broodbeleg

Discussie in 'Voeding' gestart door honesto, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honesto

honesto Lid

4 mrt 2012
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ons zoontje is nu acht en een halve maand oud.
    Tussen de middag eet hij lekker een halve boterham mee.
    Maar wat geven jullie op het brood??
    Hier een klein beetje boter en nog minder appelstroop, maar ik zou graag ook eens wat hartigs geven.

Groetjes Honesto

2. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Er is pas een topic hierover geweest, staat onder voeding...

3. krabbeke

krabbeke Actief lid

30 jun 2009
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn zoontje kipfilet, philadelphia, geprakte banaan en soms een plakje kaas op zijn brood. Soms ook alleen maar boter. Hij heeft tot nu toe 1 keer pate gehad maar dat was om te proeven. Ik geef dit liever nog niet net als smeerkaas of zoete dingen, kan tie nog zijn hele leven eten ;)

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    hier ben ik geloof ik begonnen met jam en appelstroop. En later (hij eet 2 boterhammen) ook nog smeerleverworst en boterhammenworst. Algauw werd hij dol op kaas ( van wie zou hij dat hebben ;)) dus eet hij regelmatig kaas of smeerkaas op zn brood.

xxx

5. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Hier ook begonnen met fruit op z'n brood (geprakte banaan, iets later aardbeien e.d.), of alleen boter en af en toe appelstroop.

Nu lust Dennis heel veel, (eet 1,5 tot 3 boterhammen per dag) 't is maar net wat voor dag ie heeft; aardbeien, banaan, smeerkaas, jonge kaas, smeerleverworst, boterhamworst, grilworst, appelstroop, zonnatura jam, vruchtenhagel.

Gewoon dingen proberen, en na 1 x niet stoppen met aanbieden, er komt een dag dat ie 't wel lust.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.625
    113
    Hier gebruiken we het volgende broodbeleg:
    - gewoon boter
    - philadelphia
    - Le vache qui rit (schijnt wat minder zout te zijn dan gewone smeerkaas)
    - appelstroop
    - appel/perenstroop
    - smeerworst (max. 2 keer in de week)
    - geprakt fruit (banaan, aardbeien)
    - geprakte avocado
    - plakje kip filet of jonge kaas (maar da's nog wat lastig, omdat dan meestal of het brood of het beleg weer uit zijn mondje belandt. :)

7. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

ik gaf die kleine man toen smeerworst, kipfilet, boterhamworst of alleen boter. Geen stroop ed, want das toch heel zoet. Ook met hartig beleg keek ik wel uit, omdat er veel zout in zit. Ik nam ook die van stegeman en kips, die hebben speciaal voor kids, veel minder zout, natrium. Kips heeft smeerworst voor kids en van bob de bouwer en die van kids is beter (ook makkelijk, want ze zijn in kleinverpakking)veel minder zout. Nu krijgt hij ook pindakaas natriumarm. Hij is nu 1.5 maar kijk toch uit met al dat zout en natrium in eten.

8. Vagans

Vagans Niet meer actief

begonnen met appelstroop en smeerkaas (maand of 7)

al snel over uitgebreid en nu vooral:

* kipfilet
    * appelstroop
    * plakjes kaas
    * gekookte worst
    * kip gehakt

Deel Deze Pagina