hoi meiden, de titel zegt het al, ik stond vanmiddag in de supermarkt en zag yokidrink staan met 0% vet en geen suikers toegevoegd. Mag dominique dit al hebben of liever nog niet? alvast bedankt henriette Edit moderator: verplaatst naar Voeding
Ik zou even opletten of er geen zoetstoffen (bv asprartaam, sacharine, cylcamaat) inzitten. Er zijn heel wat discussies over, en zolang er geen duidelijkheid is, ben ik daar voorzichtig mee. Maar met yoghi opzich is niks mis. Natuurlijk niet teveel, tevaak etc. Maar af en toe krijgt C ook een beker of pakje. Ik denk dat hij rond de 14 maanden voor het eerst yoghi heeft gehad. En misschien eens in de maand sindsdien. Op ons KDV maken ze trouwens zelf yoghio: yoghurt+water+roosvicee..
Of ze het mag hebben is natuurlijk helemaal aan jou, Louise krijgt sinds ze 1 is wel eens wat yogidrink of milk en fruit. Maar gewoon zo af en toe eens.
Zijn die zoetstoffen nog erger dan suikers? Of zijn ze gewoon niet goed voor die kleintjes? Meestal geef ik yoki of milk en fruit omdat mevrouw geen gewone melk wil drinken namelijk.
volgens mij is het zo met zoetstoffen dat je er teveel van binnen kunt krijgen. Voor een volwassene schijnt dit erg moeilijk te zijn omdat die groot zijn, maar een kindje kan er dus wel degelijk een overdosis van krijgen. Zelf ben ik niet zo heel bang voor suiker, wat wil zeggen dat mijn kindje niet geheel suikerloos door het leven gaat Wat ik zelf doe is gewoon melk halen en van de nesquick heb je ook aarbeien en bananen poeder die je erdoor kan doen. Je hebt het zelfde effect maar kunt wel regelen hoeveel ze binnen krijgen. Het advies is 2 eetlepels door een beker melk maar hier gaat dat er lang niet in (eerder 2 theelepeltjes). Kylian vind het lekker en noemt het zelf fristi Groetjes Anita
Nee je kan je kind ook niet suikerloos door het leven laten gaan. Ik probeer het wel zoveel mogelijk te beperken. Daarom kocht ik yoki zonder toegevoegde suikers en vet. Niet wetende dat zoetstoffen eigenlijk niet zo goed zijn voor die kleintjes. Ze drinkt per dag toch wel 1 a 2 bekers ervan. Maar kan idd melk proberen met nesquick erdoor heen. Thnx
Ik zou idd wat voorzichtig zijn met zoetstoffen. Heb het even voor je opgezocht (site KWF) Hier wat informatie over zoetstoffen bij kinderen: Van een aantal zoetstoffen wordt soms onterecht beweerd dat ze kankerverwekkend zijn. Zoetstoffen zijn veilig, mits u ze in een normale hoeveelheid gebruikt. Kinderen moeten bijvoorbeeld oppassen met het gebruik van light-frisdrank die de zoetstof cyclamaat bevat. Kinderen tot 4 jaar mogen niet meer dan 2 glazen light-frisdrank per dag drinken en het maximum voor kinderen van 4 tot 8 jaar ligt op 3 glazen per dag. Ook kan het gebruik van suikervrije drop al snel klachten veroorzaken.
Daar heb ik ook zitten zoeken idd. Maar ze hebben het voornamelijk over de zoetstof cyclamaat. Maar dat zit niet in die yoki ( staat niet op het pak). Er zit aspartaam en acesulfaam-k in. Neemt niet weg dat ze dit nu weinig tot niet meer gaat krijgen, Drink de pakken zelf wel op.
Kinderen hebben ook gewoon suikers en vetten nodig. Tegenwoordig hebben mensen snel de neiging om dat uit het menu te schrappen, maar kleine kinderen hebben een andere behoefte aan vetten dan volwassenen. Laatst een amerikaans onderzoek gelezen: Volwassen krijgen 20-35 procent van hun energie uit vetten. Bij kleine kinderen (tot 4) is dat zelfs 30-40 procent. Dus lekker brood op boter, bakken is olie, lekkere halfvolle/volle melk etc. Maar je kunt ook teveel krijgen natuurlijk.. Een beetje afwegen dus.
Als je yoki gaat geven zou ik ook gewoon de gewone versie geven, dus met suiker en vetten en dan gewoon met mate. Jesper krijgt in het weekend wel eens een beker, als ik het zelf ook neem. Vind het heerlijk namelijk haha.
Ik maak voor Eva altijd zelf een soort van yogho: yoghurt/melk/diksap. Was een tip van het cb, je kan ook yogho in de winkel kopen, maar dat is een stuk duurder dan. Gewoon zo drinkt ze de melk niet, ja, toevallig afgelopen week een hele beker! Was denk ik een foutje van haar . En de yogho gaat er ook niet altijd goed in, gelukkig eet ze 's avonds meestal haar toetje (kwark met een beetje roosvicee) wel goed op.
Karnemelk met roosvice kreeg ik vroeger en het is heerlijk! Ga ik Ilsa straks ook geven ipv de yogi achtige dranken.
hier drinkt ze al een tijdje yogi en chocomel hoor en zodra ze melk mogen drinken mogen ze dit ook. niet te vaak en gewoon een keer wat anders opv melk. zelf ben ik zo rond 10 a 11 maanden begonne met wat yogi op een terrasje haha
Ik geef ze af en toe volle yoghurt aangelengd met water en een klein beetje diksap, vinden ze heerlijk!
Ik geef mijn zoontje (soja) melk met roosvicee of diksap,die tip met yoghurt erbij ga ik eens uitproberen!
mijn oudste krijgt meestal 1 beker yoghi per dag de rest melk mijn jongste heeft liever melk producten met zoetstoffen geef ik niet aan de kids
nou heb het gisteren even geprobeerd, uit een bekertje yoki drinken, ze trok bij elke slok een heel zuur gezicht maar ze wilde wel steeds een slokje, prachtig gezicht! henriette
Justin heeft nooit melk gelust,ja borstvoeding dan wel,maar dat is gestopt. Hij lust echt geen enkele andere melk,maar yokidrink gaat nog wel. Justin krijgt van mij yokidrink van vifit te drinken. Is nog goed voor hem ook nog