ook op focussen en niet op het eten. Kan hij zelf een flesje vasthouden? Misschien vindt hij het wel leuk om zelf te doen!

Enneh, zetpil zou ik geven als hij moeite heeft met slapen of zich heel slecht voelt, anders hoeft dat niet.

HA zou ik misschien even bellen voor wat advies. Op zijn buikvelletje kun je testen of hij aan het uitdrogen is (als je er in knijpt en het gaat niet direct terug, dan moet je direct naar de HA!).

6. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Misschien een beetje los laten.

Kan een fase zijn dat even niet willen drinken gewoon aan bieden op de normale tijden wil die niet dan niet.

Even twee dagen aan kijken en gewoon zijn fruit geven geen extra.

Wel zijn luiersgoed in de gaten houden.

Mijn ervaring is hoe meer wij als moeders ons zorgen maken hoe koppige ze kunnen worden. En dat begint al op deze leeftijd en het kan idd gewoon zijn dat hij niet echt lekker is.

Dus s morgens de fles die hij wil zijn gewone dingen die hij ook gewoon wil en bij het avond eten weet niet hoe je het geeft misschien wat meer vocht er in stoppen.

O ja en rond 8 9 maanden ging mijn dochter over naar 2 flessen per dag dat zou ook nog wel eens de oorzaak kunnen zijn.

Succes ermee.

p.s weet hoe het voelt hoor een kindje dat niet wil drinken of niet eten dat is toch het belangrijkste wat wij als moeder kunnen doen.
    ;)

7. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    De reden dat ik daar een beetje moeite mee heb is dat toen hij vijf maanden was hij 4 dagen met sonde in het ziekenhuis gelegen heeft voor uitdroging maar in eerste instantie zei de ka nog van dit durf ik nog wel aan hij kijkt zo helder uit zijn oogjes toen heb ik gevraagt of ze het niet op een andere manier kunnen testen ja bloed prikken doe maar dan. Toen toch met spoed opgenomen. Hij dronk toen nog gewoon een liter per dag maar ging ook spugen. Dus een beetje zorgen heb ik er wel over. Hij heeft in zijn leventje nog nooit eten geweigert en geloof ik twee keer iets laten staan.

groetjes kim

8. Juttel

Juttel Actief lid

29 apr 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Kunnen het ook doorkomende tandjes zijn? Onze zoon eet en drinkt veel minder als er weer een tandje aan komt.
    Tip, probeer eens een ijsje, evt zelf iets maken en invriezen. Lekker koud en toch vocht binnen!
    Hopelijk gaat het snel weer beter! En idd goed de plasluiers in de gaten houden. Succes!

9. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Wat mijn dochter heerlijk vindt als er tanden doorkomen: stukken komkommer uit de koelkast. Lekker koud en nat en ze kan er goed op kauwen.

10. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'voeding'

Deel Deze Pagina