Ik heb jaren geleden een knipcursus gedaan en een goede kappersschaar gekocht. Ik doe alle vier de kids zelf en manlief heeft geen kapper meer nodig, helaas. Wij hebben ook al heel wat kosten bespaard, wat dat betreft. Misschien dat de kinderen later nog eens een andere coupe willen, dan mogen ze gewoon naar de kapper. ik kan alleen een beetje basic.
Ik doe vaak de ''pony'' van mijn dochter zelf, omdat het anders zo in haar ogen hangt. Als het echt geknipt moet worden, heb ik een vriendin in de buurt waarbij we even langs kunnen, aangezien zij het ook te duur vind om met een kind naar de kapper te gaan.
Verder dan het plukje voor in het babyboek en ik nog niet gekomen. Hier komt het moment dat mijn zoontje voor het eerst geknipt moet worden. Ik zou graag een cursus willen volgen maar ik ben erg creatief en netjes met knutselwerkjes enzo dus durf ik het zonder cursus nu ook nog wel aan. Heeft iemand toevallig een tip voor een cursus om kinderen te knippen?
Ik durf echt niet zelf te knippen,ik ga wel met mijn zoontje naar de kapper.(heb de hond ook al een paar keer verknipt dat wil ik met het haar van mijn zoontje echt niet doen,ben zo slecht in die dingen.) Maar ben wel erg benieuwd naar het uiteindelijk resultaat.
Ik knip het haar van m'n zoons ook altijd zelf. De truc om geen 'trapjes' te krijgen is door het eerst van voor naar achter te knippen en daarna er nog een keer overheen te gaan van de ene naar de andere zijkant. Zo doe ik het altijd. Gaat perfect. Een kapper zal het misschien anders doen, maar ik vind het resultaat van m'n eigen knipkunsten niet onder doen voor die van een kapper haha. Dus ik doe het lekker zelf.